اگه جای من بودی، کدوم موضوع رو برای کتاب انتخاب می‌کردی؟

در طی چند وقت اخیر، با همراهی و راهنمایی لاله، موضوع «فلسفه زندگی» رو به کتاب تبدیل کردیم :heart_eyes:. به زودی از این کتاب رونمایی می‌کنیم، با تم نسبتا متفاوت با کتاب «دور زدن آزاد» :star_struck:.

از اونجایی که خیلی در پروفایل من سرک می‌کشین :wink:، به نظرتون سه دلیل اصلی من برای انتخاب این موضوع چی بوده؟

:thinking: حالا اگه جای من بودی، کدوم موضوع رو برای تبدیل به کتاب انتخاب می‌کردی؟

جایزه برنده، مشارکت برحسب انتخاب در تدوین کتاب هست

9 پسندیده

1- جذابیت داره. (عنوان جذابی است)
2- «فلسفه زندگی» موضوع باکلاسی است. :grin:
3- علاقه شخصی یوسف و لاله به «فلسفه» و «زندگی»
4- موضوع حاوی مطالب جالب و مهمی است.
5- پادپرسی‌های متفکر به مراتب چنین موضوعی رو به کتاب «طرز تهیه خورشت فسنجون» ترجیح میدهد.:laughing:

در جواب سوال بعدی:
از دانشگاه و دانشجویی بگو! ؛ همراه با پیوست‌هایی اجمالی در خصوص «تارخیچه دانشگاه» و «هویت ، بحران و آینده دانشگاه»
و
آیا برای رشد یک استارتاپ حتما به جذب سرمایه احتیاج هست؟ ؛ مثل «تب طلا» رو بورسه و مخاطب خودش رو جذب میکنه :cowboy_hat_face:

5 پسندیده

از دانشگاه و دانشجویی بگو
توصیف شهر
واینکه خارجیا درباره ایرانی ها چطور فکر میکنند؟

4 پسندیده

مطمئنا و صد البته من فلسفه زندگی رو انتخاب می کردم!
اول اینکه خودم این مسأله جذاب و پر مغز رو طرح کردم :clap::clap: :grinning:

دوم اینکه خیلی موضوش بهم می چسبه!
تمام وجودم رو به تفکر و تحلیل وا می داره! آخ چه بزن و بکوبیه تو مغزم! وای چقد شیرینه وااااااااااااااااااااای! هر کی خواست می تونه بیاد تا بخواييد جا هست :muscle:

دیگه موضوع جذابی فعلا سراغ ندارم حالا تا بعد ببینم چی میشه :thinking:

به نظرم هر چند وقت یه بار این موضوع رو بالا بیارید بد نیست تا ببینیم افراد جدیدی که وارد پادپرس میشن نظرشون چیه اون وقت کتاب رو میشه آپدیت کرد که احتمالا غنی تر بشه.

ممنون از لاله و یوسف :pray:t2:

6 پسندیده

حیف . من این پرسش رو هیچ وقت ندیدم که بتونم براش پاسخی بنویسم . ولی شک ندارم اگه پاسخ مینوشتم تو کتاب میومد :crazy_face:

الان که داشتم پاسخ های «فلسفه زندگی» رو میخوندم به نظرم خیلی پتانسیل داره برای کتاب شدن تبریک بخاطر انتخاب قشنگتون :+1::+1:

برای کتاب بعدی توصیه اولم اینه که حتما سوالی انتخابی شما جزو سوالاتی باشه که من براش پاسخ نوشتم :grin: و به نظرم اگه سوالی باشه که حال و هوای عشقی و احساسی داشته باشه خیلی جذاب تر هست برای مخاطب . این چند روز که سرک میکشم تو پادپرس حتما اگه چیزی جالبی دیدم اینجا میزارمش

5 پسندیده

من مطالعه در مورد فلسفه زندگی رو دوست دارم ولی راستش درک خوبی از اطراف میخواد.
خوندن تنهای کافی نیست

4 پسندیده

اوه اوه اوه! چه خبره اینجا! بچه باحالا جمعن :grin: جای من خالی بوده حسابی اخر هفته ای!

