بدانیم وقتی رمز ارز داشتیم چطور با آن رفتار کنیم

:iran: با توجه به اینکه کمتر از یکسال تا معرفی رسمی رمز ارز رسمی ایران فاصله داریم شاید بد نباشه اطلاع رسانی در مورد این نوع ارز هارو شروع بکنیم تا در هنگام رویارویی با این پدیده، اصل پیشگیری بهتر از درمان رو رعایت کرده باشیم.

:question: چند سوال:

  • چقدر رمز ارز ها را میشناسید؟
  • تا کنون از آنها استفاده کرده اید؟
  • تا کنون در رمز ارز ها سرمایه گذاری کرده اید؟
  • تا کنون در این بازار سرتان کلاه گذاشته اند؟
  • بعد از معرفی رمز ارز ایران شما مشتاق به استفاده از آن هستید یا ترجیح میدهیم با همان سیستم مالی سنتی پیش بروید؟
  • دوست داریم در این بازار سرمایه گذاری کنید یا ترجیح میدهید یک مصرف کننده باشید؟

:diamond_shape_with_a_dot_inside: در ادامه این موضوع برخی از رویه های خوب برای سرمایه گذاری در این بازار هارا و چند ابزار کاربردی را معرفی میکنیم.
:writing_hand: دوستانی که در این بستر فعال هستند نیز تجربیات خودرا درج کنند تا بتوانیم در این پرسش یک بانک اطلاعاتی قابل اتکا برای افراد تازه وارد گرد آوری کنیم.
:red_circle: ارائه رمز ارز بدون انتقال دانش میتواند همچون یک چماق تبدیل به اهرم فشاری علیه کشور و مردم باشد و در صورت وجود دانش مناسب در سطح عمومی این میتواند فوق العاده سودمند باشد
:sunglasses: جامعه ایران اگر بداند چطور با این رمز ارز ها برخورد کند شاید جایگزین بعدی دلار، رمز ارز ایران باشد .

:newspaper: اخباری در حوضه ارز دیجیتال ایرانی
طرح ارزدیجیتال ملی در حال بررسی / تعیین تکلیف بیت‌کوین تا سال ۹۷
آذری جهرمی خبر داد: ساخت اولین ارز دیجیتالی کشور !
مدل آزمایشی ارز دیجیتال ملی آماده شده است
ارز دیجیتال ملی چه زمانی عرضه خواهد شد؟

:information_source: موضوعات مرتبط در پادپرس
راجع به فناوری بلاک چین blockchain چه اطلاعاتی دارین؟
پول بدون پشتوانه چگونه کار می‌کند؟
چه جوری میشه بیت کوین رو به بانک های حقیقی وصل کرد؟
آیا ارزهای دیجیتال (بیت‌کوین و غیره) در ایران رسمی و قانونی میشود؟


:zap: بدانید :
:one: رمز ارز ، ارز دیجیتال ، کریپتوکارنسی ، ارز الکترونیک، پول مجازی همگی یکچیز هستند و بیت کوین یکی از این رمز ارز هاست


آنچه تا کنون بررسی شده :
چطور اینهمه آدم، اینهمه پول از این بازار بدست آوردند؟؟ آیا من هم میتوانم اینکار را انجام دهم؟
بهتر است پولمان را به ارز الکترونیک تبدیل کنیم یا در همان حالت سنتی پولهایمان را نگهداریم؟
در یک کسب و کار آنلاین آیا رمز ارز ها میتوانند مفید واقع شوند؟ ( نگاه برون مرزی )

7 پسندیده

:question: پرسش
:red_circle: چطور اینهمه آدم، اینهمه پول از این بازار بدست آوردند؟؟ آیا من هم میتوانم اینکار را انجام دهم؟

:rainbow: شاید امروز کمتر کاری پیدا کنید که بتوان از آن براحتی “ارز دیچیتال” پول درآورد . اگر هم کاری پیدا کنید قطعا دردسر هایش بسیار بیشتر خواهد بود. در رمز ارز ها شما مالیات نمیدهید، معاملات شما غیر قابل پیگیری است و کسی روی کار شما نظارتی ندارد. اصلا فلسفه وجودی این نوع ارز ها همین است.
:small_red_triangle_down: از طرفی شاید هیچ موردی (کالا ، خدمات ، ارز) را نتوانید یافت کنید که به راحتی ارز های دیجیتال قابل خرید و فروش باشد. این نه کالاست که نیاز به حمل و نقل داشته باشد و نه خدماتی است که نیاز به انجام شدن داشته باشد و نه پولی است که باید به کارت شما واریز شود! یک اعتبار مجازی است که شما نیز میتوانید آنرا انتقال بدید !

