سرگرمی های خلاقانه برای نوجوانان و جوانان

امشب شاهد درگیری یه پدر و پسر سر بازی با لپ تاپ بودم: بحث بر سر این که پسر می خواست یه بازی جدید نصب کنه. و صحبت پدر این بود که بهتر است پسر خلاق باشه و خودش رو از روش های دیگه سرگرم کنه.
نگرانی پدر و نیاز پسر هر دو قابل درک هستن. چه روش هایی بهتری برای برطرف کردن نیاز سرگرمی جوانان و نوجوانان وجود داره بدون اینکه باعث به خطر افتادن سلامتی جسم و ذهنشون باشه و در ضمن خلاقیتشون رو هم افزایش بده؟

1 پسندیده

آیا پدر مادرهای اطراف ما خودشون خلاقیتی به خرج میدن (تو حوزه های مختلف) که این انتظار رو از بچه ها دارن؟ کجاها نیاز به خلاقیت داریم؟ آیا این نیازهای برآورده نشده هستن که ما رو خلاق می کنن در جهت رفع نیازها؟ به بابام که نگاه می کنم خیلی خلاقتر از من هست: یعنی سعی می کنه از ابزار اطرافش بهترین استفاده رو بکنه: خیلی کم پیش میاد چیزی رو بندازه دور :pensive: .
#پرسش

4 پسندیده

شاید اون پدر کمی حق داشته و نگران بوده. ولی خب راه های بهتری وجود داره برای این کار مثلا اینکه بازی هایی برای بچه ها طراحی کنیم که اونها رو درگیر کنه و اونها با آفریدن آشنا بشن: گل و خاک بازی، یا به همراهش لوبیا و حبوبات و … بکاریم و بعد منتظر باشیم که چی میشه. پانتومیم و تئاتر بازی کنیم. داستان بسازیم. ازشون بخوایم که برای حل مسئله های اطراف راه حل بدن هرچند ساده و در نهایت یه دستور غذای جدید بخوایم ازشون.

کلا به نظرم پدر مادرا این روزا کمتر وقت میذارن پای بچه هاشون:grimacing:.

4 پسندیده

خلاقیت بیشتر چه امتیازی به یه فرد اعطا می کنه؟ چرا بهتره خلاق باشیم؟

2 پسندیده

خوب چند سوال ذهن من رو درگير كرده،

  • اون پدر چقدر ابزار خلاقيت در معرض كودكش قرار ميده؟؟
  • مثلا چند تا بازي خلاقاته رو واسش تهيه كردن؟؟
  • يا چقدر اون كودک رو توي جمع همسن هاش در روز ميبرن كه بتونه اونجا خلاقيتش رو شكوفا كنه؟؟
  • يا اينكه چقدر در طول روز يا هفته چالش واسه كودش طراحي ميكنه؟؟؟

معمولا پشت بيشتر بچه هاي امروزي يه مادر نگران و بكن و نكن گو هستش كه مطمن ترين راه سرگرمي رو بازي هاي تك نفره و رايانه اي ميدونه

1 پسندیده

خلاقيت رو هممون داريم
اگه دقت كنيم اطرافمون، بعضي ها خيلي راحت از خيلي دردسرها نجات پيدا ميكنن.
از ديد من اون ها آدم هاي خلاق هستن
با خلاقيت خودشون رو نجات ميدن، خلاقيت فقط واسه موفقيت توي كار نيست، يه آدم خلاق هميشه ميشه موقعيتي رو خلق كنه كه خودش و اطرافيانش رو نجات بده

2 پسندیده