پ.ن. جلال از اتاق فرمان به من اشاره کردن که جای شما هم خالیه اینجا! @Jalal_Razavi

دقیقا! و به نظرم درک فلسفه ی زندگی، مراحل دیگه‌ای هم داره از جمله:

  • زندگی کردن،
  • زندگی نکردن،
  • فکر کردن به زندگی‌ای که می‌کنیم یا نمی‌کنیم،
  • بازخورد گرفتن راجع به این فکرا با حرف زدن راجع به این فکرا با دیگران،
  • پیدا کردن فکرای جدید با شنیدن فکرای ایشون،
  • و اصلاح مسیر زندگی‌مون با توجه به بینش جدیدی که از قدم‌های بالا حاصل میشه.

و این یه حلقه س که در تمام زندگی‌مون در حال تکرارش هستیم!

تو موضوع خوبی که فاطمه مطرح کردن، که اینجا میتونی ببینیش، دوستان شروع کردن راجع به خونده‌هاشون صحبت کردن و با هم گپ زدن.

:heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts: آخه اول باید یه سوال عشقی - احساسی بیابیم که تازه مشارکت های خوبی هم جذب کرده باشه بعد میشه به کتاب شدنش فکر کرد. خدایی پادپرسیا اون قدر که تو بروز ذهن فلسفی‌شون قوی ظاهر شدن، تو بروز قلب احساسی‌شون قدرت به خرج ندادن :joy:

از دست این علوم‌انسانیا! :smirk: فقط موضوعای عمیق انسانی رو آدم حسااب میکنن … .

جالبه این انتخاب مشترک. دوست دارم دلیلش رو بدونم، کمکمون میکنه برای انتخاب‌های موثرتر و پادپرسی‌تر. زری و امیرعلی عزیز، دلیل‌هاتون چیه؟

4 پسندیده

کلی مطلب توی پادپرس هست که در مورد مکتوب کردن تجربیات هست، در مورد نوشتن
شاید جالب باشه همه اونا رو بشه جمع و جورش کرد

5 پسندیده

مرسی از لاله عزیز بابت دعوتش

من همتون رو به چشم روبات میبینم که توی جیباتون ارز دیجیتاله :joy:

فلسفه زندگی خوبه اما اگه قرار باشه خوب و پر مغز و کامل باشه هزاران صفحه محتوا میخواد :thinking: بنظرم موضوعات کلی تر و عمومی تر که همه فهم باشن و کوتاه میتونن جذابیت بیشتری داشته باشن

2 پسندیده

حتما باید تم متفاوت باشه، منتظرم کتابو ببینم، چون جمع کردن تجربه‌های آدما، یعنی کتاب دور زدن آزاد، به نظرم خیلی آسونتره، تا آوردن نظراتشون تو یه کتاب با عنوان فلسفه، یعنی کلمه فلسفه خودش جوریه، که اظهار نظر توش کار آسونی نیست، یعنی موضوع برای خیلی آدما سواله؛ پس کتاب می‌تونه نوع نگاه آدما به فلسفه زندگی رو نشون بده، شایدم در مجموع یه جور فلسفه ارائه بده، یعنی کتاب جمع بندی داره؟ یا تهش بازه؟ دومی بنظرم منطقی‌تر و فلسفی‌تر میاد، رو نمایی کی هست؟

حالا که شما می‌تونید موضوعاتی مثل فلسفه زندگی رو کتاب کنید، چرا موضوع زیر رو امتحان نمی‌کنید:
آیا ازدواج کردن بی معنی و مفهوم است؟

دلایل من:

  1. مشارکت و بازدید بسیار بالا در زمان خودش!
    Screenshot_2019-06-23-08-41-39_1_1
  2. با اینکه دوست داشتم بخونم و شاید بعدش مشارکت کنم تا حالا نشده، پس کتاب شدنش برام عالیه!
  3. موضوع جاذبه جهانی داره!

