تا حالا موقع طبیعت گردی فسیل پیدا کردین؟

تا حالا خودتون تو طبیعت فسیل پیدا کردید؟
کی تو پیدا کردن فسیل تجربه داره؟
کجاها و چه جوری میشه فسیل پیدا کرد؟

پیدا کردن فسیل در طبیعت گردی

4 پسندیده

من یه فسیل صدف پیدا کردم وقتی که دوران راهنمایی بودم ،سر راه مدرسه مون که جاده خاکی بود افتاده بود ،منم خوشم اومد برداشتم .

3 پسندیده

یادمه دوران ابتدایی بابام یه همکار داشت معلم ابتدایی بود ولی یه کلکسیون آموزشی برای درس علوم داشت، کلکسیونش یه فسیل صدف داشت و تعریف میکرد که چطوری موقع کوهنوردی پاش خورده به یه سنگ و اون شکسته و توش این فسیلو دیده، من تا سال ها آرزوی داشتن اون فسیل(یا هر فسیل دیگه) رو داشتم.
تا اینکه اخرای دوره کارشناسیم، اولین فسیلمو با کمک دوست زمین شناسم موقع کوهنوردی پیدا کردم یه فسیل مرجان بود اندازه یه لنگه کفش،
بعدها روی دیواره ها یا حتی تیکه سنگ های کوچیک فسیل صدف زیاد دیدم
بزرگترین فسیلی هم که دیدم تخته سنگ بزرگ توی یه دره بود که مدت ها میرفتیم روش صبحونه میخوردیم، یه روز که دقت کردیم متوجه شدیم که در حقیقت یه فسیل مرجانیه بزرگه

1 پسندیده

خانواده من هر وقت میره کوهنوردی با کوله باری از فسیل های مختلف میاد… تا جایی که بحث می کنم خونه رو پر از سنگ کردین :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

از لحاظ زمین شناسی نمدونم اطراف ما چه ساختاری داره که انقدر زیاد پیدا می کنن…

ولی کوها رو که دقت کردم ساختار لایه ای دارن تو اون منطقه…

2 پسندیده

عکس یه چندتایی شون… فکر نمی کردم اینا رو یه روز اینجا به اشتراک بذارم :grinning_face_with_smiling_eyes::

اینا طی کوهنوردی پیدا شده. خواهرم بچه تر که بود ۵۰ کیلو میرفت، ۹۰ کیلو بر می گشت… هر سنگی که سر راه خوشش میومد از جمله این فسیلا رو جمع می کرد :sob::expressionless::blush:

5 پسندیده

@najme
حسودیم شد :sweat_smile:
چقدر فسیلای شما متنوع تره.:heart_eyes:

2 پسندیده