با طرح حذف ساعت زبان انگلیسی در مدارس موافق هستید؟

چند روزی است که خبر طرح حذف ساعت زبان انگلیسی در مدارس بین مردم زبان به زبان می چرخد و عده ی بسیاری از هم وطنان ما نگران این موضوع هستند که با حذف ساعت زبان انگلیسی کودکان و نوجوانان ایرانی از علم روز دنیا عقب بمانند.
روزی از خیابان می گذشتم. خانم جوان خارجی را دیدم که از عده ای دانشجو می پرسید:《 چگونه به حافظیه بروم؟》هیچ کدام از آنها نتوانستد با او صحبت کنند و آدرس حافظیه را به او بدهند. یادم هست وقتی فیلم داستان زندگی" هانیکو" را دیدم، شاهد این بودم که تو فیلم، هانیکو پس از گذراندن چهار سال دبیرستان توانست به عنوان مترجم زبان انگلیسی در مجله کار کند؛ از خودم پرسیدم: «در مدارس ژاپن زبان را چگونه تدریس می کنند که هانیکو پس از چهار سال توانست مترجم شود اما دانشجویان ما که شش سال در مدرسه زبان می خوانند حتی نمی توانند به راحتی صحبت کنند؟»

6 پسندیده

کاملا با چیزی که گفتین موافقم. هرچند فلسفه پشت حذف، به احتمال زیاد این نکته نیست ولی آموزش زبان مثل بسیاری از آموزشهای دیگه، بسیار غیرموثر و غلطه. نکته مثبت حذف چی میتونه باشه؟ اینکه یادگیری غلط بخصوص در مورد زبان بسیار خطرناکه و بعدها اگر فرد بخواد آموزش درست ببینه، دو مرحله رو باید طی کنه: حذف ذهنیت غلط که بسیار زمانبر هست و بعد آموزش درست.

5 پسندیده

به نظر من حذف کنن بهتره، چون هیچ کس از زبان مدرسه، زبان یاد نگرفته. پس همونو حذف کنن که هر کس می خواد یاد بگیره خودش با یک برنامه ریزی و آموزش درست بره یاد بگیره. تو مدرسه ام وقت اش هدر نره سر زنگ زبان

3 پسندیده

در تایید پاسخ یوسف باید بگم من الان دو سال و نیمه در حال تحصیل با زبان‌انگلیسی هستم ولی هنوز هم در برخی موارد اشتباهاتی که در دوران دبیرستان با آموزش غلط کسب کردم باعث مشکل برای من‌ می‌شود.

5 پسندیده

به نظر من اصلاح کردنش بهتر از حذفشه، یعنی از چهارتا آدم این کاره بخوان بیاد برنامه آموزشی زبان براشون بچینه.

3 پسندیده

آموزش زبان تو مدارس خیلی داغونه ؛ زمان راهنمایی یه معلم زبانی داشتیم کلا به گرامر انگلیسی و املاء انگلیسی اهمیت میداد و منم واقعا نمیتونستم املاء کلمات رو به خاطر بسپرم ؛ سر این املا تا دلتون بخواد از معلممون کتک خوردم واس همین تا دانشگاه از زبان متنفر بودم بعد که دیدم چه چیز باحالیه (فیلمایی که میدیدیم ؛ آهنگای راکی که گوش میکردیم :guitar:)رفتم پی ش . ولی به بنظر من حذف کردن ساعت زبان حداقل برای بچه های شهرای کوچک و روستاها سودی نداره ، چون هرچقدر هم که آموزش مشکل داشته باشه ، کم کم ش یه آب باریکه ای واسه این بچه ها هست که ازش استفاده کنن.:smile:

1 پسندیده

یادگیری زبان انگلیسی در مدرسه برای من چه فایده‌ای داشت؟

این استدلال رو متوجه نمیشم، اگه بنا به حذف آموزش‌های ناکامل و جلوگیری از هدررفت زمان هست، خب پس بیایم کلا مدارس رو حذف کنیم و هر کسی هر چی دلش خواست خودش میره برنامه ریزی میکنه و یاد میگیره! :wink: دیگه همه که از ناکارامدی سیستم آموزش و پرورش باخبریم.

