چطور موهاتون رو بلند میکنین؟

موقعی که مو در حال بلند شدنه، یه مدتی مثلا حداقل یک ماه چهره آدم تو فاز شلخته گیر میکنه و برای افراد کم‌صبر این قضیه عذاب بزرگیه! نمیشه هیچ کاری با موها کرد، نه میشه بستشون و نه طوری هستن که به حالت قشنگی رو کله‌تون قرار بگیرن!

ضمن اینکه وقتی مو کوتاهه کمی که رشد میکنه، ظاهرش نامرتب و شلخته میشه!

این جور وقتا اگه بری آرایشگاه و بهش بگی فقط میخوای موهات رو مرتب کنه، بعدش پشیمون میشی! چون یا آرایشگاه کار خاصی نمیکنه و زورت میگیره که چرا باید پول بدی و یا اون قدر کوتاه میکنه که بی خیال بلند کردن موهات میشی.

چطور میشه این فاز رو راحت‌تر و سالم‌تر طی کرد؟ تجربه‌ای داشتین؟

8 پسندیده

تقریبا تا زمانی که بشه مو رو با کش بست ۳ دوره اتفاق میوفته این شلختگی و من هیچ کاری نتونستم بکنم و فقط بیخیالش شدم تا وقتی که زمانش برسه.
بیشترین چیزی که کمکم کرد این بود که بیخیالش شدم تا خودش رشد کنه و زمانش برسه.
توی این مدت چند تا نکته برام قابل توجه بود.

  • وقتی آدم موی بلند داشته باشه و باز باشه زاویه دیدش کمتره :grin:
  • به عمق بی فرهنگی اجتماعی مردم شهرم پی بردم :+1: تشویقشون کنید خواهشا :thinking:
  • وقتی داری بلند میکنی موهاتو همه (اکثرا) میگن بیخیالش کوتاه کن داری خودتو اذیت میکنی. اگه بری کوتاه کنی همونا میان میگن ای بابا چرا کوتاه کردی حیف نبود؟
  • توی خیابون طرف چشماش داره از حدقه میزنه بیرون تا چهره منو ببینه بفهمه دخترم یا پسرم که موهام بلنده و بستس :joy: خدایا خودت بیا منو بخور از دست این بندگان مخلصت راحت شیم.

و در نهایت استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از موخوره رو توصیه میکنم :ok_hand:

6 پسندیده

سوال جالبیه و مورد نیاز.
اینجور مواقع به ابداع در دنیای مد و تفاوت زیبایی شناختی و سلیقه آدما و حس همزاد[1]پنداری با افراد مشهور مثل انیشتین و . . . غیره دلمو خوش می‌کنم.

استفاده از انواع تل‌ها و موبندهای خاص تا حدی چارست.
یکیش اینه که در بعضی موارد به درد می‌خوره:
51z%20VG5rUGL

DavidBeckham_250h

download%20(2)_1
این مدل رو که گذاشتم اگه پیدا کردید چنتا بخرید، چون کم پیداست و بعد زود گشاد میشه.


  1. تازگی‌ها به جا هم‌ذات؟! ↩︎

9 پسندیده

منم چندبار ابراز کردم که خیلی از موی بلند آقایون خوشم میاد، بعد پشیمون شدم.
احساس میکردن باید بیشتر مراقبم باشن :joy:

6 پسندیده

آخرین باری که موهام رو بلند کردم سه چهار سال پیش بود البته موهای من خیلی بلند نمیشه و تا حالا هم نشده که تا گردن برسه(حداکثر متقارن با بینی رسیده) و به صورتم هم نمیاد. البته مشکلی هم نمیبینم که مردی موهاش رو بلند کنه ولی خب به قول سعدی هر جا که گل است خار است و بر سرگنج مار است و آن جا که درّ شاهوار است نهنگ مردم خوار است . بلند کردن مو زمینه مساعدی برای رشد یکسری بیماری های مربوط به پوست و مو ها در صورت عدم رسیدگی به اون ها هست. در زاویه دید و در دویدن برای مردان (در صورتی که مو باز باشه) محدودیت ایجاد میکنه . باعث عدم تعریق مناسب پوست سر و هواخوری خوب و گاهی هم کم سو شدن چشم میشه. در مورد زنها این مورد راحت تره
چون راحت میتونن ببافن یا با کش ببندن و در صورتی که برای بستن خیلی کوتاه باشه شانه زدن هر روز و نوک گیری مداوم توسط خود فرد یا یک فرد از خونه میتونه رشد مو رو تسریع کنه این روش ارزان بود میشه از یکسری گیاهان طب سنتی که رشد مو رو سرعت میدن هم استفاده کرد.

3 پسندیده

داداشمی ب مولا
هرچی حساب میکنم نمیتونی دختر باشی…و دختر به نظر برسی… :face_with_peeking_eye:

لیلا جان این مدلی هم ک گذاشتید موهای فر و داغون میکنن و ب ریشه تا حدودی اسیب میزنن :face_holding_back_tears: :heart_hands:

منم چندتا مدل دارم ولی میخوام عکس بذارم پادپرس اجازشو بهم نمیده