فقط یه ایراد هست؛ این موضوع رو @bahram مطرح کرده، اینجوری میشه دو کتاب از موضوعات بهرامی، و اونموقع ممکنه ادعای سهم‌خواهی از پادپرس کنه ، یا اعتبار بی‌طرفی مسٶولان پادپرس خدشه‌دار شه :scream:

7 پسندیده

:star_struck: اوووف! چه نگاه ظریف و تیزبینی داشتی و چه موشکافی باحالی. واقعا در حد یه پاسخ جایزه دار بود :trophy: لذت بردم :clap: :clap:

:thinking: موضوع ازدواج جذابه! مرسی برا این پیشنهاد باحال. البته این طوری بهرام خانِ دوم، ادگار آلن پو رو هم رد میکنه :running_man: و اگه بقیه تو جذاب نوشتن فکراشون نجنبن، ممکنه رسیدن بهش سخت بشه!

6 پسندیده

به نظرم مخاطب اصلی چنین کتابهایی و پادپرسیهای فعلی و آینده جوان ، هستند و امروزه جمعیت بالایی از جوانان در سطوح مختلف دانشگاه حضور دارند. خب میتونه موضوع جذابی برای دانشجویان فعلی و سابق باشه.
از طرفی همین درگیر بودن عظیم جوانان ، باعث شده با خوب و بد دانشگاه ، کاستی‌ها و نارسایی‌های دانشگاه در حین تحصیل و پس از تحصیل روبه‌رو بشوند و وجود موضوع که از دانشگاه و دانشجویی و معضلات و خوشی‌هاش بگه میتونه جالب بشه.
و دلیل آخرم اینکه چون افراد تجربیات ملموس درک شده خودشون رو گفته‌اند به نظرم صادقانه‌تر ، صاف و ساده‌تر و بی‌حاشیه‌ترین تجربیات حقیقی محسوب میشن !

3 پسندیده

فکر میکنم تجربه دانشگاهی رو هممون تقریبا داشتیم یا اگر نداشتیم یا به هر صورتی از دانشگاه خارج شدیم میتونه این خاطرات و تجربه های دانشگاهی ما به بقیه کمک کنه …خصوصا اونایی که هنوز دارن میخونن.

3 پسندیده

من اگه جلو کتابفروشی رد بشم و یه کتاب به اسم فلسفه زندگی ببینم فک کنم اصلا توجهی بهش نکنم
حس میکنم خیلی کلی باشه

وقتی عنوان کتاب رو نگاه میکنی باید با خودت بگی که اره، من به خوندن این کتاب نیاز دارم

عنوان فلسفه زندگی فقط اون درصد خیلی خیلی پایین از قشر اهل مطالعه رو برانگیخته میکنه

شاید من یه کتاب با این اسم ( اگه خودمو به کشتن بدم چی میشه) رو ببینم در موردش کنجکاو تر بشم

4 پسندیده

به نظرم انتخاب درست و به جایی است. فقط همانطور که @jasss.chemist گفت:

یک عنوان بهتر که قشر وسیع‌تری را درگیر کند، برای کتاب مورد نیاز است.

موضوع اولیا و مربیان عزیز: دوست دارید بدونید هر روز تو کلاس پایه اول دبستان چه خبره؟ خیلی خوب است به شرطی که توسط خود @moalem جمع‌بندی و ویرایش شود. به نظرم خواندن این کتاب برای خیلی از پدرها و مادرها جذاب است.

موضوع از داستانهای سازمانی‌تان بگویید! هم بسیار مناسب کتاب شدن است.

با @leilay هم در مورد جذابیت موضوع آیا ازدواج کردن بی معنی و مفهوم است؟ (یا کمپین نه به ازدواج) موافقم به شرطی که با سایر موضوعات پادپرس درباره ازدواج ترکیب شود:

در این صورت یک کتاب غنی خواهد شد.

7 پسندیده

موضوع خوبی است و خیلی به درد خواهد خورد. من اگر بودم، در موافقت با نظر خیلی از دوستان که که کلمه فلسفه کمی ترسناک هست، اسمش رو میذاشتم:
پاسخهائی به “چرا” های زندگی.
موفق باشید و منتظر نشرش هستیم.

