نقض آشکار آزادی بیان در پادپرس

سلام دوستان،
صحبت از من، قضاوت از شما.

یکی دو روز قبل در این گفتگو شرکت کردم و نظراتم را به اشتراک گذاشتم. دوستانی از صحبت‌های بنده انتقاد کردند و من هم در جواب پاسخی ارسال کردم ولی طبق معمول منتشر نشد و در حالت بررسی و تأیید قرار گرفت. متأسفانه 24 ساعت بعد هم هیچ خبری نشد. آقای @yousef مدعی شدند که پست من حاوی کلمات حساسی بوده که سیستم نپذیرفته. گرچه واژه‌ای خارج از موضوع مورد بحث استفاده نکردم ولی قبول. اما چرا بعد از 24 ساعت پست را به کاربر نمی‌دهید که ویرایش و دوباره منتشر کند.

با فرض اینکه از کلمات خاصی استفاده کرده باشم، آیا نباید مکانیزمی تدارک ببینید که هربار نوشتۀ کاربر را حذف نکنید! یعنی سیستم شما اینگونه است که اینقدر پست ارسال کنیم تا سیستم بپذیرد! در همۀ شبکه‌هایی که از سیستم فی…لتر…ینگ محتوا استفاده می‌کنند بعد از زمان مشخصی، دلیل عدم انتشار پست به همراه خودِ پست به کاربر داده می‌شود تا اصلاحات لازم را انجام دهد نه اینکه از بیخ حذفش کنند.

برای نوشتن هر پست جستجو می‌شود، منابع ذکر می‌شود، لینک استفاده می‌شود، تصاویر به کار می‌رود و کلی کار دیگر. شما که نباید با دیدن هر اشکالی فوراً پست را حذف کنید. به کاربر گزارش دهید تا ویرایش و دوباره ارسال کند.

این هم پست جدیدی که ارسال کردم؟ کلمۀ حساسش کو؟ :blush:
Screenshot_7
امیدوارم این پست منتشر بشه چون اینجا منتشر نشود، در رسانۀ دیگری منتشر خواهم کرد.

1 پسندیده

ما هیچ وقت با دیدن «هر اشکالی» یه پست رو حذف نمی‌کنیم، هیچ وقت هم با دیدن یک اشتباه از یک نفر، حساب کاربری ایشون رو معلق نمی‌کنیم!

من و سایر ویراستارهای پادپرس، وقت زیادی از روزمون رو صرف ویرایش نگارشی و بهبود بعضی محتوای پادپرس میکنیم که حاوی «محتوا» و «فکر»‌ هست و افراد زیادی از خوندن آن لذت می‌برند.

من شخصا، به این کار افتخار میکنم، چون دارم به افرادی که لزوما بعضی مهارت‌های نگارشی رو هنوز به دست نیاوردن، کمک میکنم که محتواشون به شکل مناسب‌تری دیده بشه و افراد بیشتری از فکر ایشون استفاده کنن.

خیلی وقت‌ها حرفای خوب، بین ایرادهای نگارشی و ویرایشی گم میشه و حیفم میاد چنین اتفاقی برای اون فکرا بیفته.


پست و پاسخ شما تماما خط قرمز پادپرس رو رد کرده بود. اگه میخواین در این فضا به گفتگو بپردازین، حتما یه بار راهنمای پادپرس رو مطالعه کنین!

در حال حاضر سطح کاربری شما به صفر، یعنی کاربر تازه وارد برگشت داده شده، این اتفاق برای کاربرهایی که اهل شلوغ‌کاری هستن و احترام خاصی برای قوانین یه محیط قائل نیستن، سریع میفته!

کاربری که به چنین رفتاری اصرار کنه، برای مدتی بلاک میشه، و در صورت ادامه‌ی رفتار ای‌پی سیستم ایشون بلاک و در نهایت از سیستم حذف میشن.

