انیمیشن I, pet goat 2 واقعا از آینده‌ای برنامه ریزی شده خبر می‌ده؟

چند وقت پیش انیمیشین I, pet goat 2 رو دیدم. انیمیشنی که گفته می‌شه ایلومیناتی‌ها در اون از آینده‌ای که برامون طرح ریزی کردن خبر می‌ده. این که آینده‌ی بشریت دست یک سری افراد نامعلوم ولی بسیار قدرتمند باشه از نظر من خیلی خیلی ترسناکه. شما به وجود چنین جوامع مخفی‌ای باور دارید؟ آیا این انیمیشن واقعا از آینده خبر می‌ده؟

2 پسندیده

ندیدم این انیمیشین رو

تو یوتیوب سرچ کنید، هست. یه انیمیشن ۷ دقیقه‌ایه.

1 پسندیده

این انیمیشن را دیدم. پر از نشانه بود به خاطر همین چند بار دیدم‌اش. چند تا از این نشانه‌ها را می‌نویسم:

  • ستاره یهود بارها در این فیلم نمایش داده می‌شود. همین‌طور چشم ایزدی را بارها می‌بینیم.
  • در بخشی از فیلم اسامه بن لادن با لباسی ظاهر می‌شود که لوگوی سازمان سیا آمریکا روی آن است.
  • کودکی که گویا شستشوی مغزی شده است را می‌بینیم.
  • و شخصیتی شبیه به مسیح می‌بینیم که چشمان در بیشتر طول فیلم بسته است و به محض باز کردن چشمانش یک کلیسا فرو می‌ریزد.

راستش من هنوز نتوانسته‌ام بین این نشانه‌ها ارتباطی برقرار کنم. و البته هنوز هیچ پیش‌گویی در فیلم ندیده‌ام که بگویم آیا از آینده خبر می‌دهد یا خیر.

نظر خودت در مورد این انیمیشن چه بود؟

در جواب کلی به چنین سوالی میشه گفت احتمالش بالاست.

نکته‌ای که هست اینه که اون کلیسایی که فرو می‌ریزه خیلی شبیه نتردامه. اول انیمیشن، درست سکانس اول اگر دقت کنید هم اون پشت تصویر انگار دو تا برج دارن می‌سوزن. یک قسمت هم دو تا دست نشون می‌ده یکیش با علامت پول یکی با علامت دلار که در حال بازی دادن جرج بوش و احتمالا بقیه کاراکتر‌ها به عنوان عروسک خیمه‌شب بازین.

حقیقتش رو بخواین هضم این قضیه که یک سری انسان یا حتی موجودی غیر از خدا بخواد بر کل کره‌ی زمین حکمرانی کنه برام سخت و ترسناکه.

این تنها سکانس فیلم بود که حالت پیش‌گویی داشت. بقیه همه اتفاق‌هایی بودند که پیش از ساخت انیمیشن رخ داده بودند مثلا:

که اشاره به ۱۱ سپتامبر دارد.

این اتفاق به نظرم آشکارا در حال رخ دادن است. چند شرکت بزرگ نیمی از اقتصاد جهان و نبض زندگی اکثریت انسان‌ها را در کنترل خود دارند. این شرکت‌ها روز به روز بزرگ‌تر و بی‌رقیب‌تر می‌شوند. چیزی که من را بیشتر از این انیمیشن می‌ترساند صف‌های طولانی است که مردم برای خرید محصولات اپل شکل می‌دهند یا تصاویر بی‌شماری است که مردم از کفش‌های برندشان در دنیای مجازی به اشتراک می‌گذارند.

من پیشنهاد می‌کنم که فیلم‌ها و مصاحبه‌های ادوارد اسنودن را ببنید. در یکی از مصاحبه‌ها او که زمانی در CIA کار می‌کرده، می‌گوید که بهترین راه بعد از خرید تلفن هوشمند خارج کردن میکروفن و دوربین‌اش است. فیلم اسنودن ساخته الیور استون را هم در ادامه ببینید.