:sunglasses:امروزه پیشنهادهای بسیاری برای سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد و بسیاری از شرکتهایی که به سرمایه پذیری در این زمینه مشغولند تومارهایی آماده کرده‌اند که ما با این سرمایه‌ها فلان میکنیم تا سود بکنیم و… که من به شما میگویم همه این حرف ها آسمان و ریسمان دوختن است.

:zap: اصل ماجرا جای دیگری است :zap:

:large_blue_diamond: روشی بسیار ساده که نه نیاز به سرمایه چندانی دارد و نه نیاز به تخصص خاصی! خرید و فروش ارز دیجیتال - این کاریست که 70% میلیونر های این بازار را ساخته و به اینجا رسانده.

:stuck_out_tongue_winking_eye: یا الان دارید فکر میکنید که این خرید و فروش کار شما نیست و یا دارید فکر میکنید که چطور میتوان با اینکار میلیونر شد، صبر داشته باشید :point_down:

:red_circle: ارز های دیجیتال را میتوان بصورت آنی و با قیمت آنی بر اساس عرضه و تقاضا در بازار خرید و فروش کرد، وبسایت هایی برای اینکار وجود دارند که از بزرگترین های آنها میتوان به بایننس اشاره نمود ( البته این صرافی اخیرا ایران را از لیست کشور های خدمات پذیر خود خارج کرده ولی با کمی جست و جو میتوانید وبسایت های مشابه آنرا پیدا کنید و البته ما نیز در ادامه معرفی خواهیم کرد )

حالا ماجرای پول در آوردن چیست!

همانطور که گفتم شما میتواند بصورت آنی و به قیمت آنی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال خود در این سرویس‌ها بکنید، شما میتوانید پول بدهید و ارز دیجیتال بگیرید یا ارزهای دیجیتال
خودرا با انواع دیگر آن عوض کنید

حالا به نمودار زیر توجه کنید!

این نمودار تغییرات قیمت امروز بیت کوین است، بشترین مقدار:6609.8 دلار و کمترین مقدار 6557.4 دلار. در یک هفته اخیر نیز بیشترین قیمت بیتکوین : 6681 دلار و کمترین مقدار : 6454 دلار بوده. یعنی چی؟ :point_down:

قیمت بیت‌کوین در یک روز حدود 10% نوسان داشته . این یعنی اگر شما بیت‌کوین داشتید و امروز خرید و فروش میکردید میتوانستید 10% سود کنید! با همین فرمان قرار باشد پیش بروید میشود ماهی 300% . یعنی با 33 دلار شروع می‌کنید و در پایان ماه 100 دلار دارید. اگر سه ماه دیگر نیز کار کنید 33 دلار سرمایه گذاری شما تبدیل به 3000 دلار دارایی می‌شود (بیت‌کوین هر روز بطور میانگین از 6 تا 15 درصد نوسان قیمت را دارد پس نگران نباشید. اگر یک روز نتوانید 10% سود کنید شاید فردایش بیشتر سود کردید).

این پول ها غیر متمرکز هستند یعنی چه؟ یعنی این پول ها طوری طراحی شده اند که هیچ سازمانی نتواند روی آن ها نظارت داشته یا هیچ نهاد یا گروهی نتواند قیمت آنرا به دلخواه و در راستای اهداف خود دچار تغییر کند ، همینطور کسی نمیتواند در سیاست های کاری و روند پیشرفت آن نیز دخالتی داشته باشد .

:smirk: این سود راضی کننده نیست؟

سعی کنید کمی این بازار را درک کنید. بعد از آن دیگر شما دلار نمیدهید تا ارز بخرید یا برعکس، ارزهای دیجیتالی را پیدا میکنید که نرخ رشد فراوانی دارند و یا ارزش مبادله بیشتری با ارزهای اصلی دارند و بوم!!! حالا شاید بتوانید در یک روز 500 درصد هم سود کنید.

4 پسندیده

:question: پرسش
:red_circle: بهتر است پولمان را به ارز الکترونیک تبدیل کنیم یا در همان حالت سنتی پولهایمان را نگهداریم؟

:one: در روزگار کنونی (سال 1397) نمیتوان ارز های دیجیتال را به عنوان پول توی جیبی مصرف کرد. استفاده و خرج کردن این پول ها هنوز بسیار محدود است (این محدودیت در ایران بسیار بیشتر از کشور های دیگر احساس میشود) و نمیتوان آنرا پولی دانست که بتواند با سرعت نیاز های روزمره شمارا برطرف کند. این شاید بزرگترین عیب ارز های دیجیتال باشد. ولی خب خیلی هم مشکل بزرگی نیست. حداقل بدیهی است که این مشکل هر روز در حال کمرنگتر شدن است .

