۴ نکته در مورد جمع‌سپاری محتوای مارکتینگ و بازاریابی

روش های نوین مارکتینگ

جمع‌سپاری محتوا روشی عالی برای تبیین و توضیح برند و نام تجاری شما است. در این روش، از افرادی که به شما اعتماد دارند محتوای تازه و بدیع دریافت می‌کنید. این‌ها مشتریانی هستند که با برند شما ارتباط عمیق برقرار می‌کنند و حاضرند به خاطر آن سنگ تمام بگذارند. جمع‌سپاری محتوا می‌تواند همان سکوی پرتابی باشد که برند شما به آن نیاز دارد. سوال در مورد نحوه‌ی جمع‌سپاری خود داستان دیگری است.

خوب است ابتدا نگاهی به برخی از مزایای جمع‌سپاری محتوای بازاریابی بیندازیم.

مزایای محتوای جمع‌سپاری شده چیست؟

اینکه به مشتریان خود اجازه دهید ایده‌های خود را آزادانه به زبان بیاورند می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. آیا این همان جمع‌سپاری محتوای بازاریابی نیست؟

وقتی شما برای برند خود از جمع‌سپاری محتوا استفاده می‌کنید، در واقع نوع محتوایی که به دنبال آن هستید را تعیین می‌کنید. شما قوانین را وضع می‌کنید. نیاز شما هرچه باشد، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما می‌داند چه چیزی درست است.

در این صورت گرفتن محتوا از مشتریان برایمان چه مزایایی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین ارزش‌های جمع‌سپاری، افزایش اعتبار برند است. هنگامی‌ که مخاطبان محتوا را به شما عرضه می‌کنند، این اتفاق بر دیدگاه سایر افراد نیز تأثیر می‌گذارد. هرگاه شما به‌صورت آنلاین دنبال رستوران یا فروشگاهی بگردید، اولین چیزی که ظاهر می‌شود چیست؟ معمولا قسمت نظرات و بررسی‌های سایر مشتریان. این‌ یکی از اساسی‌ترین و مؤثرترین محتوای جمع‌سپاری شده‌ای است که می‌توانید به دست آورید. مشتریانی که از شما خرید کرده‌اند، موضوعات مرتبط با کسب‌وکار شما را به بحث می‌گذارند. یک نظر خوب می‌تواند به وضعیت روابط عمومی یا PR برند شما جان ببخشد و این موضوع می‌تواند عامل متمایزکنندهٔ یک کمپین خوب از بد باشد.

در همین زمینه بخوانید: نقشه‌ی نهایی برای جمع‌سپاری ایده‌ها

از طریق جمع‌سپاری به محتوای قابل‌ استفاده‌ی بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید. هرچه مطالب بیشتری داشته باشید، می‌توانید به مشتریان خود بیشتر کمک کنید. این مطالب می‌تواند به‌صورت نوشته، تصویر، فیلم و اشکال دیگر باشد. برای جمع‌سپاری محتوا محدودیتی وجود ندارد. مسئلهٔ اصلی تعیین کردن آن چیزی است که برای برند شما مفیدترین خواهد بود.

ارتباط عمیق و نزدیک مخاطبان با برند یکی دیگر از مزایای کلیدی جمع‌سپاری محتوا است. از طریق کمپین‌های مختلف، می‌توانید کاری کنید که مشتریانتان با برند شما ارتباط نزدیک برقرار کنند. می‌توانید کاری کنید که مشتریان بالقوه‌ی شما بیشتر در مورد خودشان به شما بگویند و این کار فروش به آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. آن‌ها همچنین دیدگاه بهتری نسبت به برند شما ایجاد خواهند کرد. جمع‌سپاری محتوا شیوه‌ای عالی برای ایجاد وفاداری به برند در بین مشتریان است.

چگونه محتوای بازاریابی را جمع‌سپاری کنیم؟

برای جمع‌سپاری محتوای بازاریابی مختلف شیوه‌های مختلفی وجود دارد. بسته به نیازهای خودتان، می‌توانید آن شیوه‌ای را انتخاب کنید که برای برند شما مناسب‌ترین است. نمی‌توانید برای تمام مشکلات یک نسخه بپیچید؛ بنابراین مطمئن شوید مخاطبان خود را می‌شناسید و می‌دانید چه نوع محتوایی را می‌خواهید.