1 پسندیده

اتفاقا بیشتر شامل پیشگویی‌هایی هست که هنوز اتفاق نیوفتاده، مثل اومدن مسیح تقلبی و قدرت گرفتن صوفی‌ها و اینها.

در مورد شرکت‌های غول تکنولوژیک که مثال زدید باید بگم چیزی که من رو می‌ترسونه در واقع اینه که مثلا یکروز بفهمید اینکه یک بار اپل موبایل بهتری داده یکبار سامسونگ و یکبار هواوی همش از قبل برنامه‌ریزی شده بوده توسط یک عده ناشناس.

من اگر یه کمپانی گمنام داشتم و میخواستم انیمیشنی بسازم که مثل توپ صدا کنه دقیقا نشانه هایی که مردم روش حساسیت دارن و میشه هر برداشتی ازشون کرد رو پشت سر هم تو انیمیشنم جا میدادم .

خیلی بعید میدونم صحبت های آقای رائفی پرو و استدلال هایی که بعضی دوستان راجع به دست های پشت پرده میکنن و برنامه ریزی و … میکنن به واقعیت نزدیک باشه .

واقعیت دنیا همینی هست که داریم میبینیم . این جهان ابر قدرت هایی داره که تصمیم میگیرن کجا جنگ شروع بشه ؛ چه کشوری فقیر بشه و چه کشوری ثروتمند بشه و تمرکز رو هر چیز دیگه ای غیر از این به نظر من حاشیه است

3 پسندیده

با حسام تا حدود زیادی موافقم. مثلا من اگه میخواستم انیمیشن بسازم در مورد پیش بینی بارون در فردا، دو تا می ساختم. توی یکی بارون میاد توی یکی نمیاد!! :grin:

1 پسندیده

image

چرا چنین داستانهایی وجود داره؟ من دلیلش رو وجود چنین انیمیشن‌هایی نمیدونم. دلیل اصلیش همین یک دلاری امریکاست. سوال اینجاست که فدرال رزرو و دولت ایالات متحده به دنبال خودنمایی است؟! شوخی بزرگ!
یک علت دیگه اینکه این داستان‌ها اساسا حول گروه‌های حقیقی و تاریخی هستند. گروه‌هایی که در دوران خود (در اتفاقاتی مثل رنسانس یا انقلاب فرانسه یا انقلاب امریکا و …) نقشی موثر و اساسی داشتند. آیا ممکنه این گروه‌ها همچنان به فعالیت ادامه داده باشند؟

در کل احتمال چنین برنامه‌ریزی (در سطح کلان ، نه در سطح خرد و فردی) وجود داره چون به عقیده ویلفردو پارتو اساسا تمامی تاریخ بشر فعالیت همین اقلیت نخبه بوده. طرح‌ریزی تحولات تکنولوژِیکی ، طرح‌ریزی سقوط شاهان و دولت‌ها ، طرح‌ریزی قوانین و قراردادهای اجتماعی و … . به عقیده پارتو اکثریت مردم در طول تاریخ منفعل و برهم‌کنش غیرعقلایی دارند به همین دلیل تحولات اجتماعی توسط اقلیت عقلایی ایجاد میشود و اینان حق طبیعی دارند که از خودساخته‌های اجتماعی خویش منفعت ببرند. مثل جیمز وات ، جورج واشنگتون و … .

الان هم همینه لکن اسامی فرق میکنه. دموکرات ، جمهوریخواه ، بنیاد کارنگی ، بنیاد امریکن انترپرایز ، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ، گوگل ، فاکس نیوز ، ترامپ ، مورداک ، جانسون ، ماکرون و …

آیا در میان این گروه‌های متعدد جریان اقلیت نخبگان ، میتواند یک گروه یکدست‌تر و جهانی‌تر شکل بگیره؟ به نظرم میشه و غیرممکن نیست.

2 پسندیده

نکته جالبی بود. بهتر اشاره بشه که اهرمهای تاثیر، الان خیلی متنوع و قدرتمندتر شده.

