چقدر در نظرسنجی های کیفیت خدمات مبتنی بر اشخاص شفاف و دقیق پاسخ می دهید؟

در بعضی از خدماتی که امروزه ارائه میشن، نظر شما رو در مورد کیفیت مسؤول ارائه خدمت میپرسن، شما به صراحت ایرادات را مطرح می کنید یا از ترس اینکه شخص ارائه دهنده، دچار مشکل شود، از اشکالات صرفنظر می کنید؟
مثلا از اپلیکییشن درخواست تاکسی اینترنتی استفاده کرده اید، از شما درباره ظاهر و رفتار و رانندگی راننده و کیفیت و ظاهر ماشین میپرسند، شما چه میکنید؟
یا شخصی که برای نصب وسیله ای به منزل شما آمده، از شما میخواهد که اگر از شرکت تماس گرفتند، بگویید فلان شرایط (ظاهرا غیر ضروری ) را رعایت کرد.
اشکال از فرهنگ سازگاری و مهرورزی ماست یا شرکت ها که نظارت را بعهده ما میگذارند یا اشخاص از هر دو طرف را توجیه نمیکنند یا توقع خارج از معمول از سیستم دارند؟

4 پسندیده

به لیست سئوال شاید بد نباشه اینها رو هم اضافه کنید: عدم دید درست در مورد میزان اهمیت نظرسنجی و کاربردهای آنها، عدم رعایت شرایط عقلانی برای طراحی نظرسنجی و استفاده نکردن از علم مدرن
به این معنی که در بهترین حالت نظرسنجی بد با داده‌های دقیق، باعث از کار بیکار شدن کسی نمیشه، بلکه در عوض هشداری برای گرفتار نشدن در وضعیت شدیدتری هست. در خیلی از موارد، شرایط عقلانی برای نظرسنجی رعایت نشده و به وضوح نتیجه نظرسنجی هیچ کاربرد خاصی نداره.
در مورد خدمات تجربه خاصی نداشتم. ولی مثلا در دانشگاهها نمونه مشابه این نظرسنجی در مورد استاد از دانشجویان گرفته میشه. چه زمانی که دانشجو بودم، چه زمانی که استاد، هیچ معنی در این داستان ندیدم. میتونید با در نظر گرفتن دانشگاه به عنوان بالاترین سطح تفکر، در مورد بقیه هم حساب کار دستتون بیاد.

1 پسندیده

نکته اینجاست که به دلیل رقابت موجود در بازار کار و خدمات، احتمال بالا بودن کیفیت و مؤثر بودن نظرسنجی ها، نسبت به دانشگاه بیشتره.

خیلی جدی و معمولا با دقت این نظرسنجی ها رو پر میکنم؛ توجهم موقع پر کردن نظرسنجی اینه که حداقل خودم حق خودم رو بی‌خیال نشم. میدونم حتی اگه روی کل سیستم هم اثرگذار نباشه یکی دو نفر چشمشون میفته و ممکنه نظر من جایی تاثیر خودش رو بذاره.

معمولا سعی میکنم یه جایی در نظرسنجی، حتما از خوبی هایی که مشاهده کردم، هم بگم/تشکر کنم و تلاش میکنم نظرسنجی رو فقط با نظرات منتقدانه پر نکنم. این طوری احتمال اینکه حرفم شنیده بشه رو میبرم بالا. چون طرف مقابلم متوجه میشه که هم خوبی‌ها رو دیدم و هم نقد دارم.

پ.ن. البته مگه اینکه خدمت یا محصولی که بهم ارائه شده، خیلی داغون باشه.

چون نظرسنجی یه اتفاق آماری هست، حتی اگه تعداد محدودی هم در اثر تعارف انجامش بدن، باز در کل میتونه پیامش رو برسونه. اگه نُرم اجتماع،‌ تعارفی باشن؛ و دروغ بگن، میشه به نظرات متفاوت نگاه کرد. خلاصه به نظرم، نظرسنجی خیلی میتونه روی کیفیت سرویس‌ها و محصول‌ها موثر باشه.

2 پسندیده