آیا پادپرس محل مناسبی برای بیان پرسش‌های شماست؟

آیا پادپرس از نظر شما محلی برای بیان پرسش‌های شماست و آزادی نوشتاری دارین؟
آیا در پادپرس مواردی هست که احساس کنین با دیگران فرق گذاشته شدین؟
آیا در پادپرس سلیقه های فردی اعمال می‌شود؟
چکار کنیم تا این مشکلات حل شود؟

3 پسندیده

در طول مدت حضورم در پادپرس ۱۳۳ پرسش مطرح کردم و ۹۰۱ پاسخ نوشته‌ام. سایر اعضا بیشتر از من این کار را کرده‌اند. لیست کامل را می‌توانید اینجا ببینید. به همین دلیل جواب این سوال از نظر من بله است.

البته آزادی بیان به این معنی نیست که هر چیزی می توانیم بنویسیم. نوشته‌ها نباید قوانین پادپرس را نقض کنند. برای اطلاعات بیشتر راهنمای جامعه پادپرس را بخوانید.

ویراستارهای پادپرس ناچارند که سلیقه فردی‌شان را در اصلاح یک متن اعمال کنند چرا که به غیر از این راه دیگری نیست. البته ویراستارهای پادپرس همیشه مراقب هستند که کلیت متن را تغییر ندهند و تنها به اصلاحات نگارشی، اصلاح برچسب‌ها، لینک‌ها و تصاویر اکتفا می‌کنند. خواندن موضوع زیر را توصیه می‌کنم:

چه کسانی توانایی ویرایش پرسش یا پاسخ من را دارند؟

بین کاربرهای پادپرس تفاوت‌هایی هست. مثلا یک مدیر قابلیت‌های بیشتری از یک ویراستار دارد و یک ویراستار هم قابلیت‌های بیشتری نسبت به یک کاربر ساده دارد. این تفاوت‌ها در جاهای دیگری مانند quora و stackexchange و… هم وجود دارد.

اما تفاوت با تبعیض یکی نیست. مثلا شما می‌توانید نقدهایتان را بنویسید و مدیرهای پادپرس بدون شک نقدها را می‌خوانند. سایر کاربرهای پادپرس هم نقدها را می‌خوانند و نظر می‌دهند. خیلی از پادپرسی‌ها اصلا همدیگر را نمی‌شناسد و همدیگر را ندیده‌اند و همدیگر را فقط از کیفیت نوشته‌هایشان می‌شناسند. در چنین فضایی فرق گذاشتن بی معنی است.

به طور خلاصه، به نظر من پادپرس وابسته به شخص و بر اساس روابط قبلی نیست. بنابراین تبعیض در پادپرس جایی ندارد.

نقد کردن یکی از کارهایی است که می‌توانیم بکنیم. مثل همین کاری که شما کردید و خیلی‌های دیگر هم در نقد پادپرس کرده‌اند. هر ایده‌ای باید پیوسته در معرض نقد قرار بگیرد تا پخته‌تر شود.

آیا برای شما این اتفاق افتاده است؟
خیلی خوب می‌شود اگر تجربه‌تان را همین جا دقیق‌تر بنویسید.

6 پسندیده

من بیشتر دنبال مسایل فلسفی هستم
ولی روی هم رفته اینجا رو خیلی خوب و مفید دیدم

5 پسندیده

خوب بوده برای من تا اونجا که تونستم سوال پرسیدم و نظریات متفاوت خوب بوده برام
وخیلی از سوالای من سوالای بقیه بوده که پرسیده دیگه :))

3 پسندیده

نسبت به بقیه سایت هایی که بودم نظرات پخته تری دیدم

4 پسندیده

به نظر من خیلی خیلی از سایت هایی مثله نی نی سایت مفید تره و وقتی پرسشی رو مطرح میکنی از آدمای با تجربه تر و عاقل تری پاسخ دریافت میکنی هرچند خیلی ناراحتم که فعالیت تو این سایت خیلی کمتر از سایت های بی فایده و مخربی مثل نی نی سایته!

1 پسندیده

ناراحت نباشین :grin: هر چی فعالیت مفیدتر باشه، انجامش دشوارتره و خود این باعث میشه افراد کمتری از عهده ش بربیان.

پ.ن. من مخاطب نی‌نی سایت نیستم. ولی می‌دونم نی‌نی سایت هم خوبی های خودش رو داره و در حد خوبی پاسخگوی قشر مخاطبش هست.

1 پسندیده

@lolmol درسته نی نی سایت هم بد مطلق نیست اما من خودم خواننده ی خاموش نی نی سایت هستم و واقعا ۷٠ درصد افراد اونجا متعصب هستند و اصلا آزادی بیانی وجود نداره کافیه چیزی برخلاف نظرشون بزاری دعوا درست میشه و آخرش هم مدیر های سایت تاپیک رو تعطیل میکنن
و راهنمایی های اشتباه و عجیب غریبی میبینم اما خب بلاخره مقاله های مفیدی توش داره و تجربه های مختلف آدما

1 پسندیده