:two: بنده به شخصه به دفعات با این جملات مواجه شدم که " پراید پول نقده " ، " خدابرکت زمینو، با پول هیچ فرقی نداره " . خب اگر اینگونه بخواهیم نگاه کنیم باید گفت که پس ارز دیجیتال هم از پول نقد بهتر است (پول در باور عمومی)

:warning: داشتن این پول ها ریسک های دارد که برخی از آنهارا در اینجا ذکر میکنیم

  1. برخی از این پول ها غیرمتمرکز هستند، یعنی هیچ سازمانی مالیکیت، سازمان دهی و پشتیبانی از آنرا بر عهده ندارد و هیچ نهادی تضمین کننده ادامه فعالیت آن نیست. این یعنی بسیاری از این ارز ها هر زمان برنامه داشته باشند میتوانند کل سیستم را جمع کنند و دست شما نیز به هیچ جا بند نیست.

  2. اگر کسی یک پول از انواع غیرمتمرکز را به هر طریقی از شما بدزدد یا سر شما کلاه بگذاری هیچ اقدام قانونی نمیتوانید علیه وی انجام دهید چرا که شما هیچ وقت نمیتوانید اثبات کنید که این پول را به چه شخصی دادید.

  3. اگر کیف پول خودرا گم کنید دیگر نمیتوانید آنرا بازیابی کنید (در بیشتر موارد) و باید با کل دارایی و سوابق مالی خود خداحافظی کنید

  4. اگر پولی را به اشتباه انتقال بدهید دیگر نخواهید توانست آنرا بازگردانید (مورد داشتیم 800 بیت کوین به همین نحو به فنا رفته)

  5. برخی از این پول ها متمرکز هستند و عیب این پول ها اینست که تراکنش شما میتواند در آن کنترل شود و اگر بخواهند میتوانند دارایی شمارا بلوکه یا مصادره کنند . (اگر شما یک خلافکار هستید پول های غیرمتمرکز میتواند بهترین دارایی شما باشد)

  6. اگر شما از ارز های دیجیتال استفاده میکنید بدانید هر تراکنشی که با آنها انجام میدهید چیزی در حدود 30 کیلوگرم گار کربن دی اکسید آزاد میکند!

:rainbow: البته منافعی نیز دارند که برخی را ذکر میکنیم

  1. اگر شما ارز کاغذی داشته باشید به احتمال زیاد نتنها ارزش آنها بالا نمیرود بلکه افت هم میکند. ولی در صورتی که یک ارز الکترونیک داشته باشید که آنرا درست انتخاب کرده باشید احتمالا هرسال مقدار قابل توجهی سود میکنید.

  2. شما از تهدیدات داخلی فضای اجتماع هر کشور مصون هستید ، این دارایی مغازه نیست که در صورت شلوغی آنرا آتش بزنند، ساختمان نیست که با موشک بزنند ، پول هم نیست که با ازبین رفتن دولت از بین برود.

  3. سرعت تراکنش های شما بسیار بالاست و مالیات بسیار کمتری پرداخت میکنید .اگر شما همکاران و شرکایی داشته باشید که حاضر باشند با پول های الکترونیک با شما مبادله کنند شما به یک بهشت تجاری وارد شده اید .

  4. شما نتنها مزیت سرعت در انجام تراکنش را دارید بلکه میتوانید با سرعت باور نکردنی این ارز ها را به همدیگر تبدیل کنید (شما بیت کوین دارید و به روسیه میروید، خیلی راحت و در زمان کمتر از یک دقیقه بیت کوین را به اتریوم تبدیل میکنید که بانک های روسیه از آن پشتیبانی میکنند ، یا به چین میروید و بیت کوینتان را به ریپل تبدیل میکنید! اگر میخواستید ارز آن کشور را بخرید حداقل چند ساعتی وقتتان را میگرفت)

  5. برخی از این ارز ها (بیت کوین یکی از این نوع است) ساختاری ضد تورم دارند . یعنی امکان ندارد بدلیل بروز تورم ارزش دارایی شما کاهش یابد !
    6- اگر شما ارز دیجیتال دارید این یعنی میتوانید از تمام فرصت های تجاری قبلی استفاده کنید و علاوه بر آن فرصت هایی جدید و پرسود به لیست انتخاب های شما اضافه میشود .