9 پسندیده

به نظرم سرفصل فلسفه زندگی خیلی کلیه و خوب خیلی خوشحالتر میشدم اگر جزئ تر بیان میشد.
از دیدگاه من با توجه به پتاسیل پادپرس خیلی خوب میشه اگه بتونیم زمینه ساز باز تعریف اخلاق تو جامعه بشیم.
در بازه هایی زمانی گذشته به طبع نفوذ روحانیت در مردم اداب و اصول جدید توسط اونها به مردم ارائه میشد. کتابی مثل مکاسب یکی از بزرگترین مثالهایی هست که در مورد اداب کسب و کار توش توضیح داده شده. به مرور و با اتفاقاتی که افتاده به نطر میرسه مردم از اون منبع اداب گریزان شدن و خوب منابع خارجیم خیلی جایگزین خوبی برای این موارد نیست. چه خوبه که بیایی در مورد هر کدوم از این ادابی که تا به حال مورد بحث بوده در پادپرس یه گاه نامه بدیم. تم این گاه نامه خیلی میتونه شبیه همون کتابچه اولی پادپرس باشه تا مردم نظرات مختلف رو بخونن و دست اخر خودشون در صورتیکه به این نتیجه رسیدند که ادابشون باید تغییر کنه از تجربیات دیگران ایده بگیرن و راه حل خودشون رو انتخاب کنند.
فکر میکنم اگر بتونیم همچین ماموریتی رو تو پادپرس راه بیندازیم موج جدیدی در ایران به راه خواهد افتاد چون به شخصه معتقدم ما نیاز به باز تعریف اخلاق تو کشورمون هستیم و پادپرس فضایی خیلی مناسبی برای این موضوع هست‌. در حال حاضر خیلی از موارد اخلاقی به واسطه گذار فاز از سنتی به مدرن تغییر کردند ولی جامعه نتونسته خودش رو باهاش وقف بده‌.
یکی از مثالهایی که در این زمینه وجود داره بحثی که در مورد گردشگری در مناطق محروم بود یا مثل بحثهایی مصرف انرژی یا حتی کسب و کار.

3 پسندیده

مرسی برای این انتخاب متفاوت :+1:

بحث گردشگری در مناطق محروم و همین طور ذخیره سازی انرژی رو میتونم حدس بزنم کدوم‌ها منظورته. ولی بحث های کسب و کار خوبه لینک بدی؟ یا قسمت بیشتری از عنوان رو مطرح کنی. در کدوم بحث های کسب و کار پتانسیل کتاب شدن میبینی؟

3 پسندیده

خوشحالم که می‌بینم پادپُرسی‌های قوی‌ی اظهارنظر کردن.
در کنار پیشنهادهای موجود، چقدر موافقین که افرادی که توان مباحثه، استدلال و تحلیل خوبی دارن، با طرح موضوعات خوب و مشارکت در اونها، زمینه رو برای کتابهای بعدی آماده کنن؟
نکته مهم اینه که با فروتنی بیش از حد با این موضوع برخورد نکنیم!

2 پسندیده

فلسفه زندگی تیتر خیلی جذابی هس ولی فقط خواهشا محتوا مث این کتابای هزار صفحه ای فلسفه که زبانشو فقط فیلسوفا بلدن نباشه.
منم تجربه هایی دارم که خیلی کمیابن؛

زندگی از دید سربازی توی جزیره وسط خلیج فارس که 2000کیلومتر دورتر از محل زندگیش هس. مطمئنا ادمایی که چالشای بزرگی دارن یا سختی زیادی کشیدن درک عمیق تری از زندگی نسبت به ادمایی دارن که توی اتاق پاهاشونو انداختن روی پاهاشون و رمان میخونن ، من مسیری رو رفتم که حتی در تخیلاتمم نمیگنجید . داستان زندگی عجیبی دارم یاد کتاب انسان در جستجوی معنا میافتم با این تیتر شما.

3 پسندیده