بیاید پادپرس رو نقد کنیم!

به نظرم دیگه پادپرس به جایی رسیده که بتونیم نقدش کنیم. فکر می کنم این جا بشه حرف های خوبی برای تیم بزنیم.

بزرگ ترین مشکل من با پادپرس دسته‌بندی نداشتن موضوعاته. این که من به عنوان عضوی از پادپرس نمی‌تونم دسته‌های خاصی رو دنبال کنم. می‌دونم که می‌تونیم سرسرا یا دسته‌بندی خاصی رو انتخاب کنیم تا سوال‌هاش بیاد بالا اما وقتی شما عضو پینترست میشی همون اول می‌گه یک سری موضوع انتخاب کن. ایمیل هایی که بهت می‌زنه، پیشنهادهایی که میده و حتی تبلیغاتی که می‌کنه مرتبط با همون موضوعاته و این منو خوشحال می کنه! بعضی سوال های پادپرس واقعا برای من جذابیت نداره. یا بعضی دیگه برای بقیه! این که ما انتخاب کنیم چی بخونیم خیلی جذاب‌تره! یعنی من صفحه ورود به پادپرس رو با دسته بندی عکس‌دار جذاب‌تر می‌دونم. مثلا 10 دسته‌بندی کلی در صفحه اول باشه که حتی یک کاربر جدید وقتی وارد سایت میشه بتونه سوال ها و جواب های قدیمی رو بخونه و مجبور نباشه هزاران سوال رو بخونه.

دومین چیز هم تگ های سایته! چرا انقدر محدودن؟ چرا ما به عنوان کاربران نویسنده یک دسترسی برای تگ‌گذاری نداریم؟ واقعا به نظرم با بیشتر شدن تگ ها خصوصا تگ های ترند پادپرس زودتر رشد می کنه.

نظر شما چیه؟ دوست دارید پادپرس چه شکلی باشه و یا چی اذیتتون میکنه؟

13 پسندیده

ممنون برای این نقد خوب :heart_eyes: . عالی میشه اگه سایر نقدها هم مطرح شه و بقیه دوستان هم نظرشون رو راجع به نقد شما مطرح کنن تا بعد بریم مرحله بعدی نقد … .

5 پسندیده

به عنوان عضوی از تیم خوشحال میشم که نقدهای منصفانه رو بشنوم. حتما تمام تلاشمون رو میکنیم که کمبودها رو برطرف کنیم. البته اگر محدودیت ابزار و محدودیتهای دیگه اجازه بده. تمام تلاش تیم، برای راحتی و آرامش خاطر افراد در پادپرسه وگرنه مدیریت که نمیخواد افراد رو از محیط زده کنه! اگر محدودیتی اعمال میشه، به خاطر آرامش جمعیه نه از روی نظر شخصی مدیر.

فقط دو نکته:

  • در کنار نقد، کمی هم به ساختن و استفاده از ابزار موجود برای بالا بردن کیفیت و کمیت محتوا هم توجه کنیم.

  • به شخصه نقد رو از کسی میتونم بپذیرم که کار یا کارهایی ارزشمند انجام داده باشه و نشون داده باشه که نقدشون از روی تجربه‌ایه که در پادپرس به دست آورده، نه صرفا اینکه همینجوری داره رد میشه یک نقدی بندازه.

همین نقدی که وارد کردید نمونه‌ای از تجربه در محیط اینجاست. قطعا بهش توجه میکنیم و ازتون دعوت میکنیم جزئیات بیشتر و بهتری در اختیارمون بزارید تا بتونیم موردی که گفتید رو بهبود بدیم.

البته لاله هم میتونه نظرش رو بگه ببینیم به عنوان مدیر ارشدتر از من چه سیاستی در این زمینه داره!

7 پسندیده

مشکل منم با پادپرس نداشتن دسته‌بندی موضوعاته. یعنی نمی‌دونم کجا دنبال یه چیزی که می‌خوام برم شاید باشه و من برای بار اول که ورود کنم ندونم کدوم تاپیک هستش.

بعضی سوالات برای منم جذابیت نداره. من اینجا رو یه محیط فرهنگی علمی و آموزشی می‌دونم و همچنین ادبی که میتونم با افراد زیادی که علاوه بر تحصیلات عالی نوع خلقیاتشون هم شکل گرفته و میتونن بهترن آموزه‌ها رو در اختیار دیگران قرار بدن اما اگر تعداد موضوعات و یا سوالاتی که بار علمی نداشته برام کمتر سر میزنم.

به نظرم اگر موضوعات دسته‌بندی بشن و هر تاپیک مثلا ده سوال مفید داشته باشه و بیشتر بحث کنیم بهتره تا اینکه یه موضوع 20 سوال داشته باشه که فقط یکیش گفتگو داره.

