آیا به نظرتون توی دنیا کسی هست که اهل قضاوت کردن نباشه؟

به نظر من به هیچ عنوان امکانش نیست که یک روزی قضاوت کردن از بین بره چون همه ما یا آگاهانه یا ناآگاهانه همیشه در حال قضاوت کردن هستیم.

ما نمیتونیم حتی یک روز رو بدون قضاوت کردن سپری کنیم چون ذهن ما آگاهانه و ناآگاهانه این کار رو میکنه.

7 پسندیده

درسته فقط باید توجه رو برداریم یا حداقل این قضاوت رو داخل تصمیمات تاثیر گذار نکنیم.

3 پسندیده

بله به طور نسبی. بخشی از تیپ شخصیتی اساسا به همین می‌پردازه (J/P). افرادی که بسیار به درک متقابل در برابر قضاوت اعتقاد دارن وجود دارن و کم هم نیستن. معمولا مشخصه‌های عمومی هم دارن که به شکل کلی میشه تشخیص‌شون داد:

  • به نسبت کسانی که قضاوت می‌کنند، محبت بی‌دریغ دارن و معمولا بسیار جذاب به نظر میرسن به دلیل هم خصوصیت.
  • عموما همدردی می‌کنند و کمتر به تحلیل حرفها یا شماتت می‌پردازن. در مواقعی که نیاز به پشتیبانی احساسی نیاز هست، معمولا بسیار مفید عمل می‌کنند ولی
  • به دلیل اهمیت بالای قدرت قضاوت در تصمیم‌گیری و تحلیل، این افراد نه در ارائه راه‌حل برای خودشون و دیگران موفق هستن و نه به سادگی می‌تونن تصمیم موثر بگیرن.

شاید ما به دلیل دیدن جنبه منفی قضاوت در اطرافیان، از این مقوله متنفر باشیم ولی وجود اون در سطحی متعادل برای تعادل زندگی شخصی و اجتماعی بسیار اهمیت داره.

2 پسندیده

باهاتون موافقم… ذهن ما از طریق مقایسه و سنجیدن و سبک سنگین کردن به مفاهیم پی میبره و علم و دانش کسب میکنه… به نظرم چنین چیزی ممکن نیست… اما نوع قضاوت کردن و اینکه متاسفانه به خودمون اجازه بدیم که بیانش کنیم و اینکه چقدر زندگیمون رو درگیرش بکنیم چیزی هستش که به خود ما بستگی داره و اینجاست که کاملا ارادیه نه ناخوادآگاه و ناخواسته…