:card_index_dividers: جمع بندی

قطعا داشتن طلا یا الماس بسیار بهتر از داشتن اسکناس کاغذی است، ولی با توجه به شرایط اجتماع شما نمیتوانید کل داریی خودرا به طلا تبدیل کنید، همینطور زمین یا هر مورد دیگری. ارزهای دیجیتال نیز از این قائده مستثنا نیستند، شما باید بخشی از دارایی های خودرا به ارز الکترونیک تبدیل کنید، بزرگی یا کوچکی آن بخش از دارایی‌هایتان که به این ارزها تبدیل میشود کاملا به شما و شرایط بستگی دارد .

اما در کل ارزهای دیجیتال توانمندی‌های فوق العاده‌ای در اختیار شما میگذارند، چه شما یک تاجر با تراکنش بسیار زیاد باشید و چه تنها یک مصرف کننده خرد.
این ارزها (بیت‌کوین از این نوع است) تا زمانی که مردم به خرید و فروش آن ادامه میدهند ارزش خواهد داشت و این یعنی این ارزها میتوانند عمری بسیار بیشتر از دولتها داشته باشند. چرا که وقتی شما بیت‌کوین دارید یعنی به زنده بودن آن نیز کمک میکنید و چون شما بیت‌کوین دارید سعی میکنید تا از مرگ آن نیز جلوگیری کنید.

در ضمن انقدر در مورد بی‌پشتوانه بودن این پول ها فکر نکنید. پول مدرن پول بی‌پشتوانه است و ما مدتهاست در حال معامله بر اساس پولهای حکمی (فیات کارنسی) هستیم . نقطه تمایز این ارزها از ریال و دلار بدون پشتوانه بودن آنها نیست، بلکه ویژگیهای الکترونیک آنهاست. پس اگر بخواهید نکته‌بین باشید و دانش کسب کنید از موضوع بی‌پشتوانه بودن فاصله بگیرید و سعی کنید علل وجودی ، مفاهیم پایه و اصول فنی این ارزها را درک کنید.

پیشنهاد میکنم یک شناخت حداقلی از این بستر داشته باشید. شما قطعا میتوانید بصورت روز مره و برای گذران زندگی خود از ریال استفاده کنید، ولی این بدان معنا نیست که شما یک حسابدار هستید. در مورد ارز های دیجیتال نیز همینطور برخورد کنید، بلد باشید که چگونه میتوانید با آنها کار و زندگی خودرا مدیریت کنید.

3 پسندیده

:question: پرسش
:red_circle: آیا ارز دیجیتالی هست که من به عنوان یک آماتور بتونم واردش بشم، خیلی اشبا نشده باشه و سرمایه سنگینی نیاز نداشته باشه و آینده امناسبی داشته باشه؟

2 پسندیده

:question: پرسش
:red_circle: چگونه میتوانم یک حساب برای نگهداری از ارز های دیجیتال خود داشته باشم؟

از اینجا میتوانید لیست کیف پول های فعال و مشخصاتشان را مشاهده کنید

در اینجا میتوانید مطالب آموزشی و خبری در خصوص انواع کیف پول ها را به زبان فارسی مطالعه کنید

2 پسندیده

:question: پرسش
:red_circle: در یک کسب و کار آنلاین آیا رمز ارز ها میتوانند مفید واقع شوند؟ ( نگاه برون مرزی )


:one: در بسیاری از سرویس هایی که بصورت آنلاین ارائه میشوند پتانسیل های فوق العاده ای برای استفاده از رمز ارز ها نهفته است. استفاده از رمز ارز ها نتنها میتواند یک امتیاز برای انجام تراکنش های مالی باشد بلکه میتواند به سرویس مورد نظر یک وجه و دامنه تاثیر گذاری بین المللی بدهد و سرویس را تا حدود زیادی از محدودیت های جغرافیایی جدا سازد .

:two: امروز که بخش اعظمی از جوانان این مرز و بوم فکر میکنند باید در یک استارت آپ مشغول به کار شوند و یا موسس یک استارت آپ موفق باشند، در تعجبم که چرا حداقل به استفاده از رمز ارز ها برای گسترش دامنه فعالیت خود اقدام نمیکنند.

:three: از طرف دیگر کشور ما ایران دچار تحریم هایی است ( از حق یا ناحق بودنشم میگذریم ) که ارتباط ایران با دنیای برون مرزی را بسیار محدود ساخته و در تلاش است تا این محدودیت را بیش از پیش اعمال نماید. حال در این وضعیت رمز ارز ها یک راه بسیار خوب برای فرار از این محدودیت و کم اثر کردن آن است .

