چگونه می توان اعتیاد به تکنولوژی رو درمان کرد؟

من اگه بخوام تقریبی بگم روزانه دو الی سه ساعت از وقتم رو صرف وب گردی و تلگرام و غیره می کنم و در اخر روز وقتی می خوام نتیجه ی این سه ساعت وقت رو محاسبه کنم می بینم هیچ سودی نداشته و فقط اتلاف وقت بوده و هیچ گونه یادگیری مفیدی نداشتم جز چند قطعه اطلاعات نا بهم پیوسته که روز بعد به دست فراموشی دادم
می خواستم بدونم اگه شمام این مشکل رو دارید و وقتتون رو خیلی با تکنولوژی به صورت نادرست صرف می کنید راه و روش های کاستن این عادت یا اعتیاد بدتون چیه؟

2 پسندیده

این دیدگاه منفی بیشتر از تعریف منفعت میاد. به نظرم وقتی توی وب، تلگرام و جاهای دیگه مشغولید و زده نمی‌شید، به احتمال زیاد به نوعی دارید لذت می‌برید از این کار.

در گذشته نه چندان دور، فضای مجازی صرفا مسیری برای یادگیری و کارهای با ارزش محسوس بود، ولی الان قسمتی از تمام جنبه‌های زندگی در فضای مجازی قرار داره. سرگرمی و تفریح، ارتباط با دیگران و خیلی چیزهای دیگه، امروز در فضای مجازی بیشتر از فضای واقعی اتفاق میوفته. باید ذهنیت به این فضا رو عوض کنیم، چون این فرآیند جمعی داره اتفاق میوفته و تطابق باهاش خیلی بهتره.

تفاوت این دو مسیر چیه؟ وقتی که فکر کنید طبیعیه که در فضای مجازی همه نوع کار انجام بدید، از نظر ذهنی برنامه میریزید که هم به لذتها برسید، هم به کارهای مفید. ولی وقتی که فکر کنید که باید از فضای محازی بیاید بیرون و کار مفید رو در دنیای واقعی انجام بدید، ذهنتون احساس میکنه که از فرصت محدود فقط برای لذت بردن استفاده کنه نه یادگیری.

2 پسندیده