برای مدیریت تیم‌ها و انجام کارهای تیمی اسلک بهتره یا تلگرام؟

تلگرام به نسبت پیام رسانهای دیگه مخصوصا این چند وقته خیلی قابلیت های مفید و جدیدی رو اضافه کرده اما به هر حال اسلک هم به صورت خاص برای مدیریت تیم‌ها طراحی شده. اگه تجربه استفاده از اسلک رو هم دارید بگید به نظرتون کدوم بهتره؟

1 پسندیده

تجربه استفاده از اسلک و تلگرام رو برای تعاملات و گفتگوهای تیمی دارم، صددرصد و بدون شک اسلک رو برای تعاملات تیمی پیشنهاد میدم!

چرا؟

آوردن عادات رایج در تلگرام به تیم و سازمان خودتون

وقتی از تلگرام برای گفتگوهای تیمی استفاده میکنید، یعنی همون عادت‌ها، تجربه کاربری و رفتاری که در تلگرام باب هست رو به عنوان رفتار غالب در تعاملات تیمی تون هم میپذیرید. فکر کنم بهتر از من بدونید که ندیدن پیام ها در تلگرام، دیدن پیام و پاسخ ندادن، گم شدن گفتگوها، فکر نکرده حرف زدن، قاطی کردن قیمه‌ها با ماست‌ها در هر گروه و تعاملی، و … از عادت‌های رایج در تلگرام هست. اصلا پیشنهاد نمیکنم چنین رفتاری رو در تعاملات تیمی تون بپذیرید.

اصلا هم خودتون رو گول نزنید که «ما میتونیم خرق عادت کنیم!»، هر چقدر هم کد اخلاقی برای سازمان یا تیمتون در نظر بگیرین و هر چقدر هم افراد با رفتار حرفه ای باشین، باز هم این ابزار تلگرام هست که به بعضی عادات ما شکل داده و میده.

شلوغی و حواس‌پرتی بالا موقع استفاده از تلگرام

وقتی از تلگرام برای گفتگوهای تیمی استفاده میکنید، مثل اینه که اومدین اتاق جلسات و گفتگوهای تیمتون رو تو شلوغ‌ترین نقطه ی شهر بدون هیچ در و دیواری بنا کردین و بعد سخت میشه انتظار داشت اعضا بتونن روی گفتگوهای کاری تمرکز کنن!

هر کسی در تلگرامش اون قدر کانال و گروه مختلف داره، که نیاز به سیگنالهای حواس‌پرت کن دیگری نداره. این کار رو با گفتگوهای تیمی تون نکنین.

گفتگوهای سازمان‌یافته بر اساس محتوا در اسلک

تو اسلک این امکان رو دارین که هر گفتگو رو بسته به محتوا و محور موضوعیش کانالیزه کنین، یعنی برای یه سازمان، کانال های مختلف تعریف کنین. در حالی که انجام چنین کاری تو تلگرام حتی معادل کمتر دیده شدن پیام ها و از بین بردن تعاملات هست.

هر ابزاری برای کار خودش!

در نهایت وقتی تلگرام پیامرسانه، و اسلک یه ابزار تعامل تیمی، چه کاریه ریسک کنین و از پیامرسان استفاده کنین؟

2 پسندیده

ضعف‌های اسلک چیه اونوقت؟

1 پسندیده

سوال به جایی بود :ok_hand: ، سه تا چالش در راه اندازی اسلک برای کار تیمی خواهید داشت:

  • اسلک ایران رو تحریم کرده و اول لازمه با استفاده از وی پی ان، به اینترنت وصل شید و اکانت یا کانال مورد نظر خودتون رو بسازید. بعد از این اتصال اولیه دیگه نیازی به فیلترشکن نخواهید داشت.

  • لازمه اعضای تیمتون رو متقاعد کنین اسلک رو نصب کنن و در ضمن توش اکانت بسازن! در حالی که اکثرا افراد تو ایران اکانت تلگرام دارن.

  • لازمه هفته های اول پیگیر اعضای تیمتون باشید تا حتما وقتی کامپیوترشون رو روشن میکنن و یا در ساعت های کار تیمی، اسلک رو هم اجرا کنن (بیارن بالا). در حالی که افراد همیشه تلگرامشون در حال اجراس!

من خودم به ضعف دیگری در اسلک برنخوردم، به لحاظ ابزاری یا ارتباطی. حتی به خاطر وجود integration های مختلف با ابزار کار تیمی در اسلک، میتونین خیلی از کارها مثل مستندسازی در بورد ترلو رو هم از داخل کانال اسلکتون پیش ببرید.

2 پسندیده

من تجربه کار با اسلک و به شکل کوتاه‌مدت در اسکایپ رو داشتم (قابل مقایسه با تلگرام هست) و واقعا قابل مقایسه نیستن. اسلک توانایی کار تیمی بسیار بالایی رو میده که اصلا در جاهایی مثل تلگرام یا اسکایپ دیده نمیشه. بهترین نمونه

توی کار تیمی خیلی از محتواها رو باید به تکرار بررسی کنین و اسلک توانایی مدیریت و دسته‌بندی رو بهتون میده در حالیکه در بقیه سیستمهای رایج، باید توی گپ‌ها دنبال نکته موردنظر بگردین.

2 پسندیده