نحوه پرداخت پول در نانوایی‌ها به چه صورت باشد که تفکیک دست پول‌گیرنده از دست نان‌دهنده اتفاق افتد؟

آلودگی پول بر نان

بی شک پول یکی از کثیف ترین و نان یکی از مقدس ترین مواردی است که روزانه با آن در تماسیم. سوال اینجاست که چطور تماس این دو یعنی پول و نان را در موقع خرید از بین ببریم؟ من همیشه در موقع خرید نان نسبت به این موضوع حساس و شاکیم. اما پیشنهاد کاربردی چیست؟ به غیر از بسته بندی کردن نان چه راهی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد؟

8 پسندیده

یه راه میتونه این باشه که : پرداخت برای خرید نون با پول انجام نشه.
خب هم پرداخت پول با دست انجام میشه و هم دریافتش. پس باید یکیش با یه راه حل غیر دستی جایگزین شه. استفاده از دستکش هم موقع دریافت نون یا پرداخت پول ممکنه.البته بستگی داره بعدش بخواید چطور نون رو جا به جا کنید.
#پرسش
پول چقدر آلوده هست؟ آیا انقدر خطرناکه آلودگیش؟
آیا میکروب های مفید هم وجود داره؟ درسته بخوایم از همه میکروب ها فرار کنیم و نابودشون کنیم؟

2 پسندیده

این راه خیلی کاربردی نیست در زمان کوتاه: تغییر ساختار نانوایی ها، به این صورت که نان ها در سبدی چیده شوند توسط شاطر و مشتری بعد از پرداخت پول به منشی نانوایی بتواند بیاید نان را از سبد بردارد.

2 پسندیده

#ایده
طراحی کارت خرید نان. یا با همین کارتهای اعتباری ، البته چون رقم پایینی داره در کارت کشیدن به صرف شاید نباشه در عمل .

2 پسندیده

مگه کارت نانوایی فرایندش باید مثل کارت پولی باشه، اصلا یه سوالی نمیشه همه کارت ها را یکی کرد، و همه استفاده هایی که در نظرمان هستش را از اون انتظار داشت، مثلا کارت نانوایی مثل کارت اتوبوس یا مترو هم میتونه باشه ها

2 پسندیده

این کار رو دوس دارم، یادمه قدیم یه پمپ بنزین بود که اول پول میدادی به یه باجه و بعد شماره نازلی که باید بنزین می دی رو بهت میداد و وقتی پولت تموم میشد خودش قطع میکرد خیلی خوب بود چون دیگه لازم نبود تنظیم کنی تا پولت روند بشه، البته الان پرداخت در پمپ ها خیلی راحت شده،
برای نانوایی هم نظر شما خوب است البته باید در عمل هم دید

2 پسندیده

به نظر آلودگی پول خیلی زیاده، آلوده ترین پول اروپایی کرون دانمارک با 40000 باکتری ست، و گویا 70 بیماری با آن قابل انتقال است. ویروس آنفولانزا برای مثال بیان شده که تا 17 روز روی پول زنده میمونه!! این اطلاعات از اینترنت هست و چقدر درست هست رو نمیدونم ولی من به شخصی از پول چیزهایی دیدم که مطمئن م ضررش بیش از منفعتش هست

3 پسندیده

یه کارگر دیگه بزارن فقط پول بگیره

شما اگه صاحب نانوایی باشی حاضری این کار رو بکنی؟ به نظرم براشون به صرفه نباشه.
و چون کار راحتی هم هست اگه هم کسی رو بذارن بهتره نوبتی بذارن که دعوا نشه سرش :slight_smile:

2 پسندیده

فردی که داره حساب کتاب می کنه و نون تحویل میده با یه انبر مانندی نون رو تحویل بده. البته نمی دونم تاچه حد همچین چیزی بتونه اجرایی بشه:slight_smile:

به نطر من وعقلانی ترین راه گذاشتن دستگاه میباشد که اونم باید به صورت کاملا حرفه ایی بزارن چون قیمت تمام افراد متغیره وبعید میدونم یه دستگاه جواب گو باشه باید خیلی پیشرفته درست کنن.
ولی ایده خوبیه امیدوارم اجرایی بشه

1 پسندیده

بقیه مواد خوراکی چه جوری چنین مشکلی رو حل کردن؟ بعضی هاشون با بسته بندی و بعضی هاشون هم با شستن ماده قبل مصرف!

البته بسته بندی خودش با مصرف کاغذ/پلاستیک همراهه، ولی چرا نانوا نون هامون رو بسته بندی شده بهمون نده؟

حتی میشه خلاقیت هایی هم در بسته بندی ها زد که مصرف کاغذ و پلاستیک کم بشه: مثلا اگه ساکن مناطق استوایی هستیم و درخت موز فراوون، با بسته بندی هایی از برگ درخت موز.

4 پسندیده

هزینه بسته بندی علاوه بر نانوا و محیط زیست ، برای مشتری هم هزینه اضافه ست. به نظرم راه ساده تر بشه پیدا بشه.

اره این یکی جالبه :slight_smile: فقط اجرایی کردنش سخته

3 پسندیده

اگر بشه دستگاهی باشه که با انتخاب تعداد نان های مورد نیاز پول رو از حساب مشتری کم کنه تا همه قشرها راحت بتونن نون بگیرن خیلی خوبه. البته به نظر خیلی ساده است فقط دستگاه باید ضرب انجام بده!

ولی اونوقت داستان تبدیل میشه به اینکه همه باید با خودشون کارت بانکی (یا کارت مخصوص نانوایی ) همراه داشته باشن! البته این هم شدنیه مگه ما تا چند سال پیش موقع سوار شدن به اتوبوس کارت همراه داشتیم

5 پسندیده

البته من فکر نمیکنم مشکل در بقیه جاها هم خیلی حل شده باشه! (در مورد شیرینی فروشی ها نسبتا خوب حل شده است) در مورد برخی محصولات که فله ای خریداری نمیشه این مشکل حل شده اما در حالت کلی این مشکل هست حتی در آجیل فروشی ها و …! شاید هم بهتر باشه در برخی موارد طبق گفته فائزه خانم ویروس بخوریم برا سلامتی مفیده :slight_smile:

1 پسندیده

برای نانواییها دستگاه پوز به صرفه نیست چون مبلغ تراکنش پایین است
دستگاهی مثل دستگاه اتوبوس رانی شاید بهتر باشه.

3 پسندیده

در نانواییها اگه کلیه نانهای بربری،سنگک،لواش،تافتان ووحتی نانهای فانتزی و شیرمال در یه مکان پخته شود
متوان از یه صندوقدار استفاده کرد. میتواند به صرفه باشد
در این صورت تفکیک دست پول گیرنده از دست نان دهنده
میتواند اتفاق افتد.
این عمل میتواند در آلودگی،ترافیک،وقت،هزینه جلوگیری شود.

3 پسندیده