چه واکنشی به دستور گرانفروشی کارفرماتون نشون میدید؟

فرض کنید شما فروشنده اید و کارفرما ازتون میخواد که اجناس رو به قیمت بیشتری بفروشید و قیمت خرید غیرواقعی و بالاتری رو به خریدار بگید تا قیمت فروش بالاتون رو توجیه کنید. و البته این رویه ی دیگر فروشندگان هم بوده و هست.
شما باید آگاهانه دروغ بگید و در غیر این صورت شغلتون رو از دست میدید. چکار میکنید؟
همرنگ جماعت میشید؟ احساستون در این باره چیه؟

4 پسندیده

دو حالت میتونم در موقعیت گرانفروشی یه کسب و کار تصور کنم:

  • یا رئیس من دزد هست، و گرانفروشی رو همیشه و بدون منطق خاصی انجام میده. در اون صورت استعفا میدم، به رئیسم میگم که در صورتی که روالش رو اصلاح نکنه، به صنف مربوطه ازش شکایت میکنم، و … .

  • یا نه، در جامعه موقعیتی ایجاد شده که رئیسم داره تلاش میکنه کسب و کارش و در نتیجه ارزشی که برای ایجاد کار برای جمعی از افراد و همین طور ایجاد ارزش در منطقه برای مشتری‌ها رو حفظ کنه.

    در این صورت، رهیافت رئیسم به نظرم مسئولیت اجتماعی ایشون هست. و بهشون اعتماد میکنم و کارم رو به درستی انجام میدم.

ادامه صحبت از کانال تلگرامی مدرسهٔ بنگاه‌های مسئولیت‌پذیر @hossein.tohidi برداشته شده:

یک بنگاه مسئولیت‌پذیر در شرایط اقتصادی ملتهب چگونه رفتار می‌کند؟
همان‌طور که همه دیدیم، نرخ ارز در ماه‌های گذشته رشد بسیاری داشت و نتیجه‌اش افزایش قیمت کالاها بود. در این شرایط بعضی بنگاه‌ها فروش خود را متوقف کردند و دست نگه داشتند تا ثبات به بازار برگردد. بعضی دیگر متناسب با افزایش قیمت دلار، روزانه یا هفتگی قیمت‌های خود را تغییر دادند. بعضی هم بر التهاب بازار دامن زده و بیش از افزایش قیمت دلار قیمت‌هایشان را زیاد کردند.

‌بر خلاف تصور همگانی، بنگاه مسئولیت‌پذیر بنگاهی نیست که در شرایط تورمی با همان قیمت‌های پیشین به فعالیت خود ادامه دهد، بلکه بنگاهی است که در گام اول بتواند جریان نقدی خود را در این شرایط کنترل و مدیریت کرده و از سرمایهٔ صاحبان سهام محافظت به عمل آورد.

‌در گام بعد البته باید نیم‌نگاهی هم به نیازهای بازار و مشتریان داشته باشد و به‌گونه‌ای رفتار کند که تصویر ذهنی نامناسبی در ذهن مشتریان شکل نگیرد؛ این‌گونه عملاً می‌تواند منافع خود را در بلندمدت بیشینه کند.

3 پسندیده