چطور میشه از تقلب در کارهای جمعی جلوگیری کرد؟

تا حالا حتما در کارهای جمعی شرکت کردین. یکی از مسائلی که خیلی میتونه آزاردهنده باشه حس تقلب از سوی بعضی افراد هست که ممکنه خیلیها رو برای همیشه از کار جمعی بیزار کنه. من خودم با این نوع تقلب بیشتر برخورد داشتم:
یک نفر صرفا میاد در جمع حضور داشته باشه و با ترفندهایی خودش بدون اینکه به اندازه بقیه مشارکت کنه، بیشترین سهم رو از نتیجه به دست میاره.

خیلی از افراد حتی فلسفه زندگی خودشون رو بر همین اساس میزارن و به اصطلاح در خیلی جاها سعی میکنن «زنبیل» بزارن. شما نظرتون چیه؟ تا حالا در جمعی بودین که این تیپ تقلبها توی اون رخ داده باشه؟ چه اثری روی ذهنیت شما به کار جمعی داشته؟ به نظرتون چکار میشه برای مقابله با این رفتار؟

3 پسندیده

بعضی امور اره تقلبه ولی بعضی جاها صرفا نظر مشترکه . مثلا فرض کنید من تو یه جمعی بگم عاشق طبیعت و سکوتم یکی بیاد همینو بگه تقلب کرده ؟ خیر چون اینها یک سری اصول انسانی هستن و فقط مختص به من نیست. در ثانی اکثر انسانها از راه همین فاکتور گرفتن و پروراندن نظرات به چیزهای جدیدی دست پیدا میکنن . و در آخر چیزای با ارزش فقط کپی برداری میشن و به همون نمونه اصلی نمیرسه . مثل آدم ریاکاری که تو ظاهر سعی میکنه مثل یه آدم خوب واقعی باشه و ازش تقلید میکنه
ولی از درون خودپسنده و نمیتونه دقیقا مثل اون باشه

3 پسندیده

این موضوع از سطوح پایین در کودکان باید آموزش داده بشه. متاسفانه این موضوع بر میگرده به فقر فرهنگی

3 پسندیده

منظورم صرفا آموزش نیست. کمی به شکل ساختاری بهش نگاه کنین: ساختار اجازه میده این اتفاق بیوفته! یعنی نقصهای مشهودی در ذهنیت ما به ساختار در کار گروهی وجود داره که باعث میشه راه برای این کار باز بشه.

مثال می‌زنم تا کمی روشن بشه: برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که پول رو در اختیار فردی گذاشتیم و به دلیل نگاه غلط به ضمانت، به اون اجازه دادیم که از فرصت استفاده کنه و پول رو بالا بکشه.

چه چیزهایی در ساختارهای گروهی به این شکل ناقصه که باعث میشه این همه تقلب رایج بشه؟ من اصلا فکر میکنم الان مردم بیشتر به فکر همین نقصها هستن و اینکه از اینها استفاده کنن تا اینکه بخوان خودشون تلاش کنن.

2 پسندیده

راستش خیلی از مشکلا از آموزش اشتباه در کودکی هست
یادمه سالها پیش با یه ژاپنی بحث میکردم بهش گفتم خب اگه طرف دروغ بگه چی
هی میگفت چرا باید دروغ بگه !! من نمیفهمیدم یعنی چی چرا بعد فهمیدم چون من ایرانی هستم برای من طبیعیه ولی برای اون قابل درک نبود

الان فرزند من توی ایران بزرگ نشده و به راحتی فیلم هایی که مناسب سنش نیست رو میگه این مناسب سنم نیست و حاضر نیست ببینه ما اصلا خوراکمون یواشکی دیدم بود.

خیلی تاثیر داره این آموزش ها از کودکی شروع بشه

2 پسندیده