بهترین کتابی که تا به اینجای زندگیت خوندی؟

کدوم کتاب بیشترین تاثیر رو روی تو داشته؟ می تونی خلاصه یا چهارچوب کلی اون کتاب رو برامون بگی جوری که ما هم مجاب بشیم به خوندنش؟

کتاب خوب برای مطالعه

دنباله‌ی موضوع‌های

5 پسندیده

کتاب قربانی دیگرانیم و جلاد خویش
فقط اولش زبان کتاب پیچیده و سخته و پر از کاراکترهای اساطیری مصری ، 50 صفحه اول کتاب و تحمل کنید بعد خوب میشه
توضیح کتاب:
برای همه­ی انسان­ها گاهی پیش می­آید که حس کنند هیچ­ چیز دیگر در جهان معنا ندارد و از درون احساس شکست کنند. گاهی این خستگی و ناراحتی به اتفاقی تلخ در زندگی برمی­گردد، مثل طلاق، بیکاری، بیماری، و گاهی هم دلیلی درونی دارد، مثل احساس پوچی و احساس این­که سررشته­ی همه­ی امور از دست ما خارج شده و همه­چیز علیه ماست، احساسی است که نمی­توانیم در برابرش مقاومت کنیم و شباهت به غمی بزرگ، خستگی شدید یا بی­میلی به زندگی دارد. در این مواقع انسان وسوسه می­شود خود را قربانی نشان بدهد و دیگران را (مثلا والدین، فرزندان یا دوستانش را) متهم کند که در خستگی و شکست او نقش داشته­اند.

کتاب میگه امکان داره ما از اشخاصی در زندگی ضربه خورده باشیم ولی اون کسی که ضربه نهایی رو میزنه خودمون هستیم. یعنی خودمون جلاد خودمون میشیم. کتاب روانشناسی خوبیه
اگر کسی دیگران و مقصر خیلی از بلاهایی که سرش اومده میدونه(شاید حق هم داشته باشه) این کتاب خیلی بدردش می خوره.

4 پسندیده

شیطان و دوشیزه پریم !

نه بخاطر داستانش نه بخاطر شهرتش و …

فقط بخاطر تصویر سازی و بیان کلمات, شده بهترین کتاب من

1 پسندیده

خاطرات خانه مردگان اثر داستایفسکی .
متن جذابی داره و در هر فصل موضوعات جذابی رو بیان میکنه . کاملا حس و حال فضایی که نویسنده درش قرار داره رو به خواننده منتقل میکنه .
کاملا هم از تجربیات نویسنده نوشته شده واین متنو جالبتر میکنه .

3 پسندیده

سلام
بهترین کتابی بنده خودم کتاب بیشعوری هست.
کتاب بیشعوری یا «راهنمای عملی شناخت و درمان خطرناک ترین بیماری تاریخ بشریت» یکی از برجسته ترین آثار «خاویر کرمنت» است. درون مایه این اثر روانشناسی، خودشناسی، رفتار شناسی، اختلالات شخصیتی است. نویسنده با زبانی طنزگونه پدیده بیشعوری را بررسی کرده و به دنبال رفع این اختلال در جامعه می باشد.

این کتاب در سال 1990 در آمریکا منتشر شد و در واقع می توان آن را نوعی سفر درونی و تحول فکری دانست. نویسنده در این کتاب صادقانه و با شهامت و جسارت از تمامی رفتارهای نادرست خود صحبت می کند.

کتاب مورد نظر در تمامی کشورها با استقبال فوق العاده ای مواجه بود تا اینکه سرانجام در ایران به واسطه محمود فرجامی به زبان فارسی ترجمه شد. علی الرغم اینکه این کتاب فاقد منبع علمی معتبر است لذا در پس کلمات این حرف های مهمی نهفته است که می تواند در آگاه سازی خواننده مفید و موثر واقع شود.
امیدوارم این توضیحات برای شروع به خواندن کتاب بیشعوری کافی باشه.

2 پسندیده

آخرین کتاب رمانی که خوندم واقعا عالی بود.
کتاب عروسک کوکی نوشته خدیجه حسینی
براتون بخشی از کتاب رو نقل می کنم:

کمی آب ریختم داخل لیوان و قبل از آنکه سر بکشم به آرامی گفتم:

«طرف حساب من فرزاد نیست که ببینم چی کار می کنه تا منم همون کار رو بکنم! طرف حساب خودمم. من هنوز نتونستم با خودم کنار بیام نیلو! متوجه می شی یا نه؟!»

نیلوفر از سر کلافگی آهی کشید، بعد برگشت و با بی اشتهایی چند قاشق دیگر از غذایش را خورد. لیوان آب را نزدیک دهانم بردم و خواستم آن را سر بکشم که از خودم پرسیدم «این لیوان آب هم متعلق به این جشنه؟» و وقتی جوابی برایش پیدا نکردم به فرزاد که زل زده بود به من و داشت با نگاهش از من می پرسید، «پس چرا غذا نمی خوری؟»

روایتگری قصه بی نظیره . توصیفات فوق العاده است و …

بنظرم بهترین کتابی که تا الان خوندم و خیلی روم تاثیر گذاشت ملت عشق بوده؛ واقعا خیلی دوسش دارم و از خوندن دوبارش هم فوق العاده لذت می برم. :heart_eyes:
آتش بدون دود اثر نادر ابراهیمی هم خیلی خوب بود.