آخرین کتابی که خریدی چیه؟

من از یک خرید فصل اخیرم خیلی خوشم اومد:

روی جلد:


پشت جلد:

خوب این کتاب به درد بچه‌های سال‌های بالای دبستان و اوایل متوسطه می‌خوره، با پرس و جوی تلفنی و اینترنتی بالاخره کتاب‌فروشی که داشتش رو پیدا کردم، چون چاپش تموم شده بود، قیمتش قدیمی بود و به حجم و کیفیتش می‌ارزید: فقط ۸ هزار تومن.


تازه آخرش نمایه هم داره:

خوب منم فرصت طلب، چنتا خریدم، با ریاضیات لعنتی به بچه‌های هفتم امانت دادم بخونن. اونم با تعداد صفحه و کیفیت پایین تر با قیمت جدید ۸ هزار تومنه ولی چون تعداد بیشتر برای بچه‌ها و همکارام خریده بودم تخفیف ۲۰ درصد خورده بود.

9 پسندیده

یه کتاب دیگه گرفتم ( دانلود کردم )
زبانش انگلیسی هست. دنبال ترجمه اش گشتم اما پیدا نکردم.

You can draw in 30 days

bookcover

#پیشنهاد

چطوره یه اتاق ترجمه توی پادپرس راه بندازیم و آثاری که جمع آوری میشه رو با اسم پادپرس و مشارکت کننده هاش به چاپ برسونیم یا به صورت pdf به رایگان به اشتراک بزاریم؟

12 پسندیده


جمهور افلاطون ۶۴۷ صفحه ۳۰ هزار تومن
درباره معنای زندگی ویل دوران (البته اصلیش نایاب شده جان لیتل بازنویسی کرده!) ۱۴۶ صفحه ازین سبکا ۱۷ هزار تومن
موج سوم تافلر ۶۷۴ صفحه ۵۰ تومن (اولین بار که رفتم بخرم زیر ۲۰ تومن بود… چند بار رفتم های دیدم داره می‌ره بالا گفتم بخرم تا نشده ۱۰۰ تومن)
البته ضیافت افلاطون هم گرفتم که تو ماشینه نشد عکس بگیرم

کتاب میخرم ولی وقت نمی‌کنم بخونم :-/ کسی کتاب خواست بگه براش بخرم یا بهش قرض بدم. خوشحال میشم از کتابام استفاده بشه

12 پسندیده

یک کتاب دریافت کردم به نام «آدام اسمیت به مسکو می‌رود» ، ترجمه از دکتر احمد جعفری صمیمی ، سال نشر 1375.

8 پسندیده

کتاب صوتی خوشه های خشم رو یکماه پیش خریدم. خیلی هم طولانیه ولی جالبه در مورد زندگی فرودستان آمریکا در دهه 1930 و بعد از بحران بزرگه. آدم میفهمه که چقدر خانواده محور و سنتی بودن تا همین اواخر! و اینکه سرمایه داران چه ظلم هایی را در پناه قانون به فرودستان داشتن و دارن. داستان جالبیه در هر صورت.

واقعیت اینکه کتاب کاغذی دیگه نمیخرم چون تقریبا مطمئنم که نمیخونمش متاسفانه. کتاب صوتی اما در زندگی دیجیتال امروز خیلی راحت عجین میشه.

11 پسندیده

یک پاسخ به موضوع تازه‌ای منتقل شد: نگاهی به کتاب «آدام اسمیت به مسکو می‌رود»

با این جمله تون خیلی موافق نیستم چون فکر می کنم بیشتر موضوع اینجاست که اولویتشون نیست! چون خیلی چیزای دیگه هم گرون شده که ضروری هم نیست ولی همچنان می خرند!

آخرین کتابی که خریدم دو هفته پیش بود برای پدرم به اسم چرا ملت ها شکست می خورند؟ (why nations fail) که قویا پیشنهاد می کنم بخونید. (قیمت ۵۳۰۰۰ تومان کتاب نسبتا حجیم ولی سبکیه چون کاغذهاش کاهیه)

7 پسندیده

خوشه های خشم فوق العادده س…بی نظیره

5 پسندیده

هفته قبل دوتا کتاب خریدم ،
ابله فئودور داستایفسکی53000تومان
جنایت و مکافات ، ویلیام فاکنر 20000تومان

7 پسندیده

میکرو کتاب اثر مرکب و میکرو کتاب داستان دو شهر

4 پسندیده

نوع نگاه کتاب از جنبه مقابله با عوامل و موانع جلوگیری از پیشرفت و تداوم موفقیت است. عواملی که به گفته نویسنده در حین ساخت انیمیشن داستان اسباب بازی 2 بروز کردند و ممکن بود پروژه داستان اسباب بازی 2 با کیفیتی نازل تکمیل شود و یا شکست بخورد.
پس از مشاهده این اتفاقات نویسنده «اد کتمول» بیان میکند که به این نتیجه رسیدم در مسیر یک شرکت و هدف الهام بخش موانع مخفیانه و پنهانی وجود دارد که ممکن است منجر به شکست شود و در نتیجه به عنوان مدیر پیکسار وظیفه خودم می دانستم تا با این مشکلات غلبه کنم. (کتاب حول این موانع و راه‌کارهای پیکسار برای غلبه بر آن در گردش است.)

