اگر عدسی چشم انسان مقعر بود چی میشد؟

تصویری که از دنیای اطراف می بینیم چه شکلی میشه اگه عدسی چشم ما و تشکیلات دیگه چشم محدب نبودن و مقعر بودن؟

تصویر تشکیل میشه توی چشم؟

در حالت عادی؟ بله
در حالت بعدی؟نه ، سوال بد پرسیدم منظورم ادراک ما از اطراف بود

با دوتا عدسی مقعر میشه امتحانش کرد ولی این روی ادراک ما تاثیر نداره چون قبلش با چشم فعلی دیدیم محیط رو

منظور از ادراک دقیقا چیه؟ داده های نورونی به مغز یا پردازشی که روی اون داریم؟ اینکه سنسوری مثل چشم (یا گوش) چه جوری باشه احتمالا تفاوتی نداره!

تفاوت که نمیشه گفت نداره. مثلا کسی که رنگ قرمز رو نمی بینه درکی از قرمز نداره کلا . داره؟ فکر نکنم. مثلا اگه چشم ما مجهز به سیستمی بود که فرو سرخ رو میدید.روی ادراک ما تاثیراتی نمیذاشت؟

این یه رابطه متقابل دوطرفه هست. البته در یه فرد بزرگسال که حسهاش عادی کار می کنند به سمتی میره که پردازشها مقدم میشن به ورودی ها. کم کم انچیزی که فکر می کنه داره بهش(look) نگاه می کنه ، چیزی که واقعا می بینه(see) رو می سازه.

به نظرم اگه یه ازمایش میشد انجام داد ( که البته این نوع ازمایشها ممنوعه ) مثلا چندتا نوزاد رو ایزوله کرد و روی چشمهاشون لنزهایی گذاشت که کار لنز چشم رو اول خنثی و بعد مقعر بکنه بعدش میشه دید که چه ادارکی از محیط خواهند داشت.
حدس میزنم که اگه تمام حسهای دیگه شون به خوبی کار کنه میشن مثل انسانهای روشن دل . چون تصویری کلا تشکیل نمیشه دیگه.

خوبی عدسی محدب این هست که تصویر حقیقی تشکیل میده روی پرده شبکیه، اما عدسی مقعر نمیتونه همچین تصویر ی ایجاد کنه. اما نکته جالب برای من اینه که چطور سیستم مغز ما فهمیده که باید این تصویر معکوس رو به شکلی که با دنیای بیرون مطابقت داره برای ما پردازش کنه نه به شکل معکوس. این نتیجه تکامل هست؟تصور کنید اگر همه چیز بر عکس بود!!!

1 پسندیده

اتفاق خاصی نمی افتاد. دو عدد ادم مشنگ دهه 1890 یه عینکی طراحی کردن که این خاصیت رو از بین می بره و همه چی رو معکوس نشون میده

و مشنگ تر از اونا کسانی هستن که تمرین می کنند این عینک ها رو به چشم بزنند و تمرین دوچرخه سواری هم می کنند حتی. کم کم مغز یاد میگیره چطوری با این وضعیت جدید کنار بیاد :slight_smile: در پایان روز اول پیشرفتهای بدی نداری. و اونایی که دوهفته کامل عینک رو به چشم زدن تونستن باهاش کاملا کنار بیان و زندگی کنند به راحتی

عینکهای تحت عنوان inversion prism goggles… می تونی ویدیوهای تمرین دوچرخه سواریشون رو ببینی

1 پسندیده

در واقع کار اصلی رو نورونهای اپتیکی انجام میدن. مثل ccd توی اپتیک عمل میکنن.