تبلیغات شهری واقعا جذاب هستن؟

برای انجام هر کسب و کاری تو دنیای امروز نیاز به تبلیغ و معرفی هست. تابلوهای فلزی که شهرداری این روزها تو نقاط مختلف گذاشته بعد از چندین بار استفاده نه تنها هیچ جذابیت بصریی نداره برای جمعیت هدف اون تبلیغات بلکه به آشفتگی ذهنی و عصبی می انجامه. من از دیدنشون حس خوبی ندارم. تبلیغات دیواری که وضعش از این هم بدتر هست. چه راهکارهایی وجود داره تا هم شهر زیباتری داشته باشیم و هم تبلیغاتمون رو به خوبی و گیرایی ارایه کنیم؟

1 پسندیده

این چه مشاهده ی به جا و خوبی بود! مرسی.

ما عید کاشان بودیم، شهر به شدت تمیزی بود. به علاوه این نکته که مردمان خیلی با پشتکاری داشت، طوری که عید طرف فقط سه-چهار ساعت مغازه سوپرمارکتش رو میبست، اکثر مردمش تمام وقت سر کار و بارشون بودن.

یه نکته ی جالب این شهر، وجود جاهای مشخصی برای نصب آگهی بود. یعنی بوردهایی مشابه تخته سیاه پایه دار در خیابون های مختلف بود که فقط روی همین ها آگهی ها چسبونده میشد. و این بوردها هم خیلی تمیز بودن، یعنی مشخص بود یا کم ازشون استفاده میشه، که با توجه به اینکه مردمانش خیلی پیگیر کسب و کارشون بودن بعید میدونم این مورد باشه، و یا اینکه به درستی ازشون استفاده میشه و هر بار بعد از کندن اگهی تمیز میشه.

پ. متاسفانه عکسی از این بوردها ندارم الان.

به نظر بد نیست به عنوان یه نمونه ی موفق کاشان رو بررسی کنیم.

سوال:

  1. به چه دلیلی در کاشان به چنین نکته ای اهمیت داده میشه؟
  • آیا به دلیل کوچکی کاشان است که چنین فضاهای تمیزی مخصوص تبلیغ وجود دارد؟ اگه بله، چرا در ابعاد کوچک و در یک شهرستان کوچک مثل کاشان، به چنین مسئله ای توجه میشه ولی در شهرهای بزرگتر نه؟
1 پسندیده

سلام

نکته ای که باید توجه کرد توریستی بودن شهر کاشان است و حال و هوای عید کمی متفاوته!
و نکته بعدی سیاست های ارگان های متولی هست که برای تبلیغ هزینه می گیرین و خارج از قانون جریمه در نظر گرفته میشود. البته دقیق ساز و کار رو نمیدونم

2 پسندیده

کاش بشه این برد ها رو تبدیل به تابلو نقاشی بزرگ یا اثر هنری دلنواز و چشم نواز کرد :slight_smile:

1 پسندیده

نمیشه این تابلو ها رو از موادی ساخت که بعد از استفاده از اونها، اضافات باقی مونده از تبلیغات قبل به راحتی قابل تمیز کردن و کندن باشه؟

خیلی از جاهایی که مردم تبلیغاتشون رو می چسبونن اصلا مخصوص این کار نیست و خیلی از تابلوهایی که شهرداری ها قرار میدن هم اصلا لازم نیست بابتشون هزینه ای بدیم (اما خیلی کثیف شدن بابت تبلیغات گذشته). فکر می کنم تو مغزامون این نوع تبلیغ غیر اصولی و بی جا در مکان هایی که مخصوص چسبوندن تبلیغ نیست باید به “ضد تبلیغ” تبدیل بشه. مثل خیلی از کارایی که زشت می دونیمشون.