7 پسندیده

اثر مرکب از دارن هاردی

7 پسندیده

کاش من همسایه تون بودم این کتاب رو قرض میگرفتم و کامل میخوندمش
این کتاب فوق العاده س و میتونه راه گشای خیلی از چیزایی باشه که ما فکر میکنم داریم درست پیش میریم ولی در واقع اشتباهه.
قدر کتابتو بدون :hugs::grin:

6 پسندیده

چند روز پیش به پیشنهاد یکی از پادپرسی ها کتاب قدرت سکوت و گرفتم به صورت صوتی

توی فصل ششم بخش دو میگه : اگر می خواید بفهمید که کسی به افکار سایر مردم اهمیت میده یا نه ازش این سوال و بپرسید که اخرین بار کی و چطوری شرمنده شدی؟ اگر صورتش سرخ شد و علایم خاصی نشون داد یعنی به مردم و افکار مردم اهمیت میده و این چیز خوبیه

7 پسندیده

سوال تو سوال
منظور از اهمیت دادن به افکار مردم چیه؟ چرا چیز خوبیه؟

4 پسندیده

یعنی درک بالاتری نسبت به حس و حال مردم ، اگر همسری داری که می تونه بهتر احساس انسان هارو درک کنه ، وقتی شما ناراحت هستید بهتر شمارو درک می کنه و وجدان بیشتری داره. این چیز خوبیه برای شما و شاید چیز بدی باشه برای همسر شما شااااید

7 پسندیده

آهان پس درک کردن حس مردم. درسته؟ اول بنظرم اومد منظور اهمیت دادن به نظر و برداشت بقیه ست و گمان کردم میگین این خوبه که کسی به نظر بقیه بها بده یا بهتر بگم برای جلب نظر اونا زندگی کنه.
راستی آدم هایی که توی همه کارها و مراوداتشون به این فکرن که مردم چی میگن و از نظر مردم چی زشته یا قشنگه، چجور آدمایی هستن؟

5 پسندیده

آره به اینجور افراد میگن افراد با احساس

به اینجور افراد میگن افراد حساس

افراد گروه اول ، بخاطر درکی که دارند بخاطر نظام فکری و ذهنی می تونند افراد با احساسی باشند یعنی درک درستی از حس ها
افراد گروه دوم برعکس هستند یعنی درک نمی کنند فقط زیادی احساس می کنند.
مثلا شما ناراحت هستید و به هر کدوم از این اشخاص یک کلمه ناخوشایندی و میگید . گروه اول می فهمه که شما ناراحت و عصبانی هستید و حس شمارو دریافت می کنه ولی گروه دوم حس ناخوشایند شمارو چندبرابر می کنه و اینطوری شمارو درک می کنه. اولی با فهمیدن دومی با چندبرابر کردن

برای همین افراد حساس نگران نظر مردم هستند چون نظر مردم تاثیر زیادی روشون میذاره ولی افرادی که درک می کنند اینطور نیستند ، تازه شاید در ظاهر خیلی سرد به نظر برسند

4 پسندیده

چجوری با آدم های حساس کنار بیایم؟ کسانی که همه زندگیشون برای خوشایند و جلب رضایت مردمه. انقدر که پا روی اسایش یا خواسته ها یا خوشایند خودشون میذارن همیشه که مبادا کسی خوشش نیاد یا کسی براشون حرفی درنیاره یا کسی بش برنخوره؟ و خیلی وقت ها حتی اون کارم قبول ندارن و خودشونو به دردسر میندازه ولی نمیتونن با حس زندگی کردن برای مردم مقابله کنن پس انجامش میدن!

5 پسندیده

نمی دونم ، سوال مثل این می مونه که بگی با شخصی که تمام پوست بدنش سوخته است چطوری برخورد کنیم. چون مثلا پوست نازک این شخص حتی باعث میشه دست دادن باهاش اذیتش کنه.

این یه بحث دیگه است ، 70 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده ، 70 درصد روان انسان هم از عشق و محبت تشکیل شده و اگر این مقدار درون انسان نباشه در اینده روان خشک و چروکیده ای پیدا میکنه که همیشه به دنبال عشق و محبت میگرده تا خشکی وجودش و جبران کنه یعنی دنبال آب میگرده
کودک انسانی وقتی محبت کافی و دریافت نکنه در بزرگسالی همینطور میشه و همیشه به دنبال رفع نیاز دیگرانه ، یعنی از دیگران درخواست محبت می کنه ، درخواست آب و هیچ وقت هم سیراب نمیشه.
این بچه فاقد محبت در اینده به فرزند خودش هم محبتی نمی تونه بده ، چون محبت درون ما کاشته میشه تا ما بعدا بتونیم از محبت ذخیره شده درونمون استفاده کنیم.

راه حل چیه ؟ نمیدونم. شاید راه خوب اینه که درکشون کنیم ، این ها بچه هایی هستند به دنبال محبتی که پدر مادرشون بهشون ندادند، یعنی قربانی هستند

4 پسندیده