چطور داستان ها در مجلات چاپ میشن؟

خیلی از افراد هستند که نوشته های خوب داستانی دارند بنظرتون چطور پیش میاد که ایمیل مجلات رو پیدا کرد و دنبال کرد که نوشته های نویسنده داستان چاپ بشه؟

7 پسندیده

من خودم نمی دونم ولی خیلی دوست دارم بدونم
امیدوارم کسی که اطلاعات داره کمک کنه

4 پسندیده

بعید میدونم که تو دنیای مجازی امروزمون دیگه نیازی به این باشه حتمن مجلات داستانی رو چاپ کنن. البته که مجلات مشتری تخصصی دارن و خروجی تخصصی تری میگیره آدم.
در پادپُرس هم تعدادی از اعضا هستن که کتابخونه کوچک خودشون رو تشکیل دادن وسعی در نوشتن میکنن.
البته من چون تجربه ای در این کار نداشتم صرفاً خواست کمک کنم ولی برای کمک راهبردی تر، یکی از پادپُرسی هایی که میدونم از صفر شروع کرده به نوشتن و الان دستی در مجلات و روزنامه‌ها داره رو به موضوع دعوت کردم. ببینیم ایشون چی میگه :smiley:

4 پسندیده

منم همینطور عزیزم :blush:

مجلات تخصصی بر میگرده به دانشگاهها و اینکه دوستداری مقاله از چه رشته ودر چه نشریه ای از دانشگاه چاپ بشه کمی موضوع سخت تر هستش یعنی هر چه سطح دانشگاهی بالاتر باشه خب به طبع باید سطح مقاله هم بالاتر باشه و یا دو زیانه باشه که سریعتر چاپ بشه.اما من سوالم در مورد تخصص ادبیات و داستان کوتاه هستش اونم نه در نشریه ی دانشگاهی .چون در مورد تخصص خودم یعنی علوم اقتصادی نمنیخوام حرف بزنم :smile:
فقط اینو میدونم هر مجله یا روزنامه در شناسنامه خودش یه ایمیل داره و شماره تلفن که اگر داستان داشته باشیم یا شعر میتونیم با فرستادن به ایمیل اونها و بیوگرافی خودمون ،اگر و اگر مورد تاییدیه قرار گرفت چاپ کنن:grin::sweat_smile:

خب آقا سهیل این دوستتون کجاست چرا نمیاد که ما ملاقاتش کنیم و به سوالمون کمی جواب بده ؟ :smile:

5 پسندیده

نه، منم منظورم مجلات تخصصیِ داستان محور بود، مثلاً داستانهایی که همشهری چاپ میکنه. میدونم به صورت کتاب چاپ میکنه. فقط اسمشو یادم نمیاد!

من خودمو از این قضیه میکشم کنار @SherV جان. خودت بیا اینجا پاسخگو باش. من نهایتاً بتونم به عنوان کمک، قلمو ازت بگیرم که نره تو چشمت :sweat_smile::joy:
@zari @Lune_rouge من میگم همه با هم بریزیم سرش، که نتونه جاخالی بده :innocent:

3 پسندیده

امروز خودم داشتم یه جایی یه چیزی میخوندم دیدم همشری بخش داستانش که جداست یعنی مجله همشهری داستان…اتفاقا نوشته بود برای ارسال داتان هاتون میتونید ایمیل بزند و اشتراک فلان کار رو بکنید :wink: خب این یه مورد خوب بود که تو مجله ها دیدم نسبت به بقیه دیدم :smile:
@SherV آقا من میدیدم شما خیلی در مورد کتابها تخصصی حرف میزدین نگو از کجا آب میخوره :smile:

بله کاملا حرف متین و باارزشی فرمودین دست بر نمیداریم :innocent::laughing::sweat_smile:

2 پسندیده

من که موافقم
هر وقت مناسب بود اعلام کنین تا بریزیم سرش😁

3 پسندیده

سلام. مخلص همگی.
نیازی به این کارها نیست. خواهش می کنم نریزید سرم!

عرض بشود همون طور که سهیل گفت من از صفر شروع کردم. البته الان هم جایگاه خاصی ندارم ولی بهرحال در مطبوعات مشغول هستم و داستان هم در چند مجله به چاپ رسوندم :slight_smile:

متاسفانه معمولا خیلی ایمیل رسمی مطبوعات ندیدم که بتونه موثر واقع بشه. حداقل خودم که زیاد امتحانش کردم و نتیجه خاصی نگرفتم. البته یه سری از نشریات مثل همشهری داستان (منظورم تیم قبلی این نشریه است و نه تیم فعلی که اصلا آدماش مورد پسندم نیست) یه سری فراخوان هایی داشتن که از مخاطب ها می خواستن تجربه ای از خودشون یا داستانی از خودشون رو بفرستن و در یک سری کارگاه هایی بررسی می شد اون راه خوبی برای فرستادن نوشته مخاطبان بود. خب الان دو نشریه ادبی خوب سان و ناداستان رو من خبر دارم که از این فراخوان ها دارند. از طریق صفحات اینستاگرام شون هم تعاملات بیشتری می تونید امروزه داشته باشید!

