آدم فضایی ها چقد حقیقت دارن؟

تو تلگرام یه پیامی اومده بود از یه مردی که از سال ۱۴۴۸ اومده بود و بعد غیبش زده بود، و گفته بود که از سال ۱۴۲۰ آدم فضایی ها به کمک مردم میان برا پیشرفت صنعتی و تکنولوژی و…نظر شما چیه؟ اون موجودات با چشمان کاملا سیاه و بزرگ و کشیده حقیقت دارن؟ من یه حدیث از امام صادق خوندم که خداوند شبیه زمین ۴۰ تا دیگه آفریده که هر کدوم قمر خودشون رو دارن و تو هر کدوم موجوداتی زندگی میکنن

3 پسندیده

از نظر آماري اينكه ما سياراتي داشته باشيم كه حيات در اونها جريان داشته باشه شانس خيلي بالايي وجود داره و حتي ممكنه سياراتي كه شرايط زمين رو ندارن كه نوع ديگري از حيات در اون جريان داشته باشه وجود داره

احتمال اينكه ما با موجود فرازميني اي برخورد كنيم واقعا نميشه گفت چقده چون بايد موجوداتي با تمدن بسيار پيشرفته تر از ما وجود داشته باشن

ولي اينكه ما با تمدن امروزي بتونيم به سياره اي قابل سكونت سفر كنيم فقط چيزي شبيه داستان هاي علمي تخيليه

4 پسندیده

نه دیگه فکر نکنم ما بریم یه سیاره دیگه، اونا باید بیان پیش ما :blush:

من فکر کنم بهتره از بحثهای عقیدتی اجتناب کنیم. این بررسیهای جای خودش رو داره و بهتره در جای خودش مورد بررسی قرار بگیره.

  • سئوال من اینه که چرا این سئوال در جغرافیای طبیعی قرار داده شده؟

صرفا یه نقل قول مبنای این حرف هست؟ چرا باید این مطلب با این پایه سست اینجا نقل بشه؟ ولی این حرف از نظر علمی کاملا رد میشه. امکان سفر در زمان تخیل خوبی هست ولی ممکن نیست. بویژه تاثیرگذاری در گذشته ممکن نیست، چون به سادگی هر وقت هر کسی دوس داشت میتونه برگرده و گذشته رو تغییر بده. این یعنی مسیر تحول بارها تکرار خواهد شد و حتی بدتر، ممکن تغییر افراد کاملا با هم در تضاد باشه.

این قسمت از موضوع رو میشه حداقل به عنوان سئوال در نظر گرفت. اگر صرفا چیزی هست که در فیلمها دیدید، خیر اونها زائیده تخیل نویسنده و کارگردان فیلم هستند. اگر در مورد مباحث عجیبی که در این باره ارائه میشه سئوال میپرسید، نکته این هست که نه قابل اثبات هستند و نه قابل تکرار. در اکثر موارد نشون داده شده که صرفا با نظریات علمی قابل توجیه هستن.

3 پسندیده

ممنون بابت جوابتون، شما درست میگین، لطف کنین این سوالو حذف کنین. چرا وقتی سوالای بهتر و جوابای بهتری هست باید به این چیزها فکر کرد:neutral_face:

مسئله ارزشیابی نیست، اتفاقا جدا از بعضی مباحثی که میره سمت مسائل سیاسی یا مذهبی، جذابیت خاص خودش رو داره. برای این بحثهای حذاب که در قالب خاصی نمگنجن، ایوان مناسبتره. هم آزادی عمل بیشتری (در چهارچوب قوانین پادپرس البته) داره، هم افراد بیشتری نظر میدن.

این کار رو برای موضوع انجام دادیم تا این بحث جذاب ادامه پیدا کنه.

3 پسندیده

با احترام به @yousef عزیز. اگر جایی این ایده مطرح شده که سفر در زمان ممکنه و… و قوانین فیزیک ردش میکنه کما اینکه می کنه، معنیش این نیست که اون قوانین حتمی هست و…

شبیه گرافن که امکان وجودش با قانون قضیه ای توی مکانیک کوانتوم به نام مرلین ( فکر کنم این بود) رد شده بود ولی بعدن تولید شد.