6 پسندیده

#نظر-شخصی
الان میگن این فکر میکنه نظراتش خیلی خوبه هی میاد نظر میده. اما میدم :expressionless:

من بشخصه اگر مدیر پادپرس بودم و این جمله رو میدیدم این پست رو حذف میگردم و هر پست دیگه شمارو تا ثابت کنم اینجا قدرت دست منه و از تهدید نمیترسم
همچین آدمی هستم

ولی موافقم که در صورت عدم پذیرش یک پست نباید محتوا حذف بشه و باید مشکلات به اطلاع کاربر برسه و درخواست ویرایش بشه تا شخصیت کاربر هم خرد نشه

پس خطر در کمین من است :smile:

4 پسندیده

من بشخصه مدیر پادپرس هستم و می‌دونم قدرت اینجا در دست جمع هست. یه پادپُرسی معتبر اگه احساس کنه محتوایی متناسب با این فضا نیست، میتونه با نقد اون محتوا از طریق دکمه نقد، اقدام مدیریتی رو رقم بزنه و تازه‌وارد رو با فرهنگ و آداب حضور در پادپُرس آشنا کنه.

این طوری هست که به جامعه‌ای تبدیل میشیم که قدرتش دست مدیر نیست،‌ بلکه در دست جمع هست.

7 پسندیده

چند ساعت قبل حدود یک ساعت وقت گذاشتم و پاسخ دوستانی که به پاسخم انتقاد وارد کرد بودند رو دادم. در کمال تعجب پیغام تأیید مدیریت ظاهر شد که تا 24 ساعت دیگه منتشر میشه و هنوز نشده. و جالب اینکه الان بدون تأیید میتونم پست ارسال کنم. در واقع فقط همون یک پاسخی که ارسال کردم و هنوز منتشر نشده به حال بررسی مدیریت رفت. اگه فقط یک دلیل باشه که بخوام از پادپرس برم همینه. زمان ارزشمندترین دارایی آدمهاست و به شخصه هر جایی احساس کنم زمانم به شوخی گرفته شده آناً ترکش می‌کنم.

2 پسندیده

خوب، در پادپرس کلمات حساسی وجود داره که شما در هر سطحی از اون استفاده کنین، پست شما وارد فاز بررسی میشه و ممکنه رد بشه. این ربطی به فرد شما یا سطح کاربری هم نداره. میتونین ببینین که آیا یکی از قوانین پادپرس در پست شما به وضوح نقض شده که این مشکل پیش اومده.

برای همه زمان ارزشمندترین داراییه. مدیرهای اینجا هم همین نکته رو برای زمان خودشون و بقیه در ذهن دارن. مطمئن باشین تا زمانی که به وضوح خط قرمز پادپرس رو رد نکرده باشین، دلیلی نمی‌بینیم که با رفتار خشک شما یا هر فرد دیگه‌ای رو از پادپُرس زده کنیم.

7 پسندیده

حداقل پست تأیید نشده رو جایی در پروفایل کاربر با ذکر دلیل قرار بدید که بدونیم چی گفتیم و مشکل چی بوده. الان من اصلاً به پستم حتی برای ویرایش و بازخوانی دسترسی ندارم. این چه بساطیه راه انداختید؛ واقعاً ناراحت‌کننده است. مشکل رو به کاربر گزارش بدید تا اصلاح کنه بعد منتشر کنید. لطفاً پست من را برای ویرایش با ذکر دلیل برام ارسال کنید.

3 پسندیده

در مورد عنوان نوشته شما در مورد آزادی بیان و جمله آخرتون "امیدوارم این پست منتشر بشه چون اینجا منتشر نشود، در رسانۀ دیگری منتشر خواهم کرد"نکته ای به ذهنم رسید، گفتم به صورت نظر خودم با شما در میون بزارم.
از نظر من این دو مفهوم آزادی بیان و تهدید کاملا متناقض هستند. فکر نکنم جایی که از تهدید حرف زده بشه آزادی بیان وجود داشته باشه.

در مورد نوشته شما و محتویاتشون من اطلاعی ندارم ولی اینو میدونم که هر جایی که به مهمونی می رویم باید به “باور های میزبان” احترام بگذاریم و این هیچ ارتباطی به آزادی بیان و … ندارد.

در مورد نگرانی شما از گم شدن نوشته هاتون هم، پیشنهاد می کنم که از یک فایل پشتیبان ورد برای نوشته هاتون استفاده کنید. تا در صورت نپذیرفته شدن نوشتتون توسط میزبان، اصل نوشتتون رو از دست ندهید.

