ایرانی های خارج از کشور چطوری از ایران خرید میکنند؟

تعداد زیادی از ایرانی ها در خارج از کشور زندگی میکنند. برخی هاشون سالهای زیادی اونجا بودن و برخی از ایران چیزی بیاد ندارند و پدرشون از ایران مهاجرت کرده بوده. دلایل مهاجرت میتونه هرچیزی باشه که به سوال من مربوط نیست.

اگر یک ایرانی که در یک کشور خارجی زندگی میکنه، بخواد زعفران ایران، یک ظرف قلم زنی، یک گلیم یا مقداری زرشک از ایران خریداری کنه چطور میتونه اینکار رو انجام بده؟

کسب و کارهای ایرانی نمیتونن ازپیپال استفاده کنند و تقریبا این موضوع در مورد تمام سرویس های بین المللی پرداخت صدق میکنه. استفاده از اونها ریسک های بسیاری بهمراه داره و همینطور هزینه بسیار زیاد.

البته میدونم که بسیاری محصولات رو میتونن در کشور مورد نظر خودشون پیدا کنند. برای مثال برای افراد ساکن در فرانسه این امکان فراهم هست که زعفران رو بقیمت حدود 180 هزارتومان بابت 2 گرم تهیه کنند. ولی موضوع اینجاست که زعفران تهیه شده احتمالا ایرانی هست و در ایران قیمت اون معادل 30 هزارتومان برای 2 گرم هست.

شاید پیداکردن زعفران کار سختی نباشه ولی در مورد یک گلدان فیروزه کوبی چطور؟

راهکارهاتون رو با من به اشتراک بزارید و دوستانتون در خارج از کشور رو برای مشارکت در این موضوع دعوت کنید.

6 پسندیده

این مورد فقط مربوط به خرید کالا نیست بلکه بعضی خدمات مثل وکالت مشاوره و سایر این موارد هست که در این مورد ایرانیان مقیم خارج از کشور یا از طریق بستگانشون خرید هاشون رو انجام میدن و یا از طریق وب سایتهای واسط. روال این وب سایتها به این صورت است که شما خریدی در ایران انجام میدید از طریق اون وب سایت و پول رو به حسابی در خارج از کشور میریزید و اونها هم پول رو دریافت میکنند.

5 پسندیده

راهکار: Grabr، پلتفرمی که خریدارها رو به مسافرها وصل می کنه.

مثلا من مجلات و فرش و خوارکی ها رو دیدم که از طریق سایت میشه راحت خرید کرد .ولی اگر یکی به شخصه حتی کاغذی رو بخواد به ژاپن مثلا بفرسته میشه ششصد هزار تومن …خیلی گرون میشه ولی اگر از طریق سایت عمل کنی ببهتره.
دیگه پست کردن خیلی راحته خیلییی