:four: از این مسائل بگذریم ، کمی به اطراف ایران بنگرید! کدام کشور ها در زمینه بازار های استارت آپی جلوتر هستند؟؟ به جرات میتوان گفت که ایران ، ترکیه و آذربایجان در این زمینه با دیگر همسایگان اختلاف قابل توجهی دارند
:rainbow: این سطح اختلاف را میتوانید در اینجا مشاهده کنید
این یعنی در بسیاری از زمینه ها خلاء ( مطلقا خلاء ) در بازار های استارت آپی این کشور ها حاکم است .

:atm: اما نکته جالب این است که در تمام این کشور ها صرافی های آنلاین برای خرید و فروش رمز ارز ها فعالیت میکنند! این یعنی این مردمان نیز میتوانند به رمز ارز ها دسترسی داشته باشند و چه بسا برای رفع و رجوع نیاز های خود از آن استفاده کنند.

:face_with_raised_eyebrow: چرا از کشور های همسایه ایران صحبت میکنیم! چون قطعا بصورت عمومی شناخت بیشتری از این کشور ها در جامعه ایران وجود داشته و همین موضوع باعث میشود تا در مرحله اول محکمتر قدم در مسیر فعالیت برون مرزی با اتکا بر رمز ارز ها بگذاریم .

:lock: در حالت عادی اگر بخواهید یک درگاه پرداخت پی پال یا دیگر موارد مشابه را بگیرید باید احراز هویت شوید که در صورت انجام احراز بر اساس قوانین خزانه داری آمریکا بموجب تحریم های ایران امکان ارائه درگاه به شما فراهم نیست تا بتوانید خدمات یا محصولات خودرا بصورت بین المللی ارائه کنید.

:unlock: اما برای دریافت یک درگاه پرداخت مبتنی بر رمز ارز ها تنها نیاز دارید که اراده کنید. برای مثال میتوانید از این سایت استفاده کنید که از چهار رمز ارز مختلف برای انجام پرداخت ها پشتیبانی میکند.

:sunglasses: پیشنهاد من این است که در گام اول خدمات خودرا با این روش پرداخت همگام سازید ، در صورت فروش محصول ممکن است در مرحله ارسال با مشکلاتی مواجه شوید . اما در مورد خدمات این موارد دامن گیر شما نخواهد بود .
برای مثال شما یک وبسایت فروش فیلم دارید و در حال حاضر این فیلم هارا با زیر نویس فارسی در ایران منتشر میکنید. خب همین فیلم ها بدون زیر نویس عربی قابلیت فروش در عراق را نیز دارند و البته ترجمه آنها به عربی با توجه به آمیختگی این دو زبان و وجود عرب زبان ها در ایران کار سختی نیست. خب پس چرا اینکار را نمیکنید؟ بیت کوین بگیرید و به عراقی ها ، افغان ها ، پاکستانی ها و حتی ترکیه نیز فیلم بفروشید. در کشور ما قانون کپی رایت در مورد فیلم های خارجی رعایت نمیشود و همین باعث میشود شما بتوانید یک پیشنهاد با مقرون بصرفگی فوق العاده بالا به مردم عادی ارائه دهید که همین میتواند باعث استقبال از کسب و کار شما شود . در نهایت احتمالا نیاز دارید که وبسایت خودرا نیز به زبان کشور های مقصد ترجمه کنید. ( این صرفا یک مثال بود ، ما در اینجا ایده نمیدهیم، پیشنهاد میدهیم تا شاید این پیشنهاد ها بتوانند طرح ها و ایده های شمارا بهتر کند )

:woman_office_worker: جالب تر اینکه با اتکا بر رمز ارز ها شما میتوانید افرادی را برای مثال در عراق برای همکاری استخدام کنید و به آنها حقوق بپردازید تا به انجام امور کسب و کار شما در آن کشور مشغول باشند.

یکبار دیگر مزایای استفاده از این ارز هارا مرور کنید و کمی به کسب و کار خود بنگرید . آیا کسب و کار شما میتواند خارج از ایران هم مشتریانی داشته باشد؟ اگر جواب این سوال " بلی " بود با کمی تحقیق شروع کنید به استفاده از رمز ارز ها و گسترش دامنه فعالیت کسب و کار خود.

:red_circle: این میتواند یک فرصت فوق العاده برای رشد کسب و کار شما باشد

3 پسندیده