من هم شخصن امکان پذیری ایده سفر در زمان رو ممکن نمیدونم البته برای یک جسم مادی و همینطور وجود فرازمینی ها و داستان هایی که ازشون میگن ولی باید دید که علم همچنان ناممکن میبینتش یا نه.

این سوال به نظر میاد برای ایوان مناسب تر بوده باشه.

پ.ن: البته منبع هم نیاز به اعتبار سنجی داره قطعن.

1 پسندیده

یوسف خان در مورد سفر در زمان فک میکنم از نظر علمی سفر به آینده جزو ممکن هایی هست که راهکاری براش نیست فعلا. ولی سفر به گذشته جزو ناممکن‌هاست حداقل در جهانی که ما میشناسیم. برای موجودات فرازمینی هم از نظر احتمال تقریبا وجودشون انکار ناپذیره.همون طور که بالاتر @jasss.chemist هم گفتن. اما موجوداتی که بتونن با ما ارتباط بگیرن احتمالا موجوداتی هستن که تمدن ما در مقایسه با اونها مثل تمدن ما و مورچه هاست همونقد که جزییات زندگی مورچه ها برای ما جذابه برای اونا هم هست!
منبع: فیزیک ناممکن ها از میچیو کاکو

3 پسندیده

من فکر کنم دارید مغالطه میکنید. قضیه گرافن یک اشتباه محاسباتی بود، یعنی ناپایداری ترمودینامیکی با چیزی که به ذهن نرسیده بود، جبران شد. هنوز همه چیز سرجای خودش هست نه اینکه چیزی برخلاف قوانین فیزیک اتفاق افتاده باشه. اینکه از این استفاده کنیم برای این مسئله به نظر مسیر خطرناکی هست. هر اتفاقی هم بیوفته در فیزیک، روی مسائل قطعی در نظریه حال حاضر اثری نخواهد داشت.

یه نکته هم هست، جنبه‌های تاریک در فیزیک کم نیستن، ولی فکر نمیکنم کسی اعتقاد داشته باشه سفر به گذشته از این جنبه‌ها باشه.

من در مورد گذشته حرف زدم نه آینده. فکر کنم توی نقد دقیق باشیم بهتره. جدا از ناپیوستگی در مسیر سفر، جهت زمان در فیزیک فکر نکنم مشکلی با سفر به آینده داشته باشه ولی سفری بی بازگشت خواهد بود. فکر کنم با نظر در مورد گذشته، این کاملا بخونه.

از این نظر کاملا با منطق جور در میاد. ولی بلوفهای زیادی توی تحقیقاتی که منتشر میشه هست که باید روی اون هم دقت کنیم.

یه نکته هم روی مسئله شهود علمی هست، میتونیم هر مسئله‌ای رو بزاریم وسط و بگیم قابل انکار نیست، پس وجود داره. قابلیت آزمون و تکرار پذیری مهم هست.

3 پسندیده

البته من بخشی از مطلب رو اشتباه گفتم. از نظر فلسفی و علمی سفر به گذشته ممکن نیست یا حداقل با علم امروز و پیشرفت فیزیک نه تنها ممکن نیست که یه جورایی منطقی نیست و نشدنیه.

دقیقن نمیدونم مغاطله یعنی چی ولی قصدم این بود که بگم وحی منزل نیست شاید یه روزی شد… که منم فکر نکنم بشه.

