بیایید واژه هایمان را تعریف کنیم

فکر می کنی تعریف کردن واژه ها به چه درد می خوره؟
به این واژه فکر کن، و به ما بگو وقتی به تعریف این واژه فکر می کردی، چه چیزی این بازی به نظرت جذاب آمد؟ چه یاد گرفتی؟ این بازی به چه درد می خورد؟
عشق
یک واژه تو پیشنهاد کن

6 پسندیده

بهترین و بیشترین سودش در هم-نوا شدن ذهن هاست، ذهن من و ذهن شما.

عشق؟

خب دقیق نمیدونم چه چیز بازی جذابه. به جاش صدای ذهنم رو براتون میگم، وقتی داشت به این واژه فکر میکرد:

عشق؟ واقعا عشق رو تعریف کنم؟ ولی چطوری وقتی چندان باورش ندارم! بذار برا تعریفش بگم نیاز، یا شاید بلوف. اوخ! نه واستا واستا، مگه یادت رفته؟! همین یه مدت پیش بود که فهمیدی تو مسیر زندگیت ادمایی حقیقتا جذبت میکنن که حس «عاشق بودن» بهت میدن. ادمایی که دقیقا مشغول کاری هستن که براش افریده شدن و همین باعث میشه به راحتی عشق و علاقه خودشون رو گسترش بدن به اطراف خودشون. پس تو هم عشق رو باور داری. حالا عشق یعنی چه؟! چشم های در حال برق زدن؟!

حقیقتا تعریف عشق برام سخته. یه واژه ناملموس و انتزاعی.

واژه جدید: فکر

4 پسندیده

تعریف کردن یک واژه ذهن رو به موضوع نزدیک میکنه و اون واژه رو از بقیه واژه ها ممتاز میکنه . عشق رو در حس عمیق دوست داشتن در عین این که دو فرد متفاوت هستن تعریف میکنم.
فکر رو تلاشی برای رسیدن به روشن شدن مجهولات میدونم .
واژه من ؛ خوشبختی

3 پسندیده

تقریبا همیشه تلاش برای تعریف واژه ها برای من به اینجا رسیده که واژه ها بیشتر از اونچه که قابل پذیرش باشه بی معنی و نسبی هستند.
خوشبختی: زندگی به سبکی که خودت میپسندی

واژه من: انسان

4 پسندیده

انسان دنیایی بزرگ در عین حال ذره ای کوچک از دنیا
واژه ی من:
شادی

2 پسندیده

در مورد واژه هایی که شما و بقیه دوستان پیشنهاد دادید، فکر کنم عمیق ترینش عشق باشه. چه چیزی از این کلمه تو ذهنم میاد، اینه که فکر کنم کلمه متضادش خودخواهی باشه. اگر بشه این خودخواهی شکوند، میشه تجربش کرد تو نمودهای مختلفی که ازشون شنیدیم. فکر می کنم این قسمتی از شعر حسین صفا مفهومی که من از عشق می فهمم رو برسونه:؛؛ عشق جوخه ی اعدام است؛؛. اعدام خودت!
در مورد واژه ی فکر: هر تصوری رو میشه یه فکر در نظر گرفت. هر چینشی از هر تصوری رو میشه فکر نامید.
در مورد خوشبختی: میشه گفت یه فکری که برای هر فرد می تونه معنیش متفاوت باشه، وقتی می تونی تعریفش کنی که بهش یه معنای منطقی بدهی و بخوای تو یه چارچوب بگنجنونیش. خوشبختی تجربه ی لحظه هاست.
در مورد انسان تعریف دوستمون ( نتونستم نقل قول کنم) جالب بود.
و اما در مورد شادی: تعریف من اینه که یکی از بینهایت حس هایی است که میشه انتخابش کرد و تجربش کرد. ولی فکر کنم ارزش بیشتر انتخاب شدن رو داره.
کلمه پیشنهادی من!

3 پسندیده

@h_fatemi در مورد عشق نظر من اینه که اول خودش رو دوست داشته باشه و بعد روح و بدن و احساس دو فرد خود دوست با هم ملاقات کنن …در مورد خوشبختی هم هم نظریم

3 پسندیده