تولید بهداشتی پلاستیک های مورد نیاز دستگاه opg دندانپزشک ها 2

تو قسمت قبلی در مورد اینکه چطور میشه یه همچنین محصولی رو تولید کرد صحبت کردیم و خوب ایده های زیادیم مطرح شد. ایده ها خیلی خوب بود و البته اینکه نمونه خارجی رو به ما نشون دادن خیلی بهمون کمک کرد. بعد از کش و قوسهای بسیار بلاخره یه طرح رو انتخاب کردیم که ببریم به سمت تولید.

این طرح شما یه سری تغییرات برای تو فرم اصلی دستکشها بود که باعث میشد با کمترین تغییرات و با ریسک کمتر اون محصول رو تولید کنیم. از طرفی چون دستگاه های تولید دستکش پلاستیکی خیلی گرونه و تقریبا چهل، پنجاه میلیونه برای یه سری ادم مث من که تازه از دانشگاه در اومده و سرمایه اولیه زیادی نداره خیلی راهکار درستی نیست این رو بذارید کنار هزینه های اب و برق و فضا و سایر موارد که حداقل هشتاد نود میلیون سرمایه اولیه مورد نیاز خواهد بود.

پس تصمیم گرفتیم که با یک نفر که خودش تولیدکننده است، صحبت کنیم تا اون برای ما این محصول رو تولید کنه و ما تو بازار هدفی که مشکلشون رو میدونستیم بفروشیم. بعد از ارائه طرح سه بعدی کار با سالید ورک، آقای تولید کننده محترم با ما گفت که با توجه به سرعت زیاد دستگاه من ( 180 دستکش در هر دقیقه تولید میکنه )و با توجه به شیفت کاری دوازده ساعته تولید شما خیلی به صرفه نیست. چرا که جدای هر مسئله ای ما احتیاج به یک قالب داریم که هزینه تولید اون بیست میلیون تومان هست.

از طرفی ما در روز با یه تخمین ساده نیاز به 100*200 دونه از این محصول داریم که اگه بخواهیم از اون دستگاه استفاده کنیم. عملادر یک روز کل محصول مورد نیاز یک ماه ما رو تولید میکنه و باقی ایا این دستگاه بلااستفاده باقی خواهد ماند. و از طرفی اگر بخواهیم با این شرایط اون محصول رو تولید کنیم هرکدم پانصد تومن برای ما اب میخوره و در نتیجه به نظر این موضوع باعث انصراف مصرف کننده خواهد شد. توی این شرایط باید چطور این محصول رو تولید کرد.

#پرسش
الان شما که باز می خوایین دستکش تولید کنید. درسته؟ یا من اشتباه متوجه شدم؟!

نه قرار نیست دستکش طراحی کنیم ولی طرحی که تغییر یافته نمونه خارجیه که شما معرفی کردید نیازمنده که با امکانات همون دستکش های نایلونی تولید بشن. یعنی ما داریم با تغییراتی که تو نمونه های موجود می دیدم سعی می‌کنیم تا جایی که امکان پذیر هست از امکانات موجود کشور استفاده کنیم تا هزینه های تولید رو کاهش بدیم. بنابراین بهترین گزینه ایجاد تغییرات در الگوی دستکشهای موجود به نحویه که بشه باهاش مشکلات موجود رو برطرف کرد.

چطوری میشه تقاضا رو زیادتر کرد؟ با چندتا مرکز دندان پزشکی صحبت کردین؟

د راین مقطع ما فقط میتونیم با تمام مراکزی که با ما همکاری دارن هماهنگ کنیم. و چون خودمون دوره های اموزشی براشون برگزار میکنیم میتونیم بهشون پیشنهاد بدیم که از محصولات ما استفاده کنند.

پیشنهاد میدم که با ارگانهای دولتی بیشتر تماس داشته باشید. مخصوصا بیمارستانها . چطوری می تونید مارکتنیگتون رو گسترده تر کنید؟

ما هم سعی کردیم برای دستکش یه جایگزین استفاده کنیم تا به صرفه تر باشه ،یه مدت یه نمونه نایلون کوچیک استفاده کردیم ولی مقداری ضخیم بود و بیمار رو اذیت میکرد،مجبور شدیم دوباره رو بیاریم به همون دستکش یه بار مصرف ، فکر میکنم این پیشنهادی که دارین رو خوب میشه عملی کرد چون دغدغه ی اکثر کلینیکا هست،با خود متخصصا صحبت کنید مطمئنا نتیجه خوبی میگیرید. از طرفی هم نمیدونم هزینه پیشنهاد شما چقدر میشه آخه تقریبا از هر دستکش برای پنج تا بیمار میشه استفاده کرد پس باید ایده جدید طوری باشه که از نظر هزینه هم برابری کنن.

3 پسندیده