1 پسندیده

منم احساسی که از این انیمیشن داشتم همین بود. نشانه‌ها را پشت هم ردیف کرده اما به هیچ نتیجه‌گیری نمی‌رساند. در نتیجه هدفش فقط نمایش سمبل‌ها و نشانه‌ها بوده و نه چیز دیگری.

1 پسندیده

و حالا در خصوص این داستانها به نظر من دو نگرش وجود داره. یکی سرگرم شدنه. مثل رفتار برخی سلبریتی‌ها مثل مدونا.
یکی دیگه نمایش قدرته توسط همین اقلیت فعال و موثر.

مثل فراماسونری که همه چیزش آشکار است ولی محتوای جلسه سری است. جالب اینجاست که سیاست این نهاد به طور دیرینه عدم پاسخگوی به شایعات است. یکی از تاثیرات این سیاست همین ترویج داستانها است که به افزایش پرستیژ اونها کمک میکنه. هاله رمزآمیز باعث جذابیت میشه!!
مثل فلان بازیگر که هیچ فعالیتی در فضای مجازی نداره ، به هیچ شایعه‌ای پاسخ نمیده و به طور طبیعی جذاب‌تر از بقیه قرار میگیره. در فلان موسیقی هم فلان خواننده بهش لقب پادشاه تهران میده و …

یا مثل اجلاس بیلدربیگ یا اون خزانه بذری که بیل گیتس ساخته و … . در روانشناسی اجتماعی نیم بند و شل و ول خودم بدین نتیجه رسیدم عدم واکنش نسبت به شایعات و حرف و حدیث‌ها ، باعث ارتقای پرستیژ و جذابیت میشه. به قول معروف آدمهای مرموز جذاب‌ترند. :grin:

3 پسندیده

در واقع این نکته مهمه و به نظرم درسته. از قدیم میگن که «جنگیدن بسیار راحتتر از حکومت کردنه». دلیلش هم همینه که در حکومت کردن باید پاسخگو باشی ولی در جنگیدن صرفا افتخار و شجاعت هست! در این مورد هم همینه: قدرتی که نیازی به پاسخگویی حس نکنه، هم جذابه هم بسیار راحتتره، البته ریسکهای خاص خودش رو هم داره.
میتونی اینجور هم نگاه کنی: اکثر این افراد خاص، «برندگان» بازی اجتماع هستن و بقیه مردم بازندگان. بازندگان در بطن غر زدنها، به دنبال این هستن که برندگان رو متهم کنن!

2 پسندیده

خیلی جالب بود.
و یه عده‌ای مثل سازندگان این انیمیشن با ساخت چنین برنامه‌ی فانتزی به دنبال این هستند که بگن ما از بازندگان نیستیم! ما جز برندگانیم و چنین اسرار مگویی رو میدونیم و میخواهیم یه بخشش رو به شما نشون بدیم. (و ایضا رفتارهای مشابه در فضای مجازی و کسانی که به اصطلاح خودشون رو افشاگری میدونند که به اسرار سری دسترسی داره!)

2 پسندیده

پس با این حساب شما اساسا نظرتون اینه که این انیمیشن ربطی به جوامع مخفی نداره و احتمالا معتقدید چیزی هم به اسم ایلومیناتی وجود نداره، درسته؟

شخصا به وجود چنین سازمانی با چنین قدرت جهانی اعتقادی ندارم. اما به وجود گروه‌های فکری ، سیاسی و اقتصادی نیمه رسمی در جهان (در سطح یک کشور یا چندکشور) اعتقاد دارم و هستند اما نه با قدرتی که میتواند 100% وقایع آینده را برنامه‌ریزی کنند. نمونه خیلی مشهورش همین لژهای فعال و مشخص فراماسونری که در کشورهای مختلف هستند. چون در گذشته چنین محفلهای موثری در جهت‌دهی تحولات اجتماعی بودند پس طبعا الان هم میتوانند باشند.
اما قدرتی که برخی پیرامون این گروه‌ها مطرح میکنند به عقیده من وجود نداره. یک بزرگنمایی افراطی است.

2 پسندیده