اینم نظر منه :blush:

7 پسندیده

اتفاقا منم که چند روز پیش داشتم به سوالات و موضوعات قدیمی تر سر میزدم، دیدم چه سوالاتی خوبی درباره ی مدرسه و یادگیری هست که هنوز من ندیدم.
فکر کردم چه خوب بود اگر اینها یک دسته بندی مشخص داشت.

6 پسندیده

شاید بد نباشه به این سئوال اینجوری نگاه کنیم:

اگر شما مدیر پادپُرس بودید (همه چیز دست شما بود)، چکار می‌کردید؟ هرچی به ذهنتون میرسه، اگر قابل گفتنه البته :grin:، میتونید بگید.

3 پسندیده

مثلا اگر من بودم برای هر موضوع یه تاپیک میزاشتم که همه سوالا همونجا پرسیده بشه بعد اگر شلوغ شد دوباره اون تاپیک تقسم بندی شه
مثلا دیزاین
انرژی
گل و گیاه و طبیعت
ساخت و ساز و بهره برداری
فرهنگ و هنر و ملیت
بعد هر کدوم از اینا ممکنه به تقسیم بندری نیاز داشته باشه مثلا دیزاین و طراحی دکور آشپزخانه -اتاق کودک-اتاق خواب و…
فعلا همینا به ذهنم میرسه :blush:

2 پسندیده

برای اینکه نقد روشنتر باشه: تفاوتی بین این دسته‌بندی با اتاقهای پادپرس وجود داره؟ چون الان ۱۰ اتاق داریم که هر کدوم دسته بندی خودش رو داره!

1 پسندیده

این سیستم نظر برتر خوب نیست
به دو دلیل
1: نظر برتر شاید برتر نباشه
2:تو گفت و گو ها خوب نیست نظر برتر داشته باشیم نظر همه برتر هست انتخابش باشه بر عهده بیننده

4 پسندیده

حدس می‌زنم منظور شما «پاسخ برگزیده» است.

کاملا درست است. به خاطر همین اگر پاسخ بهتر و کامل‌تری وجود داشته باشد، امکان تغییر پاسخ برگزیده وجود دارد.

اگر به موضوعات پادپرس نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در حدود چند درصد از تمام موضوعات پاسخ برگزیده دریافت کرده‌اند. به نظرم یکی از دلیل‌هایش همین است که شما گفتید: در گفتگوها پاسخ برگزیده خیلی معنا ندارد.

7 پسندیده

1 پاسخ به پرسش تازه‌ای منجر شد: مزاحمت عکس پیش زمینه در نسخه گوشی یا تبلت

یه نقدی در چهانگیزه‌هایی شما را جذب پادپُرس می‌کند؟ نوشتم:

برام جالب که خودم هم به عناون عضوی از تیم در جریان استفاده کامل از امکانات ابزار وبسایت نیستم!
میخواستم در جواب یکی از پاسخها به صورت مشخص با خود پاسخ دهنده وارد تعامل بشم ولی حوصله نداشتم برم قسم پیامها، اون سه نقطه زیر پاسخ رو فشار دادم و به طرف مقابل به صورت مستقیم پیامی که میخواستمو دادم :slight_smile:

image

image

2 پسندیده

:expressionless:
بخش کوچکی از حیات آینده پادپرس به کاربران کنونیش بستگی داره و نیازهای افرادی که امروز بی تاثیر هستند مشارکت و تاثیر گذاریشون در آینده رو مشخص میکنه

حالا نمیدونم با این وضعیت نقد از من قابل پذیرشه یا نه
ولی در جریانم که محدودیت زیرساختی زیادی برای مدیران پادپرس برای تغییرات فنی وجود داره
ولی!!!
من بیشتر از یکساله که اینجام
بندرت افراد جدید میبینم و از اون کمتر افراد جدیدی که ماندگار میشن
چرا؟! پادپرس بده؟ اگه بده ما چرا اینجاییم؟ ما خیلی جمع خفنی هستیم تو اجتماع؟ پس باید گل گرفت در این اجتماع رو. یا چی؟
چرا دیدگاه ها و زاویه دیدهای جدید به پادپرس اضافه نمیشه؟

1 پسندیده

نظر و فرضيه هات در اين باره چيه؟

اگه هر چيزى ممكن بود چه راهكارايى رو برا اصلى ترين فرضا پيشنهاد ميدادى؟[1]

پ.ن. البته اضافه ميشه، ولى رشدش خطيه و نه نمايي. و چون خاموش شدن كاربرا هم هست، شايد رشد خيلى به چشم نمياد.


