موضوعات منتخب آخر شهریور: دست‌در‌دستِ هم تامهر

انتخاب موضوعات برای مطالعه از بین هزاران موضوع پادپُرس کار ساده‌ای نیست. این رو می‌دونیم، بخصوص اگر که به تازگی به پادپُرس پیوستی یا دوس داری در زمانی اندک، موضوعاتی جذاب رو بخونی.

در این مجله ویژه، شوالیه‌های پادپُرس، انتخاب‌های خاصشون رو باهات در میون میذارن. این شما و این هم انتخاب‌های شوالیه‌های پادپرس برای مشارکت در هفته‌ی آخر تابستون:

تفاوت ما با نسل‌های گذشته؟!

حتما دیدین که بارها می‌پرسیم تفاوت ما با جامعه پیشرفته در چیه، کجاها نقص داریم و به کجاها باید نگاه کنیم. معمولا به واضح‌ترین نکات اشاره می‌کنیم، تلاش می‌کنیم برای رفعشون، پیش می‌ریم و می‌بینم که نه مثل اینکه این روش کار نمی‌کنه و بارها در نسل‌ها این رو تکرار می‌کنیم. من معتقدم و مطمئنم، که تفاوت‌ها در چیزهایی‌ست که به سادگی قابل دیدن نیست، در چیزهایی که اولین واکنش ما تمسخر و سوالی از این جنسه «خوب که چی؟».

این چیزهای کوچک، این نکات به ظاهر ریز، پتانسیل فردی و اجتماعی رو برای آینده فراهم می‌کنن که با هیچ سرمایه مادی و ابزاری قابل مقایسه نیست. طراحی دکور یک کلاس، کاری از این جنسه، کاری که به نظر در برابر محتوای پرطمطراق کتاب‌ها، بی‌اهمیت جلوه می‌کنه و در عمل هم نشون دادیم که اهمیتی برامون نداره. همفکری در این مسیر و حمایت جمعی از این کار، نگاهی با افق بلندمدت برای تاثیرگذاری روی پایه‌های اجتماع آینده‌ست، تاثیری که از کلماتِ سخت استفاده نمی‌کنه، بلکه از شادترین و طبیعی‌ترین مسیرهای ذهنی و روحی عبور می‌کنه.

بیاید همراه با هم، به بینش یک جمع تبلور بدیم، نهالی موثر بکاریم و نشون بدیم تفاوت ما با نسل‌های گذشته، صرفا در لحن گفتار، یا تکنولوژی بهتر یا پوشش متفاوت نیست، بلکه در طرز تفکر هم تفاوتی مشهود داریم.

از شما دعوت می‌کنم به مطالعه‌‌ی داستان طراحی دکور کلاس درس ریاضی و حمایت مالی از این حرکت جمعی اثربخش.

:point_left: تاثیر من :point_right: در دنیای ما

تا کی می‌خوای منتظر باشی یکی بیاد باعث پیشرفت ما بشه؟ هان؟ خُب پیشرفت کشورهای توسعه یافته هم از همین مدارسشون شروع شده دیگه دخترِ (پسرِ) خوب!

یادته موقع مدرسه همش از این می‌نالیدیم که این معلمه چی میگه؟ طراحی بهتر کلاس راه حلیه که شاید بتونه مسیر یادگیری رو تسهیل کنه. حالا مثل یه خواهر (برادر) بزرگتر دستتو تو جیبت کن و سهمتو :dollar: بده.

به کمتر از 10-۲۰ هزار تومان هم راضی نشو اگه که الان دستت تو جیبت میره و ماشالا واسه خودت خانُمی (مردی) شدی!

تبلورِ یک بینش

توی زندگی اجتماعی، چیزهایی وجود دارن که اثری فوری دارن و همه می‌تونن اون رو ببینن و در مقابل چیزهایی به ظاهر کوچک و کم‌اهمیت که به سادگی برای همه قابل درک نیست. این موارد دوم نمادهایی از بینش[1] هستن، که در بلندمدت تفاوت‌هایی عمیق رو رقم می‌زنن.

خلاقیت، کار گروهی و حمایت مالی برای دکور یک کلاس از جنس تبلورِ یک بینش هست؛ کاری با همفکری جمعی و حمایت جمعی که میتونه ذهن نسل آینده رو دگرگون کنه.

ساختارهای جمعیِ بیشتر و بیشتر

ما، تو جامعه‌ی فارسی‌زبان، نیاز به ساختارای جمعی برای پیش بردن کارهای خوبِ بیشتری داریم. طراحی دکور یه کلاس درس به شکلی که خلاقیت و فعالیت گروهی رو تشویق کنه، یکی از بهترین مدل‌های این کارهای خوبه.

من از این حرکت حمایت مالی کردم و شما رو هم دعوت میکنم به حمایتِ ده هزار تومنی :heavy_dollar_sign: از طراحی کلاس درس جمعی.

:point_left: همین الان در ساخت یه کلاس درس خلاق شریک شو!


راستی اگه نظر، پیشنهاد، و انتقادی داشتی؛ می‌تونی در پاسخ به همین موضوع باهامون در میون بذاری.


  1. vision ↩︎

9 پسندیده

چه خوب :star_struck: و چه موضوعات خوبی هایلایت شدن. ممنون از شما و شوالیه‌ها :v:

و چقدر خوشحالم که یکی از پرسش‌های من هم اینجا هایلایت شده :yum: :hugs:

راستی عنوان «مجله ویژه شوالیه ها»، به من این حس رو میده که اینجا محتوایی مخصوص شوالیه ها ثبت شده و احتمالا اگه شوالیه نباشم دلیلی نمیبینم که بهش سر بزنم. فکر میکنم منظور چیزی مشابه editor’s choice هست و هایلایت کردن موضوعاتِ بهتر برای سایرین. شاید مثلا موضوعاتِ منتخب شوالیه‌ها راحت تر منظورِ‌ موضوع رو تداعی کنه.

5 پسندیده

موافقم موضوعات منتخب شوالیه‌ها به نظر مناسب میاد. سپاس از نقد به موقع :+1:

5 پسندیده

بقیه رو نمیدونم ولی من به عنوان یه مخاطب نمیدونم شوالیه کیه و کارکردش چیه. چرا خیلی ساده عنوان رو نمیذارین

موضوعات منتخب هفته
یا
موضوعات برجسته ی هفته

نیازی هست در عنوان کلمه ی شوالیه هم باشه؟

4 پسندیده

به نظرتون توی مجله‌ها چرا عنوان «منتخب وایراستار» یا editor’s choice رو میزارن؟

2 پسندیده

ویراستار یک نقش شناخته شده است و هر کسی میدونه در یک مجله ویراستار جز بالاترین نفرات هست که مشخص کننده ی کیفیت کار مجله هست و نظر مثبت یا منفیش سیاست های اون مجله رو تعیین میکنه.

اگه با این کار میخواین بگین شوالیه بالاس، باید عرض کنم دارین مسیر رو برعکس طی میکنین: اول لازمه تو جمع جا بندازین که شوالیه یک فرد تاثیرگذار و تعیین کننده س، بعد از این اسم در چنین جاهایی بهره ببرین.

3 پسندیده

حرفتون درسته. سپاس از نظر مفید وحرفه‌ای‌تون.

2 پسندیده