در مورد مدت زمان پاسخ دهی هم، باید این نکته رو در نظر داشت، که وقتی که هر کس در روز در اختیار داره، محدود هست.

امیدوارم که بیشتر اهل گفتگو باشیم تا …

7 پسندیده

دوست عزیز من تا این لحظه تجربه ای مشابه تجربه شما نداشتم و به نظرم پپ جایی هست که افراد و مدیرانش فکر بازی دارن. ولی چند تا مورد هست که دوست دارم یاداوری کنم.

1- اگر من روزنامه ای داشتم و قرار بود مطالبی درش چاپ بشه که در نهایت به ضرر خود نویسنده تمام بشه فکر کنم اجازه نشر نمیدادم (البته با نویسنده در موردش صحبت می کردم و دقیقا همین جمله رو بهش می گفتم.)

2- ترجیح میدم اگر قرار هست نوشته ای از من پاک بشه بهم یه توضیح در مورد اینکه کجای نوشته ایراد داشته بدن.

3- فرقی نداره که شما از چه پلتفرمی استفاده میکنید در تمام پلتفرم ها در زمان نام نویسی به شما توضیح میدن که چه چیز هایی خطوط قرمزشون هست. اما تصور کن پلتفرم هایی مثل اینستاگرام با میلیونها (یا شاید میلیاردها) نفر کاربر نمیتونه به همه اعضا توضیح بده که چرا یک متن رو پاک کرده.

4- در هیچ یک از پلتفرم های جمعی شما نمیتونی بکاپی از مطالبی که منتشر کردی و پاک شده بوسیله خود سیستم داشته باشی.

پس بیا یکم منطقی نگاه کنیم شاید بهتر باشه در پپ ویراستار ها توضیحی ندن که چرا متن شما رو پاک میکنن (در عین حال که خودم هم گفتم که ترجیح میدم دلیل و توضیحی دریافت کنم که کدام بخش از نوشته من نقض قوانین پلتفورم است) چرا که به زودی این امکان از بین میره که چنین توضیحی به همه ی پیام های انتشار یافته داده بشه.

4 پسندیده

سلام
من یکی از شوالیه های پادپرس هستم و یک مسئله باز برتر و این اتفاق چندین بار به دلایل مختلف برای من افتاده. با وجود شناخت خوبی که از تیم پادپرس و بحث روشنفکریشون دارم میدونم که اصلا موضوع به شکل جانب دارانه ای که مطرح کردید نیست.

اول باید بدونید که هر چقدر هم که آزادی بیان در یک محفل وجود داشته باشه اینجا ایران است و شما حق ندارید قوانین عمومی کشور رو زیر پا بگذارید.

دوم پادپرس هوشمنده و نسبت به یک سری کلمات هوشمندانه عمل می کنه و اون پست ها و پاسخ ها رو نشون نمی ده.

سوم مگه پول پرداخت کردید یا با پادپرس قراردادی بستید که این طوری از تیمشون طلبکارید؟ هر کدوم از ما آزاد و مختاریم که روی یک شبکه اجتماعی، وبسایت و یا هر جای عمومی فعالیت کنیم یا نکنیم. اگر دوست ندارید و فکر میکنید اشتباهه فعالیتتون رو منتفی کنید.
بعد هم اگر خودتون رو یک پادپرسی میدونید چرا اول تو چت خصوصی مطرح نکردید؟ چت خصوصی من پر از غرهایی است که به تیم پادپرس میزنم و همیشه مشتاقانه پذیرفتند. حتی رفتار شما شبیه یکی از اعضای پادپرس که هدف عمومیشون افزایش آگاهی جامعه و بهبود روش های زندگیه متنقاضه …

به اندازه کافی در جامعه و رفت و آمدهای عمومی گرفتار خشم و تنش هستیم. لطفا پادپرس رو شبیه اجتماع بیرونی نکنید!

5 پسندیده

شفافیت قوانین تو پادپرس محل سوال هست
البته جای تشکر داره بالاخره هیچ سیستمی صد درصد بی عیب نیست

2 پسندیده