زمان ورود بعدی به رمزارزها کی هست؟

فکر میکنین بازار رمزهای دیجیتال دوباره کی صعودش رو شروع کنه؟ اگه بخوام درباره روند این ارزها بیشتر بدونم، چه اتفاقاتی رو باید دنبال کنم؟

مثلا تو بورس ایران مقیاس زمانی از مرتبه سال هست و روال خیلی به شروع و پایان دولت ها وابسته س. یه نیم سال گاوی + ۳ سال خرسی. یا چیزی مشابه.

میخوام بدونم تو بازار ارزهای دیجیتال زمان بندی ها از چه مرتبه ای هست و با چه اتفاقاتی بیشتر کوپل میشه.

4 پسندیده

شرایط واقعا بد شده که حتی خوشبین ترین افراد هنوزم به ریزشی بودن عمیق تر بازار معتقدن.
ما واقعا فکر میکردیم که قراره بیت از ۴۰ برگرده ولی متاسفانه روی سی هم برنگشت. حتی ممکنه تا ده هزار هم بریزه.

دلیلش هم که دولت چین هست که رمز ارزهارو ممنوع کرده. ببینیم کی قراره شرایط برگرده دقیقا معلوم نیست.

ولی معمولا بعد از هوکینگ شبکه بیت معمولا بازار صعودی میشه. طبق داده های آماری ما الان باید وسط روند صعودی باشیم.

ببینیم قراره چی پیش بیاد

4 پسندیده

تا کی رمزارزها محلی برای سرمایه‌‍گذاری باقی خواهند ماند؟ آیا احتمال تبدیل شدن به ارز رو دارند؟
تا چه تعداد تولد رمزارزهای جدید امکان‌پذیره و مسیر کلی به کدوم سمته؟ بی‌اندازه رمزارز یا تعداد معدودی رمزارز؟
واکنش نهایی و جدی دولتهای قدرتمند اقتصادی در قبال این رمزارزها چه خواهد بود؟ ممنوعیت یا رسمیت یافتن در کنار واحدهای پولی معتبر جهانی(دلار ، یوان ، یورو ، ین ، فرانک سوئیس و …)؟ و همچنین واکنش ابرکمپانی‌های مالی ، صنعتی و خدماتی در مورد این رمزارزها.

من اطلاعی در مورد بازار این رمزارزها ندارم و بنا به نظر شخصی معتقدم تا آینده این رمزارزها مشخص نشود همچنان در بالاترین حد شکنندگی باقی می‌مانند. ابهامات زیاده در نتیجه تحلیل دقیق ، یا اساسا امکان تحلیل مسیر وجود نداره. تحلیلهایی هم که صورت میگیره با ندید گرفتن موقت این ابهامات است به همین دلیل تصمیم یک دولت یا توییت یک شخص مشهور این بازارها (یا به عبارتی تحلیلها) رو زیر و رو میکند.

4 پسندیده

مسئله بیت کوین در حال حاضر مسئله عبور از مرزی هست که تعیین کننده سرنوشت ساختار پولی آینده خواهد بود و به این سقوط نباید مثل سقوط بازار بورس نگاه کنید. من فکر میکنم که برای بیت کوین چند بار صعود حتی تا مرز ۱۰۰ هزار هم اتفاق خواهد افتاد و بعد با سقوط شدید برای همیشه از صحنه بازارهای مالی حذف خواهد شد. بنابراین اگر میخواین بلندمدت وارد بشین باید بسیار مراقب باشین، چون احتمالا در زمانی نامشخص ممکنه که کل سرمایه رو از دست بدین.

یه توضیحی لازمه که بدم: اگر بیت کوین بتونه بر مسائل عدم پذیرش توسط قدرتهای اصلی، از جمله چین و آمریکا غلبه کنه، با شانسی بسیار بالا، ۵۰۰ هزار دلار رو هم به راحتی خواهد دید، ولی این معنایی بسیار سنگین برای هویت اقتصادی دولتها خواهد داشت که اصلا قابل پذیرش نیست. من شانسی از این نظر برای بیت کوین نمی‌بینم و فکر میکنم که گروه اقتصادی جدید آمریکا و دولت چین با تشدید سیاست تضاد شدیدی که اخیرا در پیش گرفتن، عملا نهنگ‌ها رو از بازار ناامید خواهند کرد.

4 پسندیده

من فکر می‌کنم زمان ورود بعدی ماه مارچ سال ۲۰۲۲ و قیمت ورود ۱۰ هزار دلار باشد. راستش دلیل خاصی ندارم و صرفا این را از روی رفتارشناسی انسانی می‌گویم. نمودار زیر را ببینید:

یکی از اشتباهات رایج که حتی در بین حرفه‌ای‌ها می‌بینم این است که نمودارها را لگاریتمی رسم نمی‌کنند. همانطور که رشدها نمایی است، سقوط‌ها هم نمایی است. به همین دلیل فکر می‌کنم سقوط بیت‌کوین تازه شروع شده است.

درباره تحلیل‌ها

تحلیل‌هایی که پس از صعود و سقوط ارایه می‌شوند هیچ کارکردی ندارند. به نظر من این بالا و پایین شدن‌ها بیشتر از این که در اثر اقدامات ایلان ماسک یا دولت چین باشد، یک اثر روانی است و بهتر است با نگاه به رفتارهای گذشته آن را پیش‌بینی کرد.

برای مثال یکی از اطلاعات مهمی که می‌توان از مشاهده نمودار قیمت‌ها به دست آورد مقیاس‌های زمانی صعود و سقوط قیمت است. همینطور می توان عمق رشد و سقوط‌ها را هم پیش‌بینی کرد. البته که تمام این اطلاعات احتمالی است.

پیشنهاد من به بیت‌کوین داران

من فکر می‌کنم با توجه به روند نزولی فکر سرمایه‌گذاری بلند مدت را باید از سر بیرون کرد (حداقل تا ۹ ماه دیگر). اما می‌توان در این روند نزولی نوسان‌گیری کرد. اگر هم ضرر کرده‌اید نگران نباشید چون احتمالا در سال ۲۰۲۳ ضررتان جبران می‌شود.

درسی که از این بالا و پایین شدن‌ها می‌گیریم این است که: هرگز بعد از صعود شارپ (دوران طمع) خرید نکنیم چرا که بعدش یک سقوط شارپ (دوران وحشت) انتظارمان را می‌کشد. این نکته نه تنها درباره بیت‌کوین بلکه درباره بورس ایران و بورس جهانی هم درست است.

3 پسندیده