از طبیعت گردی از تورها چه چیزهای منفی دیدید؟

سلام.
دوستان دغدغه تون از گردشگری ایران چیه؟ در منطقه‌ی خودتان چه نکات منفی از رفتار گردشگران دیدید که نمی‌پسندید؟ چه کارهای مخربی رو با آموزش میشه به عادت‌های محیط زیست دوستانه تبدیل کرد؟ به عبارتی از طبیعت‌گردان و یا گردشگران انتظار دارین چه نکاتی رو در رابطه با محیط زیست رعایت کنن؟

مثلا

  • یه عده سیگارشون رو توی طبیعت رها میکنند،
  • یه عده جشنواره رنگ برگزار میکنند،
  • افرود بازها جنگل رو خراب میکنند.

نظراتتون رو میخونم و در بزرگترین صفحه گردشگری ایران تولید محتواش میکنم.

2 پسندیده

من سعی می کنم خیلی مروج گردشگری بخصوص در مورد معرفی کردن مناطق کمتر دست نخورده نباشم چون متاسفانه واقعیت اینه که فرهنگ متناسبی برای استفاده از اون ها وجود نداره.
طبیعتا در حال حاضر بزرگترین دغدغه حوزه گردشگری نه کمیت گردشگران، نه معرفی نشدن مناطق زیبا و نه هیچ چیز دیگری نیست، بلکه بزرگترین دغدغه برقرار نشدن ارتباط درست بین گردشگران و طبیعته. ما متاسفانه بلد نیستیم باید به قوانین طبیعت و قوانین منطقه ای که سفر می کنیم احترام بگذاریم.
اشکال به اونجا برمی گرده که ما توانایی برقراری رابطه درست با طبیعت، میراث فرهنگی، حیوانات و … رو نداریم و نتیجه این میشه که هر جا پا می گذاریم شروع می کنیم به تخریب اون.
هر وقت ما قبول کردیم که باید به قوانین طبیعت احترام بگذاریم اون موقع میشه از توسعه گردشگری و خیلی قدم های بعدی صحبت کرد.

2 پسندیده

دوست عزیز برای این کار آموزش لازم هست این اصل مطلب هست…

من صورت سوال رو درست متوجه نشدم. دنبال جمع آوری مشکلاتی هستین که گردشگران در طبیعت مناطق مختلف ایجاد میکنن؟ یا راهکارهایی که برای مشکلات مختلف به ذهنمون میرسه؟ یا چیز دیگه؟

لطفا کمی توضیح بدین و نمونه مشکلات/راهکارهایی که تا الان جمع کردین رو ارائه بدین تا کسی مثل من که وارد سوال میشه بتونه مشارکت موثرتری داشته باشه.

1 پسندیده

ببینید من صرفا تیتر مورد نظرم هست ولی اگر کسی بتونه مطلب جامعی هم ارائه بده بسیار خوبه.

مثلا شما بفرمایید از گردشگری ؛ از طبیعت گردی از تورها چه چیزهای منفی دیدید که بشه راجبش مطلب نوشت و آموزش داد که این کار صحیح نیست.
مثلا من دیدم عده ای از تورها در طبیعت دی جی میبرند و این کار باعث اذیت حیوانات میشه شما چی دیدید و دغدغه تون چیه ؟

2 پسندیده