چه نمونه هایی از فروشگاه‌های اینترنتی موفق بجز دیجیکالا میشناسی؟

هر موقع صحبت از فروش اینترنتی میشه یاد خودش میفتیم. البته تا قبل از اون می‌گفتیم آمازون.
بیشتر چیزهایی که بخوای آنلاین بفروشی میبینی در دیجیکالا قبلاً قرار گرفته. و این روزها حتی مواد غذایی هم در دیجیکالا به فروش میرسه.
تا حالا چه نمونه‌هایی فروشگاه اینترنتی موفق در ایران دیدین؟ و به چه دلیل فکر میکنین موفق هست؟

2 پسندیده

نمونه‌ای به بزرگی دیجی‌کالا سراغ ندارم، اما براساس نیاز و تجربه‌های شخصی خرید خودم فروشگاه سیب اسکچ رو دوست داشتم. سایت خوب و نسبتا مرتبی داره، تحویل مناسب با ایجاد حس در مشتری با قراردادن یک هدیه بسیار بسیار کوچک در کالا که حتی اگر تبلیغ باشه جذابه و این که دقیقا چیزی رو که میخواهید به دست شما می‌رسونه. دومی برای خیلی خیلی مهمه! چیزی که در بازار واقعی هم بهش اهمیت میدم، به نظرم یکی از مهمترین حقوق مشتری اینه که کالایی رو که انتخاب می‌کنه بهش تحویل بدید نه مشابهش رو که به نفع خودتونه، باید تا جایی که میشه امکان انتخاب دقیق رو به هر شکل ممکن فراهم کنید. مثلا اگه رنگ یا جنس در عکس مشخص نیست، توضیح اضافه داره یا نظرات کمک کننده.

در مورد دیجی‌کالا که خیلی موفقه چندبار شده که حس منفی گرفتم، از بسته‌بندی خراب، تغییر رنگ یا مدل کالا یا عدم تحویل به موقع یا خراب بودن.
شاید به خاطر بزرگی و وسعت مدیریت سخت باشه و میزان خطا بره بالا، اما باز با دید شخصی از طرف من همین‌ها هم اهمیت داره. مثلا کالاهایی که کیفیتشون مناسب نبوده یا اجناسی بدون شناسنامه خارجی که به نظر میاد عمدا برای قالب کردن به مشتری برای فروش گذاشتن. البته امکان و شرایط مرجوعی خوبه، ولی به هرحال حس منفی تجربه‌ها رو از بین نمی‌بره، چون وقت مشتری هم ارزش بالایی داره، که فروشنده‌ها باید بهش اهمیت بدن.
شاید خیلی ایده‌آل نگاه میکنم که بخوام یک کسب و کار یا فروشگاه هوای مشتری‌های کم تجربه رو هم داشته باشه، چون شاید دیجی‌کالا این امکان نظر دادن پای کالاها رو برای همین که مشتری خودش کیفیت رو بسنجه گذاشته و اگر کسی دقت نکرد یا بعضیا تنبلی کردن و نظر ندادن و مرجوع نکردن و نظر نخوندن یا مقایسه نکردن، مشکل خودش باشه! باید از خود دیجی‌کالا پرسید که سیاستش چی هست؟ بازاری شبیه بازار واقعی با انواع کالاهای با کیفیت و بی کیفیت، در واقع هم خریدارها و هم فروشنده‌ها مشتری دیجی‌کالا هستند، پس باید هوادار هر دو باشه.
در مورد قیمت هم اغلب تردید می‌کنم و در مواردی به نظرم گرون‌تر اومده.
اینا باعث نشده از دیجی‌کالا خرید نکنم چون خریدهای خوب هم داشتم. ولی دیدم بازتر شده و خریدم سخت‌تر!