چطوری میتونم نمره اسپیکینگ رو در آزمون آیلتس افزایش بدم؟

با چه راهکارهایی میتونم نمره اسپیکینگ آیلتسم رو افزایش بدم یا اسپیکینگم رو قوی کنم؟روش خاصی برای این کار هست؟

1 پسندیده

برای افزایش نمره Speaking در آزمون آیلتس رعایت بعضی نکات می‌تواند بسیار کمک کند. در زیر به سه مورد از این نکات اشاره کردم. دوستان شما هم در ارائه‌ی نکات بیشتر کمک کنید:

نکته‌هایی برای سوالات بخش speaking

  1. در بخش اول عمده سوالات در مورد موضوعات ملموس خواهد بود؛ اطلاعات شخصی و کارهای روزمره. کاملا خونسرد و آرام باشید و همزمان با شخص آزمونگر پیش بروید و تا حد امکان طبیعی به سوالات پاسخ دهید.

  2. داوطلبان IELTS نباید پاسخ های یک کلمه ای برای بخش اول ارائه دهند، اما ضرورتی هم نیست پاسخ به یک سوال را برای 1 دقیقه هم طول بدهند. برای مثال: جواب سوال «آیا خواهر یا برادر داری؟» نباید در «بله» یا «خیر» خلاصه شود و همچنین نه اینکه «خواهر بزرگتر من قدش فلان قدر هست و روز تولدش 7 هفته بعد منه. آخرین باری که در سال جدید دیدمش باهم با خواهر کوچکترم بودیم که موهای مشکی و بلند و چشمانی آبی دارد که پرستار هم هست و بردارم هم کسی است که فلان و … ». مجددا تکرار میکنم: طبیعی صحبت کنید. هیچ یکی ازاین پاسخها نمیتونه بجا و درست باشه. اصلا در هر مصاحبه یا هر تبادل نظر نیمه رسمی، آیا واقعا تبادل چنین اطلاعاتی بجا هست؟

  3. از پاسخ های تمرینی و تکرار شده اجتناب کنید. چرا که آزمونگرها میتوانند به راحتی متوجه این موضوع شوند.خودتان را آماده کنید و تمرین داشته باشید برای speaking اما خیلی تکرارآمادگی نکنید.