تاثیر گذارترین راه مبارزه با اعتیاد رو چى ميدونى؟

:red_circle: بنظر شما تاثیر گذارترین و زیبا ترین راه برای مبارزه با گسترش اعتیاد در کشور ما چیست؟

:small_orange_diamond: همونطور که میدونید درحال حاضر آمار اعتیاد در ایران هر روز در حال رشد هست
از اون گذشته موارد جدیدی که جایگاه بالایی در بازار ایران پیدا کردن با توجیه اینکه مخدر نیستن و محرک محسوب میشن “مثل ماریجوانا یا همون گل” که بخش قابل توجهی از قشر جوان مارو به خودش مشغول کرده و از بازدهی انداخته

:small_blue_diamond: چطور میشه به زیباترین شکل ممکن از پیشرفت این چالش اجتماعی جلوگیری کرد؟

مثال:

:small_orange_diamond: درحال حاضر تعداد زیادی از نخبگان کشور ما در دانشگاه ها به شیشه اعتیاد پیدا میکنن
تولید شیشه صرفا به قصد ایجاد تخریب در یک منطقه انجام میشه چون از معدود موادی هست که اعتیاد 100% بعد از اولین مصرف داره و جالب تر از اون اینکه مصرف کننده در دفعات اولیه مصرف متوجه خیلی از تخریب هایی که صحبتش میشه نخواهد شد. چون بعنوان مثال شیشه در مصرف های اولیه اصلا حالت توهم رو به فرد نمیده.
و خیلی موارد دیگه
:small_orange_diamond: الان بیشتر توان کشور در زمینه ترک اعتیاد داره به کار گرفته میشه و از طرفی هم هزینه های سنگینی برای جمع آوری عاملین اصلی این موضوعات میشه.

چطور میشه این بازار های کاذب و مخرب رو در کشور از بین برد و تقاضا برای این مسائل رو به عدد صفر نزدیک کرد؟

جالبه بدونید اگر بخواییم وید یا همون ماریجوانا رو در دسته مواد مخدر و مصرف کنندگانش رو در دسته معتادین قرار بدیم چیزی در حدود یک پنجم جامعه 17 الی 22 سال ما معتاد محسوب میشن.همین ماده حداقل روزی 2 ساعت افراد رو از انجام کار مفید دور میکنه و قطعا تا چند ساعت بعدش هم انرژی خاصی برای انجام امور مفید باقی نمیذاره

1 پسندیده

شاید خیلی آرمانی باشه ولی بنظرم وقتی تمایل به مصرف نباشه این کالا و تجارت هم برچیده میشه.

چه جور آدمایی هستن اونایی که معتاد نمیشن به چیزایی که انقدر تخریب ایجاد میکنه؟

باید سرمایه گذاری خیلی خیلی زیادی روی قسمت پیشگیری از مصرف بشه.

تا حالا که مبارزه های دیگه خیلی اثربخش نبوده تو مقیاس تن مواد مخدر کشف میکنن، تو مقیاس بسیار بیشتر هم تولید و به راحتی پخش میشه. من وقتی خواهان نباشم مصرف نمیشه.

شبکه هایی در هم پیچیده در تجارت اسلحه و مواد مخدر و . . . (ترس از فیلتر :zipper_mouth_face:) با حامیانی در سیاست و قدرت در همه جای دنیا، چه طور ممکنه برچیده بشن؟

بازهم بنظرم باید مبارزه از درون آدما شروع بشه. از طرف کسی که بیماری اعتیادش رو درمان کرده بود میگم: باید ابتدا با مافیای درونمون مبارزه کنیم که انواع خواسته ها و حس های غلط به صورت شبکه درش فعالن و هرکدوم رو بخوای کنار بزنی دیگری به حمایش میاد. بعد به کسایی که بیمار اعتیادن کمک کنیم فردی و با تاسیس مکان های درمان جسمی و روحی جمعی از معتادان.

یه حرکت بسیار موفق در همه جهات تو این زمینه که من سراغ دارم، جمعیت احیای انسانی ( کنگره 60) است.

http://congress60.org/FaIR/

1 پسندیده