با توجه به آنچه در بالا گفته شد، بگذارید جمع‌سپاری محتوا را از دیدگاه سطح بالاتری بررسی کنیم.

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی گام اول محکمی برای به دست آوردن محتوای جمع‌سپاری شده هستند. شما می‌توانید برای دستیابی به اطلاعات، توصیه‌نامه‌ها، نظرات و بررسی‌ها و موارد دیگر از هدیه‌ی تبلیغاتی استفاده کنید.

برای هدیه‌ی تبلیغاتی خود قوانینی وضع کنید و محصول یا خدمت باارزشی را به‌عنوان هدیه‌ی تبلیغاتی در نظر بگیرید. قوانین هدیه‌ی تبلیغاتی باید برای تبادل اطلاعات از مشتری به شما وضع شود. می‌توانید کاری کنید که مشتریان هنگام استفاده از محصول شما از خودشان عکس بگیرند. همچنین می‌توانید آن‌ها را به نوشتن بررسی کوتاه ۱۵۰ کاراکتری از برندتان ترغیب کنید.

محدودیتی برای هدایای تبلیغاتی وجود ندارد و این شیوه‌ای قوی برای به دست آوردن سرنخ نیز است. اگر قصد دارید برای برند خود هدیه‌ی تبلیغاتی تدارک ببینید، مطمئن شوید این کار را با کمک شخصیت‌های شناخته‌شده و تأثیرگذار انجام دهید. تا آنجا که می‌توانید شخصیت‌های تأثیرگذار را در برند خود دخیل کنید تا برند شما را به دیگران معرفی کنند.

آمارگیری‌ها / نظرسنجی‌ها[1]

شما باید هر از چند گاهی از طریق نظرسنجی یا آمارگیری با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. این‌یکی از روش‌های ساده برای دسترسی به بینش و خواست مشتری است. طیف وسیعی از ابزارهای موجود در اختیار شماست، از جمله ابزارهای فعالیت در شبکه‌ی نوآوری پادپُرس.

می‌توانید نظرسنجی‌ها و آمارگیری‌ها را به روش‌های مختلفی انجام دهید. می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان یک ابزار بازخورد از طریق ایمیل به مشتریان موجود ارسال کنید. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم برای طرفداران خود فضایی اختصاصی و انجمنی آنلاین داشته باشید، محلی که ارسال آمارگیری‌ها یا نظرسنجی‌ها در آن‌یکی از انواع فعالیت‌هایی است که شما می‌توانید برای جذب مشتریان از آن استفاده کنید.

از طریق استفاده از آمارگیری‌ها و نظرسنجی‌ها، می‌توانید از مشتریان خود اطلاعات بگیرید که داده‌های لازم برای تحقیقات بازار، آمار وبلاگ و یا حتی اینفوگرافیک را به شما می‌دهد.

مسابقات

مشتریان خود را برای رقابتی دوستانه تهییج کنید. این مسابقه می‌تواند به شکل چالش‌های نوآوری باز در درون جامعهٔ مشتریان طراحی شود. شما می‌خواهید تجارب برند خود را به شکل یک بازی‌ درآورید تا مردم پی‌درپی به آن رجوع کنند. بسته به چالش‌های متمرکز بر بازاریابی شما، این مسابقات نیز محتوای خوبی ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط: چه صنایعی بیش از بقیه از نوآوری باز یا جمع‌سپاری سود می‌برند؟

چالش‌های مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود می‌توانید طرح کنید. این چالش‌ها می‌توانند سؤال و جواب‌های ساده تا وظایف پیچیده‌تر را در بربگیرند. نکته‌ی کلیدی این است که شما انتظار دارید مشتریان نتایج این چالش را با شما در میان بگذارند. از آن‌ها انتظار دارید در رسانه‌های اجتماعی و یا نزد دوستان خود این موضوع را تبلیغ کنند.