از يه ديد ديگه ميشه به قضيه نگاه كرد
و اون اينه كه اگه قراره كه ما با تمدن پيشرفته تري مواجه بشيم بهترين حالت اينه كه تمدن خودمون رو در چند صد سال آينده متصور بشيم
آينده اي كه در انحصار هوش مصنوعي خواهد بود
و اصلا هيچ شكي وجود نداره كه ما درمورد هوش مصنوعي داريم يه راه بي بازگشت رو طي ميكنيم

آينده اي كه بي شك از كنترل ما خارج خواهد بود
اينكه تا كجا پيشرفت خواهد كرد تصورش بسيار سخته
حتي ميشه متصور شد كه از طريق امواج الكترومغناطيس قادر به تكثير خود يا سفر بين كهكشاني باشند

ميشه نتيجه گرفت كه چيزي كه ما با آن مواجه ميشويم يك موجود زنده نخواهد بود كه داراي محدوديت هاي زيستي باشه

خلاصه اينكه هر چيزي ممكنه

1 پسندیده

کاملا قبول دارم که از لحاظ احتمالی وجود آدم (یا موجودات هوشمند) فضایی، دارای احتمال بالاست.

عقیده شخصیم اینکه باید از لحاظ تکنولوژیکی انقدری قوی باشیم که موجودات فضایی توان استثمار ما را به شکلی که جان کریستوفر در “سه پایه ها” ترسیم میکند نداشته باشند. هر چند که اگر موجودات فضایی باشند که این همه سال نوری را بتوانند سفر کنند تا به زمین برسند از تکنولوژی فعلی بشر بسیار جلوتر خواهند بود.

بنا بر ایده نگذاشتن همه تخم مرغ ها در یک سبد، وظیفه ما این است که کره های دیگر را مسکونی کنیم تا فقط به کره زمین وابسته نباشیم. البته این موضوع شاید صدسال دیگر طول بکشد.

نکته جالب در مورد این سوال و جوابهایش این هست که هر کدوم از اظهار نظرها میتواند تبدیل به یک سوال هیجان انگیز در پادپرس با نظرات متفاوت بشود. :grinning:

3 پسندیده

چقدر بحثای سنگین اینجا کردین :sweat_smile::smile:

واقعیتش به لحاظ آماری، احتمال وجود تمدن فرازمینی بالا هست.

تو فیلم یوتیوب زیر که مصاحبه ای هست با دکتر “فرانک دریک” از پژوهشگران پروژه جستجوی حیات “ستی” که به این پرسش پاسخ میدن: "چرا تا به حال با هوشمندان فضایی برخورد نداشتیم؟"

همینطور یه معادله دریک هم داریم که تعداد تمدن های فرازمینی ممکن رو تخمین میزنه.

1 پسندیده

یخورده ماجراش کنیم…

کشف راکتور هسته‌ای 2 میلیارد ساله در آفریقا!
این لینک اول در شبکه های اجتماعی دست به دست میشه در مورد فرازمینی ها و اینا ولی ربطی نداره. تو همین خبر توضیح داده
کشف پیچ ۳۰۰ میلیون ساله و چیپ کامپیوتری ۲۰۰ میلیون ساله

اعترافات بوید بوشمن

دیمیتری مدودف : موجودات فضایی بین ما حضور دارند!


اشکالی شبیه بالگرد و زیردریایی در حکاکی های مصر باستان

پ.ن : بنظر من که هستن. بنظر شما چطور

من شخصا احتمال میدم الان برخورد هم داریم ولی ما نمیتونیم متوجه بشیم :expressionless:

2 پسندیده

واای چقدر باحالن اینا! :heart_eyes: :flushed:

1 پسندیده

توی کرات دیگه هم یه موجوداتی از خودشون همین سوالو میپرسن !
و البته ما از نظر اونا آدم فضایی هستیم! :smile:

1 پسندیده

کنجکاوم بدونم اولین برخورد دو تا آدم فضایی با هم چجوری میشه؟ وقتی ک میدونن هر دو آدم فضایی ان …

همون برخوردی که بین نژادهای سفید و سیاه و سرخپوست اتفاق افتاد!
هرکدوم سعی میکنن نژاد خودش برتری داشته باشه!

1 پسندیده

:+1:
یعنی بعد از این برخورد هم یک جنگ اتفاق می افته! :roll_eyes::disappointed:

1 پسندیده

بله بهمین دلیل بهتره امیدوار باشیم اولین دیدار ما و آدم فضایی ها در سیاره ی اونها اتفاق بیفته!

1 پسندیده