با حذف آموزش انگلیسی در مدارس اصلا موافق نیستم. فکر میکنم همون آموزش‌های ناکاملی که در مدرسه یاد گرفتم بهم کمک کرد و اعتماد به نفس داد تا برم دنبال یادگیری بهتر زبان انگلیسی. در ضمن علاقه به زبان انگلیسی هم از همون جا شروع شد.

آیا یادگیری زبانِ انگلیسی به شکل ناکامل خطرناکه؟

نه این طور نیست. به تجربیات خودتون مراجعه کنین: اگه کسی فارسی رو با شما شکسته-بسته و با ایراد صحبت کنه، ایا براش خطری به وجود میاد؟ آیا شما تهدیدش میکنین؟ یا تلاش میکنین باهاش ارتباط بگیرین و کمکش کنین؟

هدف از یادگیری زبان ارتباط گرفتن هست. و به نظرم حتی یاد گرفتن زبان شکسته-بسته هم در گرفتن ارتباط اثربخش هست.

برای افرادی که میخوان زبان حرفه ای یاد بگیرن، و به عنوان تخصص به این رشته نگاه میکنن، بحث جداس و نمیشه تمام دانش آموزهای مدارس رو به خاطر این دسته از مزیت یادگیری زبان، حتی زبانِ شکسته-بسته هم محروم کرد.

4 پسندیده

قبوله. حرفم رو تعدیل میکنم: یادگیری شکسته-بسته نیاز رو میتونه رفع کنه ولی ریسک مانع رشد شدن رو هنوز توی خودش داره.

ولی راه‌حل بهتر از حذف کامل وجود داره: اگر صرفا رفع نیاز باشه، حنی میشه بسیار ساده‌تر و عملی‌تر آموزش داد: تعداد محدودی از لغات و جمله‌های کاربردی به افراد آموزش داده بشه. خوبی این روش اینه که آموزش نامناسب نیاز رو برطرف کرده و اثر منفی هم تا حد زیادی کاهش پیدا کرده.

منتها واقعیت اینه که برنامه ریزی درست و حتی کاهش هزینه انسانی و مادی از مسئولین بسیار بعیده. افراد هم در اجتماع دیدگاه مناسبی به این ساده‌سازی ندارن و همون حس کم‌فروشی نسبت به آموزش و پرورش رو پیدا میکنن. با این شرایط واقعی فکر میکنم حذف راه‌حل بهتری هست، چون فرد برای یادگیری موثر زبان برای ارتباط، میتونه از یک بازار رقابتی استفاده کنه.

اینکه از نظر هزینه آموزش، این حذف سودی به مصرف‌کننده برسونه هم عامل مهمیه. من طرح رو به شکل دقیق نمیدونم و نمیدونم که مثلا قراره جایگزینی انجام بشه یا ساعتهای آموزش کاهش پیدا کنه یا چیز دیگه‌ای.

3 پسندیده

والا من با homeschooling هم موافقم.البته امروزه همونقدر که دارم حرکت های کوچک مفید می بینم، همونقدر هم مشاهداتی از وضعیت اسفباره آموزش و پرورش دارم. انگار که دومی میچربه اما چاره ای جز ادامه ی مسیر نداریم

2 پسندیده

من موافقم. چون هنوز زبان فارسی تکمیل نشده که زبان دیگری رو جایگزین کنیم و دوم اینکه اصلا کیفیت نداره آموزش زبان انگلیسی توی مدارس ما پس نباشه بهتره!

2 پسندیده

اینکه ما اینجا نظر بدیم فک نکنم تاثیری داشته باشه.
امروز با این دورنگری حذف میکنن که فردا کلاس های اموزش زبان انگلیسی رو تعطیل کنن و پس فردا رابطه با دنیای بیرون رو قطع کنن.

چون اگه صحبت اموزش صحیح باشه نظام اموزشی روند اشتباهی در پیش گرفته.

ما حرف سیاسی نمیزنیم.
ولی حتی غذا خوردنمون هم به سیاست ربط داره

4 پسندیده