  1. اگه پايه بودى ميتونيم در قالب پيام فردى بعضى ايده ها و فرضها رو بسنجيم. بعد اصل مطلب رو اينجا تزريق كنيم. ↩︎

1 پسندیده

اول پیشنهاد میکنم هک رشد مطالعه بشه. از این منبع یا هر منبع دیگه ای

فرضیه: حجم اطلاع رسانی پادپرس خیلی کم هست.(هر روز تعداد افراد جدید بسیار کمی در معرض یک پیشنهاد از پادپرس هستن)
خب این یعنی تخمینی از نیاز اطلاع رسانی متناسب با سایز کسب و کار در نظر گرفته نشده.
یا شاید تلاش هایی که میشه نتیجه مناسب نمیده، به هر دلیلی.
برای مثال پادپرس اینستاگرام داره که خوبه، هر وقت ببینم لایک میکنم :smile: اما جامعه اینستاگرام طوری نیست که پادپرسیا خیلی از اعضای ثابتش باشن(این دیگه نظریه بود)

اما بیشتر این آدما ایمیل هاشونو چک میکنند. اونها میان ایمیل های ارسالی از پادپرس رو نقد میکنند. یعنی احتمالا تعدادیشون سعی میکنند اینباکسشون رو تمیز کنن

مدل سنجش چیه که در نتیجه رشد تشخیص داده میشه؟
سنجه ها برای کسب و کار دو دسته هستند. سنجه های کلی و سنجه های جزئی
سنجه های کلی مثل : تعداد کل پرسش ها
تعداد کل اعضا
ساعات مطالعه کل اعضا
یا مسائلی از این دست. اما اگر کمی فکر بشه نتیجه این میشه: این سنجه ها همیشه رشد میکنند،تا زمانی که کسب و کار کاملا نابود بشه و دود بشه بره هوا.

زاویه خطه هم مهمه :slight_smile:

3 پسندیده

در کل با حرفات موافقم. بعضی جزئیات هست که حتما سر فرصت به اشتراک میذارم و نظرم رو میگم.

سوال مهم برام اینه: «عماد/پدرام/علی/حسام/نازنین/…» چی میشه که هنوز به پادپرس سر می‌زنی؟ چه چیزی اینجا هست یا بوده که مثلا جاهای دیگه، پرجمعیت‌تر یا خلوت‌تر، گیرت نمیاد؟

پاسخت به این سوال خیلی از سوالا و یا فرض‌ها رو آدرس میده.

1 پسندیده

من اینجا می‌توانم جدی‌تر بحث کنم و با آدم‌های عمیق‌تری در ارتباط باشم. به علاوه من موضوعاتی را اینجا مطرح می‌کنم که گاهی حتی در جمع دوستان نزدیکم مطرح نمی‌کنم چون برایشان جذابیتی ندارد.

4 پسندیده

اینجا میشه آزادانه حرف زد و بحث کرد درباره موضوعات مختلف و تجربیات رو به اشتراک گذاشت. از طرفی هم میشه نه چندان شلوغه نه چندان خلوت…یعنی مثل یه منطقه با تمام امکانات که افراد ساکن اونجا فهیم هستند و برای منطقه شون وقت میزارن و میفهمن و از هر چیزی که نمیدونن و خبر ندارند از همدیگه سراغشو میگیرن.

2 پسندیده

به نظرم یک ضعف پادپرس نبود دسته‌بندی است. البته به نوعی موضوعات دسته‌بندی شده هستند ولی ملموس نیست و بازدیدکننده پادپرس در نگاه اول ردیفی از سوالات بی‌انتها را مشاهده می‌کند که شاید موضوع مورد نظرش در بین 20-30 سوال اول نباشد و قید ادامه حضور در پادپرس را بزند و نوعی بی‌نظمی در آن احساس کند. مگر اینکه برای رسیدن به سوالات خاص خود از قسمت جستجو استفاده کند.
به نظر من اگه نوعی دسته‌بندی ملموس‌تر برای بازدیدکنندگان غیرعضو ایجاد شود (کسی که اولین بار از پادپرس بازدید می‌کند) می‌تواند در جذب افراد موثر باشد. خصوصا کسانی که دنبال فیلد خاصی از موضوعات هستند و علاقه‌ای به یک مشارکت همگانی در مباحث مختلف ندارند.
عضویت من به پیشنهاد دوستی بود که مرا به عضویت در نسل جدید شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده بود و در اولین بازدید از پادپرس این نبود یک دسته‌بندی ملموس و مشخص را حس کردم و از قسمت جستجو به این موضوع رسیدم تا نقد خودم را مطرح کنم.

3 پسندیده