به نظر شما اتلاف مواد غذایی تو رستورانهای سنتی بیشتر است یا فست فود ها؟

تا به حال ما به فراخور شرایطی که داشتیم از رستورانهای سنتی یا فست فودها استفاده کردیم ولی به نظرتون کدوم سیستم بیشتر اتلاف مواد غذایی رو داره چه تو مرحله سرو و چه تو مرحله توزیع یا خوردن؟

5 پسندیده

تجربه ی شخصیم این بوده که در فست فودها نه تنها غذام نمیمونه، سیر هم نمیشم! با اینکه غذاها چرب تر هستن.

در ضمن با توجه به ذات یکپارچه ی پیتزا و ساندویچ، هدررفت زیادی هم ندارن، در حالی که برنج خیلی راحت میتونه از بشقاب بریزه بیرون یا حتی چند دونه ش بمونه ته بشقاب.

از اون ور در غذاهای ستنی نانی امکان زیاد موندن نان هست، مثلا دیزی. ولی موقع سفارش ساندویچ، گاهی نان اضافه هم لازم میشه :joy:.

5 پسندیده

تجربه ( کباب سرای منصور)


با توجه به سرو شدن نان داغ همراه کباب و نبودن برنج به همراه غذا حجم دور ریز این رستوران سنتی به تا اندازه کمتر و یا مساوی با رستورانهای فست فود است ( شاید سرو شدن نان داغ میتواند از هدر رفت نان در این رستورانها کاهش بدهد. یکی دیگر از نکات که در این رستوران به ان توجه شده بود این بود که حجم زیادی از نان به افراد داده نمی شد و افراد در روند غذا خوردن میتوانستند به تناسب نیازشان نان اضافی دریافت کنند. البته به توجه به دادن قرص های کامل نان در این رویه ممکن است همین رویه باعث اتلاف نان شود. بنا به توزیع کننده غذا اغلب افراد غذا زیاد نمی اورند ولی بخش از افراد ممکن است که غذایشان اضافه بیایید که البته بیشتر این رویه برای خانم ها اتفاق می افتد. که البته بسیاری از این هدر رفت غذا توسط خود مشتری ها برای افراد داخل خانه و یا موارد دیگر به خانه برده میشود.

کباب سرای منصور- روبروی پارک ساعی

3 پسندیده

تجربه( ساندویچی هات داگ خوران)


بخش عمده ای از دور ریز این ساندویچی ها در هنگام اماده ساندویچ رخ می دهد. هنگامیکه ابتدای نانها از ان جدا میشود و یا بخش داخلی نان باگت. احتمالا دور ریز روغن مورد نیاز برای سرخ کردن ساندوچی ها در این رستورانها بسیار زیاد است. برای بسیاری از مردم با توجه به نداشتن ابعاد مختلف ساندویچ امکان انتخاب حجم مورد نیاز وجود نخواهد داشت در نتیجه افراد خیلی از مواقع ده درصد انتهایی نان که داخلش چیزی نیست را به دور می اندازند. البته دور ریز نوشابه هم که جایی خود دارد .
ساندویچی هات داگ خوران- خیابان انقلاب

3 پسندیده

اولا این نکته را باید یاد آور شوم تا جایی که من دیدم در رستورانت ها بیشتر غذا ضایع و اسراف میشود و در فست فود ها کمتر، ولی چیزیکه من میخواهم یاد ذکر کنم این است که در محافل عروسی و دیگر محافل خیلی بیشتر از رستورانت ها ضایع میشود و پیشهاد شخصی برای عموم این است که از سیستم بوفت Buffet استفاده شود خیلی این سیستم خوبی است که 90 فیصد از ضایع شدن غذا جلو گیری میکند، طوری که هر مهمان هر غذایی را که دوست داشته باشد به صورت دلخواه و به قدر ضرورت داخل بشقاب خود میگیرد و میل میکند و متباقی غذا هم دست نخوره و پاک باقی میماند که میشود از آن استفاده کرد.