از چه درسی بدتون میاد؟

خوب از اونجایی که هرکس توی یه رشته تحصیل کرده لطفا قبل انتخاب رشتتونو در نظر بگیرین و بگید از چه درسی توی دوران راهنمایی به شدت بدتون میومده؟ دلیلش چی بوده؟ تا حالا شده از یه معلم خوشتون نیاد و حتی اگه درسشو دوست داشته بوده باشین اما اون سال بهش بی اهمیت باشین؟ بهترین و بانمک ترین خاطره ی دوران درس خوندنتون چی بوده ؟ درس

4 پسندیده

من با شیمی رابطۀ خوبی نداشتم، به‌نظرم می‌رسید اون‌قدر جزئیات به کارم نمی‌آد که البته درست فکر می‌کردم :slight_smile: ولی معلم خوبی داشتیم و همین باعث شد شیمی‌ام بهتر بشه. خداحفظش کنه. عربی هم افتضاح بود، معلمش هم معلم خوبی بود، نمره‌ام هم بد نبود، الآن عربی رو دوست دارم، و بعضاً هم متن و لحن رو متوجه می‌شم ولی خب ناراحت‌کننده‌ست بعد از این همه سال درس خوندن، هنوز نمی‌تونیم یه مکالمۀ ساده داشته باشیم.

4 پسندیده

من از کتاب هنر دوران راهنمایی‌مون به شدت بدم می‌اومد چون هر کدوم معلم‌های این درس توی هر سه پایه یه سازی می‌زد، یکی سال‌های قبل معلم ریاضی بود و الان معلم هنر بود و خودش نمی‌تونست باهنر رابطه برقرار کنه، یکی معلم ابتدایی بود و اومده بود راهنمایی هنر درس می‌داد و یکی هم فقط به قسمت نقاشی اون هم طراحی با مداد سیاه اهمیت میداد و نگاه نمی‌کرد ما دو سال قبل چیزی یاد نگرفتیم و ازمون انتظار داشت مثل طرح‌های کتاب بکشیم و مرتب بهمون متلک می‌گفت.

4 پسندیده

اخخخخخخخ :tired_face:میتونم بگم تا حدودی میفهمم چی میگین
بعدش به هنر علاقه مند نشدید؟

2 پسندیده

وای که چه قدر شیمی مسخرس… باهاتون موافقم… درسیه که الان هم روی مغز خیلیاس…ولی چه شانسی داشتین… معلم شیمی و عربی خوب بودن…خدا همه درهارو نمیبنده اینه ها :sweat_smile:

1 پسندیده

اتفاقا به خوشنویسی خیلی علاقه‌مندم ولی از درس هنر دوران راهنمایی بدم میومد و البته دیگه هیچ وقت فرصت یاد گرفتن خوشنویسی برام پیش نیومد.

2 پسندیده

شاید یه روز پیش بیاد…مثلا اگه هنوز قرنطینه هستین توی کلاس های آنلاین اموزش خوشنویسی شرکت کنید

1 پسندیده

دوره ی راهنماییم از حرفه و فن بدم میومدش یه معلم عقده ای به تمام عیار داشتیم همیشه منو از کلاس مینداخت بیرون . همیشه بهش میگفتم من در آینده امیرکبیر میشم:joy::joy:
از ریاضی خوشم نمیومد هی میپرسیم این چه کاربردی داره به چه درد میخوره متاسفانه معلم ها چند تا تئوری یاد گرفته بودن و کاربرد مسائل رو نمیدونستند.
ولی وقتی ارشد اومدم یه استاد داشتیم ریاضی تخصصی یاد میداد و خیلی از مباحثش برای من جدید و سخت بودش چون رشته ام علوم انسانی بود خیلی از مباحثش برام نا آشنا بود . ولی هر مسئله و هر مبحثی این استاد تدریس میکرد کاربردهاش و مقاله هایی که در اون مبحث نوشته میشد بیان میکرد و الان واقعا عاشق ریاضی شدم.:blush:

3 پسندیده

خاطرتون جذاب بود :joy:

از کتاب عربی چون قواعدش رو هیچ وقت دوست نداشتم و خیلی سخت بود.

4 پسندیده

:joy: :joy: :joy:آخ گفتین… مزخرف ترین درس دنیاس

1 پسندیده

از دیفرانسیل خیلی بدم میومد چون به نظرم هیچ کاربردی نداشت و هیچ چیزی به من اضافه نکرد .
مثلا فیزیک یا شیمی قابل لمسن توی اتفاقات دنیا میتونی حضورشون رو ببینی اما دیفرانسیل اصلا این شکلی نبود . فقط یه مشت قوانین و فرمول و قضیه و راه حال های سخت که مغز آدمو منفجر میکرد ولی در جهان هستی هیچ کاربردی نداشت ؛/

3 پسندیده

ریاضی، فیزیک، شیمی رو دوست ندارم

1 پسندیده

خیلی چیزهایی که توی مدرسه به خورد بچه ها میدن کاربردشون اینه توی زندگی یه ایده های جدید بهشون بده …
البته من تاحالا دیفرانسیل نخوندم ببینم چه شکلیه… ولی قطعا درس سختیه و شما حق دارین

به جز ریاضی با بقیش موافقم

وای عاشق جغرافی و تاریخ هستم
ولی کابوسم هنوز عربی هست
منتفرمممممم ازش چرا من باید عربی بخونم؟؟؟

3 پسندیده

سوال خوبیه :+1:
منم بارها از خودم اینوپرسیدم ولی جواب قانع کننده ای نداشته

1 پسندیده

صد در صد درس منحوس(!) به اصطلاح مطالعات اجتماعی سال اول دبیرستان نظام قدیم که برای من منفورترین درس بود، درسی که نه مطالعه می آموزد و نه اجتماعی بودن، فقط اصطلاحات و کلمات بیخود و قلمبه سلمبه ای است که اصلا بدون پیش زمینه ی مناسب در ذهن دانش آموز نمی نشیند، یک بخوان و حفظ کن تمام عیار که جز پر کردن حافظه ی آدم آن هم برای هیچ، کارکرد دیگری ندارد!
البته انگاری دبیرمان هم خودش چیزی از این درس دستگیرش نمی شد، پس حتی یک کلمه اش هم برایم مفهوم نداشت، آخرش هم همین درس لکه ی ننگی شد بر کارنامه ی آن سالم!
خلاصه نفهمیدن و در ذهن سپردن کارِ من نیست و بر خلاف اکثر دوستان، این درس، اصلا آن هلویی نبود که صاف برود توی گلو!
بقیه ی درس ها همه آبِ گوارا بودند حتی دو موجود به ظاهر کریه المنظر عربی و ریاضی(!) که برای من حکم حوری را داشتند و هنوز هم گاهی تفریحی می خوانم شان (دلتان بسوزد :grin:)
در ضمن قرار بود دوره ی راهنمایی باشد، از آن دوره تا حدودی متنفرم اما از درس هایش نه!

1 پسندیده

قشنگ حس اون سالتون بهم منتقل شد :woozy_face:

1 پسندیده

ادبیات :joy: :joy: :joy: :joy:

2 پسندیده