بهداشت و سلامت مجازی: جای چه اپلیکیشن‌هایی در حوزه سلامت خالیه؟

ویروس منحوس کرونا، بیشتر از هر زمان دیگه ای، توجه مردم جهان رو به سلامت خودشون جلب کرد. این وسط دو تا بحث مهم در حوزه سلامت داریم. بهداشت و درمان! به لطف این اپیدمی، سطح بهداشت بیشتر جوامع به نظرم، خیلی بهبود پیدا کرد و مردم بیشتر از همیشه مراقب سلامتی شون هستن. اما برسیم به درمان!!!

تا حالا چند بار پیش اومده که در یک ناحیه از بدنتون دچار درد شده باشید؟! اولین کاری که می‌کنید دقیقا چیه؟

  • سریعا به پزشک مراجعه می‌کنم.
  • خود درمانی شروع میکنم!
  • گوگل میکنم ببینم می‌تونم خودم درمان کنم!
  • از سامانه‌های مشاوره پزشکی آنلاین استفاده می‌کنم.

0 رأی‌دهنده‌

  • فارغ از هر نتیجه‌ای که این نظرسنجی، نمایش بده، آیا جای سامانه‌های آنلاین درمانی خالی نیست؟!

  • آیا اپلیکیشن‌های حوزه سلامت، شانس این را دارند تا با ایجاد یک سیستم مانیتورینگ و فایلینگ از بیمار، کمک بیشتری به بیماران برسانند؟!

  • آیا بیماران هیچ گاه به چنین سامانه‌هایی اعتماد خواهند کرد؟

5 پسندیده

قطعا جای یه سامانه برای موارد نه چندان حاد و تخصصی، خالیه. فکر میکنم در دنیا کارهایی برای نرم افزاری شبیه به پزشک عمومی انجام شده.

اگر توان تبدیل نتایج رو به داده قابل استفاده در الگوریتمش کنه، قطعا میتونه شبیه به یک پزشک عمومی و حتی بهتر عمل کنه. در حالت معمول هم از طریق خوداظهاری این اتفاق میوفته.

اگر کمی جا بیوفته به نظرم بله! بخصوص اگر تجربه های مثبتی در موارد ساده شکل بگیره که چه بهتر. نکته بعدی اینه که معمول کم هزینه یا بدون هزینه بودن، میتونه اثر مثبتی داشته باشه. البته از اون طرف، خود سامانه باید پلن بیزنسی خاصی برای پوشش هزینه هاش رو داشته باشه.

4 پسندیده

چند سال پیش شفاجو در این حوزه تلاشی کرد. ولی موفق نبود، جذب مردم اصلا راحت نبود. پزشکان هم دلیلی برای همکاری نداشتن.

در حوزه سلامت، بعضی استارتاپ‌ها با کارهایی مثل نوبت‌دهی آنلاین شروع کردن، مثل اپلیکیشن دکترتو، که بد هم کار نکردن. منتها اضافه کردن سیستم های مانیتورینگ و فایلینگ نیاز به فراگیری این اپها دارن. و این زمان بیشتر و یا استراتژی قوی برای ورود به بازار نیاز داره.

1 پسندیده

روند درمان بعضی بیماری‌ها، نیاز به مانیتورینگ مستمر و جلسات گروهی درمانی داره. برای مثال درمان بیماری‌های مزمنی مثل نقرس، Ms, لکنت زبان، افسرگی و … چیزی نیست که با مراجعه به پزشک ختم به خیر بشه و جای اپلیکیشن های تخصصی که به سازماندهی بیماران و مانیتورینگ ش کمک کنه واقعا خالیه. با پیدا کردن بازار هدف دقیق و درست و همچنین جذب پزشکان و یا دانشجوهای پزشکی علاقه‌مند شاید بشه حرکتی رو شروع کرد.

2 پسندیده

دقیقا!‌ و منظور من هم این بود که افراد و تیم‌های استارتاپی بودن که در گذشته پیگیر چنین نیازی بودن. منتها پزشکان و مردم دلیلی برای استفاده از اپلیکیشن ایشون پیدا نکردن.

استراتژی ورود به بازار میخواد، حالا یا در سمت مراجعه کننده و یا در سمت پزشک. در غیر این صورت مشابه کارهای قبلی با شکست مواجه میشه.

1 پسندیده