اخرین مطلبی که در مورد کشورهایی پیشرفته خوندی کی بود و از کجا؟

تا به حال شده وارد بحثهایی خانوادگی در مورد اینکه چرا ایران به این روز افتاده بشید؟ بحثهایی که اغلب با اوردن مثالهایی از ژاپن، المان، یا مثلا امارات شروع میشه و دست اخرشم به اینکه ماها خیای عقب مونده ایم و دلیل اصلیشم فقط و فقط خودمون بودیم ختم میشه. جالبتر اینجاست که خیلی کم برایی من پیش اومده که مثالی رو بشنوم که قبلا تو فضایی مجازی نخونده باشمش در نتیجه برام این سوال پیش اومد که واقعا ماها اطلاعاتمون از زندگی تو کشورهایی پیشرفته رو از کجا میگیریم؟ این نکته خیلی حیاتی تر میشه وقتی میفهمیم که یه سری نتیجه گیریها و حتی تصمیم گیری ها بر پایه همین تصویرها داره تو کشور انجام میشه. دوست دارم همه کسانیکه میخوان تو این بحث شرکت کنن بحث خودشونو با پاسخ دادن به این سوال شروع کنند.
اخرین مطلبی که در مورد کشورهایی پیشرفته خوندی کی بود و از کجا؟

2 پسندیده

من به این بحث خیلی علاقه دارم و تا حدودی هم روش کار کردم
همین چند هفته پیش بود که داشتم در مورد فرهنگ ژاپن توی سایت ها می خوندم و الان هم یکسری فیلم دانلود کردم که ببینم. به نظرم فیلم های اجتماعی هر کشوری و ببینید می تونید اطلاعات زیادی بدست بیارید.

و اما در مورد مشکلاتی که ما داریم:

مارکس اومد یه تحقیقی کرد در مورد خاورمیانه و نتیجه تحقیقش خیلی جالب بود که من با کمی تغییر میگم

میگفت تو کشورهای گرمسیر چون بیشتر شهر ها دور رودخانه ها تشکیل می شدند و منابع آبی محدود بود و سایر منابع دیگه هم محدود بود این باعث ایجاد حکومت های مستبد میشه و یک هسته قدرتی تشکیل میشه برای کنترل این منابع و کنترل مردم
ولی چنین کاری رو تو کشورهای سرسبز نمیشه انجام داد چون اونجا هر جا بری می تونی به منابع دسترسی داشته باشی.
اگر به جغرافیای منطقه دقت کنی و کشورهای گرمسیر رو ببینی همینطور که به سر سبزی می رسیم وعض بهتر میشه .
مارکس می گفت گرما خیلی مهمه افرادی که تو سرزمین های گرم و خشک زندگی می کنند زندگی سختی رو دارند و به نوعی باید تلاش بکنند برای زنده موندن و حالا بگذریم که گرما مشکلات دیگه ای رو هم به وجود میاره.

حالا ما اگر بخوایم مسیر طبیعی خودمون رو بریم محکوم به جبر تاریخ و مکان هستیم ولی می تونیم با اگاهی یک مسیر متفاوتی رو در پیش بگیریم مثلا ژاپنی ها اومدند بعد از جنگ جهانی دوم از آمریکایی ها 100% کپی کردند چون دیدند فرهنگشون پتانسیل رشد رو نداره و باید یکسری تغییراتی بدند.

1 پسندیده