چرا تابستون تعطیله؟

داریم به پایان تعطیلات تابستونی نزدیک میشیم و این سئوال به نظرم جذابیت خاص خودش رو داره. در خیلی از جاها و خیلی از مشاغل، تابستون به نظر فصل استراحت میرسه. چرا اینطوریه؟ برای اینکه آدمها بیشتر تفریح کنن؟!
در حالیکه اگر بخوایم معقول نگاه کنیم، شرایط سختتر زمستون برای کار و فعالیت، میگه که زمستون کاندید بهتری برای تعطیلات طولانی‌مدت.

مثلا بهتر نیست که مدارس و دانشگاهها توی زمستون تعطیل باشن؟

2 پسندیده

واقعن کار کردن تو زمستون سخت تره؟ من اینطور فکر نمی کنم
مثلن اگر جنوب ایران رو در نظر بگیریم، اونجا کار تو فصل تابستون واقعن سخت تر از زمستونه!

3 پسندیده

مثالی خوبی بود شاید این شکل از تقویم کاری از اونجا گرفته شده و به بقیه جاها تعمیم دادن. مثلا برای مناطق معتدل و سرد، زمستان حتی امروزه هم بسیار دردسر داره. به نظرم میاد نوعی یکسان‌سازی در فرآیند گسترده شدن و تمدن بوده!

1 پسندیده

آخه طفلی این مدرسه ای ها باید با پدر و مادران هماهنگ باشند، مگر اینکه تعطیلات عمومی باشه و دیگه اینکه مدارس غیر انتفاعی و کنکور و این چیزها هم کلاً فاتحه اش خوانده شود.وگرنه تعطیلات شبیه ترحم حبس قبل از اعدام است.این دقیقاً جمله ای بود که دو سه روز پیش دخترم به من گفت!

1 پسندیده

به نظرم به جای اینکه یه تعطیلات سه ماهه داشته باشیم، تعطیلات رو بشکونیم توی فصل های مختلف
اینجوری مدیریت کردنش سخت تر میشه، اما من حدس میزنم که بهره وری بالاتر بره

2 پسندیده

اینکه کار و فعالیت تو چ فصلی بازده بیشتری داره فک نمیکنم برای همه یکسان باشه اما فکر میکنم تابستون فصل بهتری برای گشت و گذار و مسافرته هم طول روز بیشتره و فرصت بیشتری برای دیدن طبیعت هست هم هوا مناسب تره .

1 پسندیده

ز هم میشه مثال جنوب ایران رو آورد
اونجا تابستون گشت و گذار هم سخته!