به نظرتون کار استارتآپی اصول داره؟

کار استارتاپی اصول داره؟ منظورم اینه که میشه گفت راههای میتونه باعث پیشرفت کار بشه ولی خیلی راهها هست که کسی امتحان نکرده. اگر این راههای پرریسک رو استارتاپها امتحان نکنن، پس چه سیستمی میخواد امتحان کنه؟

4 پسندیده

پاسخ کوتاه سوال واضح هستش . بله که اصول داره !

حتی همون ریسکی هم که شما بهش اشاره کردین دارای چهارچوب های خاصی هست که اگر رعایت بشه میشه هم در شرایط برد سود کرد هم در شرایط باخت .

به نظر من اکثر کسایی که الان تب و تاب استارتاپ رو دارن افراد کم و سن و سالی هستن که کلمه استارتاپ و کارآفرینی به واسطه تبلیغاتی که صورت میگیره به گوششون خورده و فکر میکنن تو شرایطی بد شغلی مملکت که نمیتونن کار پیدا کنن استارتاپی بودن میتونه اونارو یک شبه پولدار کنه …

اکثر این افراد حتی مهارت یا چهارچوب فکری مناسب برای کارآفرینی رو ندارن و فضایی هم وجود نداره که بتونه الفبای کارآفرینی رو بهشون یاد بده قدیما گاهی یه رویداد استارتاپ ویکند برگزار میشد که به نظرم خروجی بدی نداشت برای جامعه استارتاپی ولی خوب همون هم الان ممنوع شده و راه نفوذ بی گانه هست !
در نتیجه همه این ها اتفاقی که میوفته اینه که بخاطر سردر گمی فرد یا کلا بی خیال استارتآپ میشه یا این که بعد از کلی تلاش غیر اصولی شکست میخوره و اصلا به اون نقطه نمیرسه که بخواد راه های جدید و پر ریسک رو امتحان کنه . چون از همون اول تو مسیر غلطی قدم برداشته !

اگه بخوام یه جمع بندی کنم استارتاپ یعنی نو آوری و امتحان روش های جدید همونطور که خودتون اشاره کردین . ولی برای این که همین نو آوری ها هم بتونن درست و با بهره وری مناسب پیاده سازی بشن باید طبق اصول خاصی پیش برن …

4 پسندیده