به نظرتون برای تبلیغ یک محصول، از کجا باید شروع کرد؟

تبلیغات در دنیای امروز، یکی از مهمترین مراحل برای بازاریابی و فروش محصوله. تبلیغات موثر و در عین حال واقعی هم به رشد بازار و هم به ماندگاری اون کمک زیادی میکنه. مسیرهای زیادی در دنیای مدرن برای تبلیغات وجود داره.
از کجا باید برای شناسائی روشهای تبلیغ و مسیرهای ممکن شروع کرد؟ از چه راهی میتونم این مسیرها رو بشناسم؟ از کجا میشه فهمید این مسیر برای جائی مثل ایران وجود داره و جواب میده؟

5 پسندیده

برای شروع باید ویژگی‌های 3 حوزه زیر را شناسایی و بررسی کنیم :

  1. محصول : این که کالا یا خدمت مورد نظر چه ویژگی‌هایی دارد یا به عبارتی کالا در کدام قسمت از چرخه عمر محصول قرار دارد ؟ مرحله طراحی و ایجاد ، معرفی ، رشد ، بلوغ یا افول و زوال ؟ هرکدام از این مراحل استراتژی خاص خودش را می‌طلبد که با سایر مراحل متفاوت است .

  2. بازار هدف : باید بازارشناسی و تحقیقات بازاریابی صورت گیرد . ویژگی‌های بازار ، رقبا و استراتژی‌های آنان ، ویژگی‌های مشتریان و خریداران بالقوه ، بررسی ویژگی‌های جمعیت شناختی _ طبیعی _ تکنولوژیکی _ سیاسی و فرهنگی بازار هدف ، قوانین و مقررات و …

  3. ویژگی‌های سازمان : اینکه سازمان یک شرکت محلی است ، شرکتی بزرگ با منابع گسترده است ویا شرکتی نوپا برای ورود به بازار و تصاحب سهم بازار است ؟!

بعد از بررسی سه مورد فوق می‌توانیم تصمیم بگیریم که از کدام استراتژی بازاریابی استفاده کنیم و یا کدام استراتژی و مسیر بهتر است .

2 پسندیده