نصب تصویر رهبران سیاسی وقت در مکان‌های دولتی مفیده یا مضر؟

آیا نصب عکس و تصویر رهبران سیاسی وقت در مکان‌های عمومی، به ویژه مراکز دولتی، حتی در کلاس‌های درس یه قانون نوشته است یا اعمال سلیقه بعضی آدما و بعد هم تقلید بقیه؟

چه قانون چه سلیقه، چه دلایل و توجیهاتی به ذهنتون می‌رسه؟

اثر مرور زمان یا پیشرفت کشورها بر این رفتار چگونه است؟

آیا مواردی از نقض این قضیه سراغ دارید، یعنی مثلاً قانون عدم نصب عکس شخصیت‌ها؟

پ.ن. مواظب خط قرمزهای پادپرس باشیم و بحث سیاسی یا مذهبی جنجالی نکنیم.


برای مشارکت تو این بحث فقط ۴۸ ساعت بعد از آخرین پاسخ فرصت دارین.

کاربرهای معتبر، که نشان پادپُرسی رو دارن، می‌تونن تو این گفتگو شرکت کنن.

شرایط مشارکت رو میتونین اینجا مطالعه کنین.

5 پسندیده

پاسخم نظر شخصیه:

اگه از عکس رهبران سیاسی وقت داریم به شکل پرچم استفاده میکنیم و برای ایجاد اتحاد و یکپارچگی؛ کار درستی نمی‌کنیم. چون یک فرد نمیتونه چنین کارکردی داشته باشه؛ و وقتی پای یک انسان درمیونه، سلیقه و حس شخصی خیلی شدیدتر دخیل میشه نسبت به وقتی که پای یه مکان در میونه.

اگه داریم با این کار احتراممون رو به اون فرد نشون میدیم، باز هم روش عجیبی رو انتخاب کردیم. چون عکس ایشون رو در معرض انواع بی احترامی های ممکن در محیط از سمت جناح مخالف قرار دادیم.

در کل ابتکاری در این کار نمیبینم. و تواضع و فروتنی رهبرای مذهبی قدیمی که تصویری از خودشون به جا نذاشتن؛ رو بیشتر میپسندم.

6 پسندیده

این تنها جنبه‌ی ریاکاری در کشور ما نیست. موارد متعدد دیگری هم وجود دارد که عموم مردم از آن‌ها برای بالا کشیدن خودشان یا نزدیک شدن به هرم قدرت استفاده می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌های خاص توسط آقایان، استفاده از ریش و مهر روی پیشانی (که همه می‌دانند کاملا تصنعی است) اشاره کرد.

بعید می‌دانم چنین قوانینی برای نصب عکس یا انتخاب پوشش و ظاهر خاص اصلا وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد این یک قانون نانوشته میان خود مردم است. به این ترتیب، وقتی من ریش می‌گذارم و یقه‌ام را می‌بندم به نوعی سرسپردگی و وفاداری‌ام را به جناح خاصی اثبات می‌کنم و در ازای این وفاداری انتظاراتی دارم. مدیر یا مسئول دولتی هم که به دنبال تخصص افراد نیست (چون پول نفت را دارد) و بیشتر به دنبال این است که یک نیروی کار مطیع داشته باشد، چنین افرادی را بیشتر می‌پسندد.

نصب تصویر رهبران سیاسی نه تنها در مراکز دولتی رایج است بلکه حتی در سایت‌های دانلود فیلم و سریال هم بسیار رایج است. حتی اگر فرض کنیم در ادارات دولتی اجبارهایی وجود دارد، بعید می‌دانم چنین اجبارهایی برای سایت‌های دانلود فیلم وجود داشته باشد.

6 پسندیده

من تو بعضی مراکز خصوصی هم دیدم، انگار مثلاً سازمان نظارت خاصی هست، که به صاحبان اون کسب و کار تذکر میده. یا مثلا تو سالن دانشگاه.
حالا فرض کنید عکس این رو انجام بدیم، عواقب داره؟ مثلا همه میزنن ما نزنیم، یا اگه زدن برداریم.
بنظرم خیلی متوجه نمیشن، به شرطی که خودمون صداش رو درنیاریم :upside_down_face: چون خیلی جاها بود و نبودش عادی شده، مثل خیلی از شعارها که اصلا توجه بیننده رو جلب نمی‌کنه. و این خودش نشونه بی اثر، بی . . . بودن این کارهاست.
حالا مثلا یکم از سیاست هم دور شیم، روانشناسی فردی که عکسش نصبه، چه جوره؟ بعضی آدما هم خیلی به نصب تصویرشون مثلا تو فضای خونه اهمیت میدن، به جز خودشیفتگی، حس قدرت میاره براشون؟ شنیدید یا دیدید خود شخص صاحب قدرت با نصب تصویرش مخالفت کنه؟ یعنی اگه اعلام بیزاری کنه، این ترس وجود داره که قدرتش کم بشه؟ واقعیت چیه؟ آیا مخالفانش قدرت می‌گیرن؟

3 پسندیده

این موضوع به صورت خود کار بعد از 2 روز بعد از آخرین پاسخ بسته شد. پاسخ جدید دیگر مجاز نیست.