چه نکاتی باعث محبوب شدن یک درگاه پرداخت میشه؟

چه چیزهایی برای پرداخت کنندگان آنلاین مهمه و نوع واکنش این افراد به اتفاقات مختلف چیه؟
مثلا چه چیزهایی باعث میشه که یه شخص یک درگاه پرداخت رو به دیگری ترجیه بده؟

از لحاظ ظاهری و امنیتی و …

خیلی دوست دارم نظر شما دوستان رو بدونم.

5 پسندیده

در کنار تاکید بر امنیت، امکانات و آسان بودن کار رو فراهم کنه. یکی از بدیهایی که می‌بینم اینه که به دلیل عدم خلاقیت، آسانی عملکرد از بین میره به بهانه امنیت.

یک نکته بسیار حرفه‌ای: یک درگاه آیا میتونه در ازای استفاده فرد، ارزش مادی و قابل لمس ایجاد کنه؟ این میتونه به طریقهای مختلف و با استفاده از روشهای بازاریابی به سود دو طرف منجر بشه.

6 پسندیده

@yousef مرسی ازین که اهمیت گذاشتی و جواب دادی . ممنون میشم اگه کسیو میشناسی که بتونه توی این زمینه نظرات مفید بده دعوتش کنی تا نظر خودش رو بگه

2 پسندیده

منظور درگاه پرداختهاى واسطه مثل پيپينگ و زرين پال و … ها هست يا درگاه پرداختهاى خود بانكها، مثل بانك ملت و پاسارگاد و …؟

تجربه م در استفاده از درگاه پرداخت واسطه به عنوان مشتری

تا الان برای بعضی درگاه های پرداخت واسطه به پی پینگ و همین طور زرین پال مراجعه کردم.

مراجعه اولیه م به پیپینگ به این دلیل بود که تيمش رو ميشناختم و از پشتكارشون و سطح كارشون باخبر بودم و میدونستم حقیقتا به دنبال ارزش آفرینی هستن. مراجعه م به زرین پال برای این بود که میخواستم یه درگاه پرداخت در سایت وردپرسی ایجاد کنم و پلاگین زرین پال وجود داشت (جز تنها گزینه هام بود که اسمش رو پیشتر شنیده بودم).

تجربه م در استفاده از درگاه پرداخت پی‌پینگ، تجربه ی خیلی خوبی بوده؛ و برعکس تجربه ی استفاده از زرین پال با شکست مواجه شد (نه کارم راه افتاد و نه حاضر شدم در نهایت از زرین پال استفاده کنم):

  • رابط کاربری پی پینگ مناسبه، نسبتا مینیمال و شفاف.

  • احراز هویت سخت ترین مرحله هم در درگاه پرداخت پی پینگ و هم در درگاه پرداخت زرین پال بود! با وجود اینکه تیم پی پینگ رو میشناختم تمایلی نداشتم اطلاعاتی مثل آدرس، تصویر کارت ملی، شماره حساب بانکی و … رو در اختیار این درگاه قرار بدم. زرین پال این قدم رو حتی سخت تر هم کرده بود: باید یه عکس از خودم وقتی کارت ملی تو دستم بود میگرفتم و میفرستادم براشون!

  • تو پیپینگ سریع اطلاعات ارسالی تایید شد، ولی تو زرین پال معطلی زیادی داشت. طوری که ازش خارج شدم و تا دفعه بعد که مجبور شدم بهش برنگشتم!

  • مهم ترین نکته ای که بهم در استفاده از پیپینگ کمک کرد حضور یه نفر پشتیبانی آنلاین بود که به خوبی به سوالاتم رسیدگی میکرد. و همون لحظه جواب میداد و راهنمایی میکرد. با اینکه خیلی از راهنمایی ها رو حتی تو بلاگشون درج کرده بودن، باز هم تو پشتیبانی انلاین راهنمایی شون رو ارائه میدادن.

  • تسویه حساب در پیپنگ در ۲ روز کاری رقم میخورد. زمان نسبتا طولانی هست. با این وجود، چون تسویه حساب جز آخرین مراحل یه تراکنش هست، عامل انتخاب درگاه (حداقل برای من) نبود. یعنی اگه درگاه پرداخت دیگه ای غیر از پی پینگ باشه که در تمام مراحل قبلی کیفیت ارائه خدماتش به اندازه پی پینگ باشه و زمان تسویه ش کوتاه‌تر، تازه شاید به فکر بیفتم از درگاه دیگه ای استفاده کنم!

  • نرخ هم در پی پینگ نسبتا معقول بود، حدود ۰.۱ درصد از تراکنش رقم خورده.

تجربه م در استفاده از درگاه پرداخت بانک ها به عنوان پرداخت کننده

اگه دوميه، تجربه شخصيم اين بوده كه خيلى دقت نميكنم تو كدوم پرداخت رو انجام ميدم و بيشتر به گزينه اى كه كسب و كار جلوم ميذاره مراجعه ميكنم. اگه كسب و كارى چند گزينه جلوم بذاره از اولين گزينه و يا اسم بانك اشناتر، مثل ملت، استفاده ميكنم!

5 پسندیده

بنظر من موارد زیر برای درگاه های پرداخت اینترنتی خیلی مهمه و در نتیجه باعث میشه کاربران انتخابش کنند:

سادگی و با آسانی قابل استفاده بودن. یعنی خیلی راحت کاربر بتونه اطلاعاتش رو وارد کنه و در کمترین زمان کارشو انجام بده.
سرعت. یعنی تراکتش بسرعت انجام بشه که کاربر حتی در صورتی که سرعت اینترنت داشت دیگه معطل سرعت پایین درگاه نشه.
داشتن مکانیزم های امنیتی مثل کیبورد مجازی.
امکان ارسال رسید پرداخت بصورت ایمیل.

1 پسندیده

اگه منظورتون درگاه بانکیه، من یه زمانی برام فرقی نمیکرد و رو هر درگاهی که دم دست بود کلیک می کردم.
اما یکبار بلیط قطار خریدم و دیدم زمان رو اشتباه انتخاب کردم و باید پس میدادم بلیط رو
اپراتور رجا گفت اگر از درگاه ملت خرید میکردین در صورت کنسلی تا یکساعت بعد، پولتون بطور کامل عودت داده میشد.
خب این حواس منو جمعتر کرد، حتی اگه این آپشن رو دیگه نداشته باشه هرجا درگاه ملت ببینم اون رو انتخاب میکنم

1 پسندیده