اضافه شدن سوالاتی راجع به مواد مخدر و بهداشت جنسی به کنکور و امتحانات نهایی

نظرتون راجع به این که توی کنکور و امتحانات نهایی سوالاتی از جمله این که مثلا ضررات سیگار در مقایسه با قلیان چجوری هست. مهم‌ترین مواد سرطان‌زای درون سیگار چی هستن و به چه شکلی باعث سرطان می‌شن و یا خطرات روابط جنسی ناامن چیه و چند درصد سیگاری‌ها بعد از ۲۰ سال پشیمون می‌شن و … اضافه بشن چیه؟ به نظرتون چقدر می‌تونه به کم شدن این چیزا توی جامعه کمک کنه؟ اگه به نظرتون خوبه چجوری می‌تونیم باعث بشیم که این اتفاق بیافته؟

1 پسندیده

دانش و آگاهی همیشه خوبه و تاثیرگذار. اصلا بهترین روش آموزش همینه که اطلاعات کافی راجع به یه چیز در اختیار آدم قرار بگیره و بعد ایشون مجاز و مختار باشه که انتخاب کنه یا نه.

در عین حال، فکر نمیکنم هیچ سیگاری از مضرات سیگار ناآگاه باشه! یعنی چنین آگاهی‌هایی اگه با هدف کاهش تعداد افراد سیگاری هست مطمئن نیستم اثربخش باشه.

در مورد بهداشت جنسی هم همین طور، الان کانال های اینستاگرامی یا تلگرامی خوبی برای این آموزش‌ها وجود داره که اطلاعات مناسبی در اختیار مخاطب قرار میده و حدس میزنم اکثر جوون ها و نوجوون ها از سر کنجکاوی هم که شده این کانال ها رو دنبال میکنن و اطلاعاتشون رو بالا میبرن.

تو کتاب درسی خوبیش اینه که دیگه میشه مطمئن بود که همه حداقل شانسی برا اموزش اولیه داشتن. بدیش اینه که احتمالا خلاقیت و صداقت کافی برا اموزه‌ها مشابه کانال های اینستاگرامی نصیبت نمیشه!

4 پسندیده