از چه زمانی کسب و کارم رو به دیگران بسپارم؟

من به تنهایی برنامه نویس یک اپلیکیشن کاربردی درآمدزا هستم که نگهداری اون زمان زیادی از میگیره. از چه زمانی یا با رسیدن به چه میزان از درآمد ،‌وقت مناسبی هست که به فکر واگذار کردن کارها به دیگران باشم؟ این واگذاری در چه قالبی باید صورت بگیره؟‌ (استخدام؟‌مشارکت؟تعریف پروژه؟ … )

زمان مناسب برای سپردن کسب و کار به دیگران

3 پسندیده

خیلی سوال کلی هست. یک جواب این است که کار اصلی کسب و کار (که ارزش زیادی ایجاد میکند) مثل تماس با مشتریان، استراتژی و مسیر کلی شرکت را خودتان انجام دهید و بقیه کارها رو به دیگران به تدریج بسپارید. وقت شما محدود و ارزشمند است لذا باید با دقت خرج شود. بهتر است با وقت گذاشتن برای آموزش افراد با استعداد به تدریج زمام امور را بهشان واگذار کنید و سعی کنید همزمان با به اشتراک گذاشتن vision خود با آنها مشتاقشان نگه دارید. ابتدای کار با دادن سهام درگیرشان میکنید ولی اگر درآمد دارید استخدام گزینه بهتری است.

3 پسندیده

از توضیحات یکی از دوستان عزیزم اینطور متوجه شدم که روند استخدام همکار به این شکل است که شما فعالیتهای تکراری رو پیدا میکنید، اینها رو دسته بندی میکنید و برای هر کدوم عنوانی یا نامی انتخاب میکنید، سپس شهص واجد شرایط رو باید پیدا کنید،
مثلا من مجبورم پیامهای مشتریان را بررسی کنم، پاسخ دهم و مشکلات آنها را رفع کنم، این میشه واحد پاسخگویی یا پشتیبانی کاربران،
یا برای اصلاح سایتم برنامه نویسی میکنم، این میشه توسعه دهنده وبسایت
در دوره مدیریت منابع انسانی متمم، روند تشخیص و برررسی یک شغل، مشخص کردن ویژگیهای اصلی شخص شاغل بر اساس استانداردهای جهانی و روند استخدام اشخاص، نحوه تنظیم قرارداد توضیح داده شده،
متمم عموما تحقیق خوبی روی موضوع مقاله میکنه، به همین خاطر به این درس ارجاع دادم.

1 پسندیده

اگر اپلیکیشن شما درآمد دارد، دست به کار شوید و یک نفر را برای بعضی کارهای مشخص استخدام کنید. در غیر این صورت به سختی میتوانید آن را به یک کسب و کار پایدار در بازار رقابتی تبدیل کنید و بیشتر حالت پروژه میماند!

در حالت کلی و اگر خواستید الگوریتمی فکر کنید، می‌توانید چند سوال از خودتان بپرسید:

  1. چند ساعت در هفته صرف پشتیبانی و نگهداری از اپلیکیشن میشود؟

  2. با چه بودجه ای میتوانید این ساعات کاری را از افراد باتجربه پوشش دهید؟ منظورم افرادی هست که تجربه کافی برای انجام آن کار دارند و نیاز چندانی نیز به مدیر یا راهنما ندارند.

  3. آیا اپلیکیشن شما در حال حاضر به اندازه‌ی این میزان بودجه درآمد دارد؟

    1. اگر بله، فرایند استخدام افراد مجرب را شروع کنید. حتما قبل از استخدام بعضی موارد را از جمله فرهنگ کاری سازمانتان مشخص کنید. کتاب بازیکن تیمی ایده‌آل می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

    2. اگر خیر، به این فکر کنید که کارمندهای مجربی دارید که کارهای کنونی شما را به خوبی انجام میداد؛ حالا شما برای توسعه‌ي اپ و درآمد آن چه فعالیت‌هایی را در اولویت می‌گذاشتید؟ نهایتا سه فعالیت را مشخص کنید.

      • حداقل یک نفر با تجربه مناسب را برای کاهش مسئولیت‌های خودتان استخدام کنید و از زمان به دست آمده برای توسعه‌ی کسب و کار با موارد مشخص شده در سوال قبل استفاده کنید. بعد از رساندن درآمد اپلیکیشن به مقدار کافی، تیمتان را از دو نفر ارتقا دهید.
2 پسندیده

زماني كه كسي بياد كه شما رو شگفت زده كنه
كسي كه شور و حرارت بيشتري از خودتون داشته باشه يا اينكه حرفهايي بزنه كه تا حالا به ذهن خودتون نرسيده يا واسه انجام كارها يه سبك و شيوه كاملا نوين داشته باشه
در غير اينصورت به نظرم واگذار كردن كسب و كار به ديگران وحشتناكه

2 پسندیده