اما به طور کلی من هر جا جواب گرفتم و تونستم تو اون نشریه وارد شم از طریق اشخاص بوده. من از طریق آشنایی در شبکه های اجتماعی با دبیران و سردبیران به همکاری باهاشون تونستم وارد شم. حالا یا من متن نوشتم و اون دبیر یا سردبیر خوشش اومده بهم پیشنهاد داده یا خودم با پررویی پیشنهاد دادم. مثلا من در روزنامه طنز بی قانون از طریق ارتباط گرفتن با دبیر یکی از صفحاتش اون قدر واسش مطلب فرستادم که بالاخره پذیرفت باهاشون همکاری کنم! (پیله ای بودم)

یا در مجله ادبی کرگدن که داستان چاپ کردم هم از طریق ارتباط گرفتن یا یکی از اعضای تحریریه بود. و بعد معرفی شدن به سردبیر.

بهرحال این ارتباطات هست و برای راحت وارد شدن میشه از این ارتباطات استفاده کرد. نمی دونم چه قدر درسته یا نه اما بهرحال در حال حاضر که این طوره!

بازم سوالی بود من در خدمتم.

6 پسندیده

@SherV ممنونم دوست خوب که برامون توضیح دادین قبل از ریختن دسته جمعی سرتون :smile:

من هم از این نشریه خیلی زیاد شنیده بودم برا همین براشون ایمیل زدم ولی جواب نگرفتم.از طرفی شنیده بودم که از وقتی مدیریت تغییر پیدا کرده کیفیت پایین اومده و مثل قبل نیست.

من ناداستان فقط اسمشو شنیده بودم ولی سان حتی اسمش هم نشنیده بودم :smile: مرسی که معرفی کردین بهمون.از طریق اینستگرام بله خیلی فراخوان هستش ولی همش تبلیغه معلوم نیست کی رو قبول میکنند واقعا؟!!چرا باید همش پارتی داشته باشیم؟

من هم خیلی نوشتم و خیلی هم پیله کردم اما کسی تقریبا از طریق ایمیل بهم جواب نداده و باید انگاری حتما شخصی باشه که ما رو معرفی کنه!نوشتن خوب خیلی مهمه ولی اینکه کسی رو کارش هم نظر بندازه یه چیز دیگه ست.بنظرم شخصی باشه بهتر از ایمیل هستش…اما من کسی رو ندارم که :smile::rofl:

واااای کرگدن خیلییییی خوبه :laughing::heart_eyes::star_struck:

شما در حوزه ادبیات نوشتید یا اینکه موضوع دیگری؟
مرسی از توضیحتون

3 پسندیده

بله اصلا خوب نیست الان. کلا وضع هیچ کدوم از مجلات همشهری با مدیریت جدید خوب نیست. همشهری جوان و 24 که به کلی نابود شدن! همشهری داستان دوره سردبیری خانم مرشدزاده و فرشیدنیک و آقای صادق بیگی رو آرشیو کامل دارم و واقعا دوستش داشتم.

بله ناداستان و سان اگر نوشته تون واقعا کیفیت لازم رو داشته باشه چاپ می کنن. مثلا الان فراخوان ناداستان تا پایان مردادماه درباره نوشتن از تجربه بی پولیه.
اینستاگرام ناداستان: @naadastan
اینستاگرام سان: @saan.mag

هر مجله ای خواستید من می تونم افرادی رو بهتون معرفی کنم.

من در کرگدن دوره قدیم که به صورت ضمیمه لایی روزنامه بود یه داستان دنباله دار چند قسمتی نوشتم. تو دوره جدید که مستقل شد هم یه داستان به چاپ رسوندم. همشهری داستان هم در حد انتشار همین روایت های یک تجربه بود. در مجله ادبی کافه داستان هم که به صورت مجله اینترنتی و وبسایت فعالیت داره یادداشت و داستان منتشر کردم.

3 پسندیده

ممنون از اطلاع رسانی شما…

دوستدارم معرفی بشم ولی از طرفی همیشه منو ترس عقب میکشونه و چون تو این مدت جوابی نگرفتم بیشتر اذیتم میکنه.یعنی همون نا امیدی خودمون به روش ساده :smile:

کافه داستان کلا اینترنتی هستش؟یعنی چاپ نمیشه؟

2 پسندیده

بله فقط اینترنتی هست. آدرس سایتش هم اینه اگر خواستید: www.cafedastan.com

3 پسندیده

مجله کرگدن قسمتی داره به نام باشگاه کرگدنی ها، برای هر کدوم از این دو هفته نام های کرگدن که فرستادم، گفتن در نوبت قرار میگیره؛ و هیچ وقت قرار نگرفته.