تأثیر خانواده در موفقیت و آینده‌ی هر فرد چقدر است؟

آیا بدون وجود یک خانواده‌ی حمایت‌کننده و فرهیخته نیز می‌توان به آینده امیدوار بود؟
یا فرد بدون وجود حمایت از سوی خانواده محکوم به شکست است؟

8 پسندیده

#پرسش
فقر فرهنگی چه میزان در رشد کودک می‌تواند موثر باشد؟

4 پسندیده

خانواده عبارت از جامعه کوچکی است که تعلیمات و تربیه و شخصیت ابتدایی هر فردی از خوانواده شروع میشود و عنصر موثر ثانی در رشد شخصیت جامعه است، امیداواری هم در شرایطی که ما داریم خیلی کم است که فردی خوانواده نداشته باشد ولی آینده خیلی خوبی در انتظارش باشدمثلا فرض کنیم دختر و پسر کوچکی که از داشتن خانواده محروم اند تقریباً 80 فیصد آینده خوبی ندارند چون یا حامی آنها فامیل های دور است یا برادر یا خواهر بزرگتر که از روی مجبوری از آنها نگهداری میکنند و یا هم اینکه خیابان گرد میشوند، برای دختر خیلی سخت تر است از پسر ولی این مشکل را تا حدی میتوانیم حل کنیم که اول زاد و ولد آگاهانه داشته باشیم از فورمول “فرزند کمتر تربیه بهتر” استفاده کنیم این مشکلات تا حدی به صورت بنیادی حل میشود و اگر هم اطفال داشته باشیم که از نداشتن خانواده زنج میبرند و در نتیجه خیابان گرد میشوند، این مشکلات با ساختن دارالایتام ها که سرپرستی این کودکان را به عهده بگیرند حل میشود که این کار را حکومت باید حل کند و یا مجتمع های تجاری و افراد سرمایه دار.

4 پسندیده

به نظر من عوامل مختلفی بر روی موفقیت و رشد شخصیت یک انسان تاثیر گذار هستند. همه این تاثیرات به کنار، بیشترین نکته ای که روی زندگی هر فردی تاثیر میگذارد خواسته خود فرد از زندگی و توقعش از خودش است.
به نظر من هر شخص در زندگی خود بعد از دوران بلوغ ۹۹% خودش مسئول زندگی خودش است و خودش راهش را انتخاب میکند. قبل از دوره بلوغ اما اینگونه نیست و عوامل مختلفی دخیل و تاثیرگذار هستند.

اینکه در کودکی و نوجوانی حمایت مناسب و عقلانی از طرف خانواده صورت بگیرد بسیار خوب و پسندیده است اما به این معنی نیست شخصی که حمایتی نشده موفق نخواهد شد.
قطعا فرد مورد حمایت با انگیزه بالاتر و راحت تر به مقصود خود میرسد اما در نهایت در مسیر ۱% زندگی خود راحت بوده است و به او کمک شده است. این ۱% تاثیر بسیاری در ۹۹% باقی مانده خواهد گذاشت اما همچنان به این معنی نیست کسی که حمایت نشده است به این ۹۹% نمیرسد. نهایت اختلافشان از نظر نتیجه ۱% خواهد بود اما رسیدن به ۹۹% برای فرد حمایت شده محیاتر و آماده تر است.

5 پسندیده

اونقدر موثره که میتونه یه نفر رو به خاک سیاه بشونه و یا به موفقیت در جنبه های زندگی اش نزدیک کنه

2 پسندیده

خیلی تعریف تاریکی بود :sweat_smile:
۱۰۰ منفی با ۱۶ مثبت :sweat_smile:

منم عقیده دارم اولین و مهم ترین تاثیر را عوامل درونی یک فرد دارد ولی در مورد عوامل بیرونی مهمترین نقش را به خانواده و بعد به دوستان میدهم