آیاتقسیم احساس به زنانه و مردانه کار درستیه؟

خیلی دیدم و شنیدم که میگن مثلا چون فلانی آرام حرف میزنه و محکم حرف نمی زنه مثل زنهاست یا برعکسش به نظرم احساس رو باید رو ویژگی هاش تقسیم کرد مثلا احساسات عمیق یا داشتن قاطعیت و… اینکه بیایم بگیم این احساس یا خصوصیت مردانه س اون یکی زنانه کار بیهوده و البته تکرار مکررات
پوسیده بعضی هاست

5 پسندیده

به نظر من هم احساسات فقط مربوط انسان است به زن و مرد بودن ارتباطی ندارد ولی اغلب خانم ها عاطفی تر و احساسی تر هستند نسبت به آقایان و این بدین معنی است که خانم ها از آن احساس کمی بیشتر دارند و آقایان کمتر، مثلا حس مهربانی و دلرحمی در خانم ها بیشتر است و در آقایان حس جاه طلبی و حاکمیت بیشتر. "نظر شخصی من بود البته میتواند دلایل دیگری هم وجود داشته باشد " .

2 پسندیده

یونگ می گه درون شخصیت هر مردی زنی وجود داره به اسم آنیما و درون شخصیت هر زنی مردی وجود داره به اسم آنیموس

یعنی مرد یک جنبه شخصیت پنهانی زنانه داره و زن هم بلعکس
خوده شخص شاید متوجه نباشه چون تو بخش نا خودآگاه شخص خودش و نشون میده
مثلا شاید زنی رو ببینیم که خشونت زیادی داره یا مردی رو ببینیم که قهر می کنه
مرد عنصر زنانه خودش و از مادر میگیره و زن از پدرش
انسان ها به صورت صفر و صد مرد یا زن نیستند این نکته خیلی مهمه که فرد بدونه چقدر مرد هست و چقدر زن یا بلعکس

4 پسندیده

نه کلا خواستم بگم این عادیه اگر دیگران غیر عادی نشونت میدن بهشون توجه نکن. خود من عاشق آشپزی کردن هستم

2 پسندیده

آشپزی اره منم دوست دارم ولی ماهی یبار

3 پسندیده

بنظرم همونطور که حس یک بچه نسبت به پدیده های مختلف متفاوت از یک انسان بالغ هست، نوع احساسات زن و مرد هم متفاوت هست.
بچه همون احساساتی رو تجربه میکنه که یک انسان بالغ هم باهاشون درگیر هست ولی به نوعی کاملا متفاوت که باعث میشه دنیا رو جور دیگه ای درک کنه و عکس العمل نشون بده .
نمونه بارزش دوست داشتن : یک دختر بچه متفاوت از یک پسر بچه و اینها متفاوت از یک زن یا مرد بالغ چیزی یا کسی رو دوست دارند.
مرد و زن هم فکر میکنم به همین صورت باشن. هردو احساساتی رو درک میکنند که در اسم میشه اونهارو مشترک دانست ولی در جزئیات بسیار باهم متفاوت هستند.
ترحم ، عشق ، نفرت ، خشم و… همه ما این احساسات رو تجربه میکنیم ولی خب جنس و ماهیت خشم یک زن با یک مرد خیلی متفاوت هست. همینطور در مورد باقی احساسات.

حیوانات هم در بسیاری موارد احساساتی مشابه مارو تجربه میکنند. درد ، فشار ، از دست دادن خانواده ، عشق ، نفرت ، خشم ، بیچارگی ، تنهایی و… اما چگونگی بروز این حس در اونها بسیار با انسان متفاوت هست. تا حدی که ما تا الان بخش کوچکی از اون رو تونستیم درک کنیم ( تازه اگر تعریفمون از درک در مورد احساسات حیوانات هم صدق بکنه )
در مورد زن و مرد هم فکر میکنم همینطور باشه . این دو خیلی باهم متفاوت میکنند.

اینکه حسی صرفا مربوط به خانم ها یا حسی صرفا مربوط به آقایون باشه رو رد میکنم. اما معتقدم احساسات در خانم ها و آقایون انقدر باهم متفاوت هست که هیچکدوم نمیتونن اون یکی رو واقعا درک کنن .
تازه من فکر میکنم احساسات در دو انسان فارق از تفاوت جنسیتی انقدر متمایز از هم هستند که جز درک اسمی امکان فهم بیشتر در مورد حس همدیگه امکان پذیر نیست.

1 پسندیده