ایا میشه بدون مدرک ایلتس تو کشورای دیگه تحصیل کرد؟

آیا میشه بدون مدرک آیلتس در کشور های دیگه مثل کانادا یا استرالیا تحصیل کرد؟ کسی میدونه شرایطش چیه و باید چه کرد؟

تا حالا تجربه ی تحصیل خارج از ایران داشتین؟ آیلتس یا مدرک زبان دیگری نیاز داشتین؟

2 پسندیده

بله امکان تحصیل بدون مدرک زبان هست. خیلی‌ها از جمله خودم بدون مدرک زبان تحصیل می‌کنیم. البته معمولا این شرایط در کشورهای اروپایی صادق است.

البته وزارت علوم از آقایانی که مشمول سربازی هستند و قصد ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارند، مدرک زبان می‌خواهد (که البته دلیلش هنوز هم برایم یک علامت سوال است) اما لزومی ندارد که حتما تافل یا آیلتس باشد.

3 پسندیده

بله امکان تحصیل بدون مدرک نیز وجود دارد اما دارای شرایط خاصی میباشد.

شرایط تحصیل در خارج بدون مدرک آیلتس

بسیاری از دانشگاه های کشورهای مختلف مانند آلمان، ایالات متحده آمریکا، استرالیا برنامه هایی را برای دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود را دارند، برنامه ریزی می کنند. این برنامه ها[1] به دانشجویانی دارای برخی شرایط پذیرش نیستند کمک می کند، تا برای موضوعات مختلف از زبان انگلیسی تا موضوعات دانشگاهی آمادگی پیدا کنند. این دوره های کمکی معمولا 9 تا 15 ماه طول می کشد و این افرادحین تحصیل بدون مدرک آیلتس ویزا و مجوز ورودی نوع D را دریافت میکنند که اجازه کارنیمه وقت حین تحصیل را به آنها میدهد.

با توجه به اینکه اکثر رشته به غیر از گروه‌های پزشکی و هنر در اروپا در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD به زبان انگلیسی و تعداد محدودی از رشته‌ها مانند رشته‌های مدیریت و بیزینس در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می‌گردند و دریافت مدارک زبان همچون IELTS و TOFEL سخت و هزینه بر است، فرصتی در بعضی از کشورها مانند سوئد، فرانسه و کانادا که دانشجویان بتوانند به تحصل بدون مدرک آیلتس بپردازند که با پذیرش از دوره‌های زبان، ورود تحصیلی به این کشور داشته باشند تا بعد از آن وارد کورس اصلی رشته تحصیلی خود شوند.

دانشگاهای استرالیا بدون نیاز به مدرک آیلتس

  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه آدلاید
  • دانشگاه نیو ساوت ولز
  • دانشگاه مک کواری
  • دانشگاه بوند
  • دانشگاه استرالیای جنوبی
  • دانشگاه جنوب کوئینزلند
  • دانشگاه تکنولوژی Swinburne

  1. Pathway programs ↩︎

1 پسندیده