چطور کتاب خوان حرفه ایی شویم ؟

سلام دوستان .
من خیلی کتاب میخونم اما همیشه برام سوال بوده که چطور میشه یه کتاب خوان حرفه ایی بود ؟!
مقالاتی رو هم مطالعه کردم و از خیلی افراد پرس و جو کردم اما به نظرم هنوزم یه جای کار میلنگه .
ممنون میشم اگه با تجربیات خودتون راهنماییم کنید …
چطور میشه کتاب خوان حرفه ایی شد ؟
چطور مطالب کتاب ها رو تو ذهن ثبت کنیم که فراموش نشند ؟
images

3 پسندیده

به نظر من کتابخوان حرفه ای هر کتابی را نمی خواند مهم نیست انسان همه چیز را بداند مهم اینه که چیزائی رو که یاد میگیره بتونه بکار ببنده یا عمل کنه.اگه بتونی کتاب مفید پیدا کنی و بخونی و عمل کنی همان عمل راهنماییت میکنه دفعه بعد چه کتابی رو بخونی

2 پسندیده

کتاب خواندن بر اساس علاقه شخصی هر کسی شکل میگیره و اینکه شخص چقدر میتونه این حس رو در خودش بیشتر پرور بده و یا اینکه چقدر میتونه اون حس رو خاموش کنه و نادیده بگیره که بطور کلی از بین بره.
وقتی کتاب خوندن رو شروع کردی با خوندن کتاب های متفاوت علاقه های خودت رو تشخیص میدی و میتونی بفهمی که از چه موضوعی خوشت میاد یا اینکه بدت میاد.کم کم میری سراغ مجله وروزنامه ها و دنبال این میگردی که نقد های کتب متفاوت رو ببینی و بخونی .و از اینکه کتب مورد علاقه ت با موضوعاتی که دوستداشتی با نویسنده هاش همگام میشی و دنبالشون میگردی و میتونی خودت کم کم شروع به نقد و یا تحلیل کتب بپردازی.
وقتی این حس گسترش پیدا کرد میتونی بری دنبال نویسنده هایی که خارج از خاک تو،درباره موضوعات مورد علاقت مینویسن و میخونن و نقد میکنند.
اگر دوستداشتن تو و حس کمال گرایی در کتاب خوندن در تو وجود نداشته باشه نمیتونی از سر فشار دیگران به کتاب خوندن علاقه مند بشی و حرفه ای عمل کنی.گاهی حرفه ای ها بر سر مشهوری و گاهی بر سر علاقه این اتفاق میفته.
میزان علاقه و تلاش مهمه.

2 پسندیده

به نظر من مطالعه ی مستمر و روزانه، نکته برداری از کتاب، رجوع به موضوعات مورد علاقه

2 پسندیده

به نظر من سوال شما بیشتر مرتبط با یادگیری بود تا کتاب خوانی، در مورد کتاب خوانی که بهتره بهتزین ها و چیزایی که مهمن و مورد علاقه مطالعه بشن.
ولی در مورد بیاد موندن، بدون تکرار و یادگیری و ایجاد ارتباط با دانش قبلی موجود تو ذهن نمیشه کتابی رو که خوند بیاد داشت. حداقل کاری که میشه بر این مورد انجام داد نکته برداری و کشیدن نقشه مفهومی برا کتابای مطالعه شده هستش.

4 پسندیده