مشارکت

ترغیب شرکت‌کنندگان برای ساختن فیلم‌ها یا مقالات برای شما، یکی از تکنیک‌های محبوب جمع‌سپاری است. مشتریانتان در زمینه‌ی فعالیت شما متخصصان موضوعی هستند. به آن‌ها اجازه دهید در چارچوب استراتژی محتوای شما، جاهای خالی را پر کنند و کمبودها را جبران کنند.

برای نکات و توصیه‌های بیشتر به راهنمای نهایی جمع‌سپاری مراجعه کنید.

شما می‌توانید درون جامعه‌ی مشتریان، قابلیت ارسال پست‌های آزاد برای وبلاگ‌ها را داشته باشید. ممکن است با حجم وسیعی از پست‌های به‌دردنخور تبلیغاتی روبرو شوید، اما در آن میان رگه‌های طلا و محتوای بسیار ارزشمند نیز وجود دارد. قسمت‌هایی که برای مخاطبان شما عینی و مفید هستند بیابید. برای ارسال پست دستورالعمل‌هایی تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که محتوا مطابق با انتظارات شما است. به این طریق، می‌توانید یک استراتژی محتوای خودکار ایجاد کنید که خودش را می‌سازد و توسعه می‌دهد.

همچنین می‌توانید مردم را ترغیب کنید تا فیلم‌هایی به اشتراک بگذارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در عصر تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی، همه همواره در حال عکس و فیلم گرفتن هستند. از این اتفاق به سود خود استفاده کنید. نمایش محتوای محصولات خود را تشویق کنید. مردم را ترغیب کنید آن‌ها به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

مثال‌های موفقی از جمع‌سپاری محتوای بازاریابی

بگذارید نگاهی به چند نمونه از جمع‌سپاری توسط برندهای بزرگ و کمپین‌هایشان بیندازیم.

کفش‌های مدل آل استار چاک تیلور - کانورس[2]

کانورس یکی از موفق‌ترین کمپین‌های خود را در تمام اعصار ایجاد کرد. آن‌ها محتوایی تولید کردند که در آن افراد کفش شخصی «آل استار چاک تیلور» خود را به نمایش می‌گذاشتند. هواداران معروفی مانند اندی وارهول و پتی اسمیت از این کمپین حمایت کردند. هدف برجسته کردن این پدیده‌ی فرهنگی و ترغیب مردم برای به اشتراک گذاشتن آن بود.

طرفداران حاضر بودند کفش‌های سفارشی خود را به اشتراک بگذارند تا فرصتی برای به نمایش گذاشتن آن‌ها برایشان فراهم شود. با توجه به اینکه Converse برندی بزرگ است، این خود پاداش خوبی بود. احساس تعلق به یک جمع مشوق بزرگی برای جمع‌سپاری است.

عشق حقیقی در تصاویر - Tiffany & Co

برندهای لوکس نیز برای ایجاد محتوا از جمع‌سپاری استفاده می‌کنند. Tiffany & Co در سال ۲۰۱۰ کمپین «آنچه به عشق حقیقت می‌بخشد » را ایجاد کرد. وب‌سایت شرکت محتوایی را نشان می‌داد که کاربران آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند.

جمع‌سپاری محتوا

تصاویر دارای هشتگ #truelovepictures که محصولات Tiffany & Co را در خود نمایش می­‌دادند، در سایت نشان داده‌ شدند. کمپین موفقیت‌آمیز بود. این موفقیت منجر به ایجاد برنامه‌ای به نام «عشق همه‌جا حضور دارد» برای آیفون شد.


نوبت شماست :point_left:

جمع‌سپاری نباید پیچیده باشد. حتی برندهای معروف نیز باید بتوانند به محتوای جمع‌سپاری دسترسی پیدا کنند. هرچه مخاطبانتان بیشتر باشد، گرفتن محتوای بازاریابی از مشتریان ساده‌تر می‌شود.

اگر شما به دنبال راه‌حل مدیریت‌شده‌ای هستید که جمع‌سپاری محتوای بازاریابی را برای برندتان آسان کند؛ به مکان درست آمده‌اید، کافی‌ است به خدمات پادپُرس را برای کسب و کارها سر بزنید.


  1. Surveys ↩︎

  2. Converse ↩︎

3 پسندیده