تجربه شما از برخورد با وکلا چی بوده ؟

وقتی بچه تر بودم شغل وکالت به نظرم یکی از قشنگ ترین کار هایی بود که یه نفر میتونست انجام بده . وکیل از نظر من کسی بود که همیشه طرف حق رو میگیره و آدم های بی گناه رو با قانون و عدالت از چنک افراد ظالم نجات میده .

نمیخوام به هیچ کسی توهین کنم ولی متاسفانه تو 4 - 5 سال اخیر هر وکیلی رو که خودم از نزدیک باهاش برخورد کردم یا این که از دور و بری هام شنیدم شنیع ترین کار ها و ظلم ها رو در حق افراد انجام دادن . حداقل 7 تا ملک رو خودم میشناسم که چند تا وکیل با سند سازی از چنک صاحباشون در آورده و به نفع شخص خودش یا شریکش مصادره کرده . چون بلد بودن چطوری میشه از طریق قانون دزدی کرد .

اگر یه وکیل رو بخوام یه مشاور در نظر بگیرم حتی 1 بار هم نشده از کسی بشنوم که یه وکیل براش واقعا کاری انجام داده باشه . یکی از دوستان من نزدیک 10 تومن خرج وکیل کرد که بتونه حقش رو پس بگیره ولی وکیل دوستم از متهم پول بیشتر گرفت و وکیل ایشون شد . یه جورایی حس میکنم تمام وکیل ها بیشتر از این که عاشق حق ، قانون ، عدالت و انجام درست کارشون باشن عاشق تراول هستن !

بدون شک تعداد خیلی اندکی وکیل هم پیدا میشن که کارشون رو درست انجام بدن منتها مجموعه این شنیده ها و تجربیات بدی که داشتم در برخورد با وکلا باعث شده من وقتی یه وکیل رو میبینم ناخودآگاه بهش حس بدی داشته باشم و اصلا نخوام با این افراد رابطه ای داشته باشم و به شخصه پیشه وکالت رو بد ترین پیشه ای میدونم که یه نفر میتونه انتخاب کنه . چون اصلا آوازه خوبی نداره …

شما چه تجربه ای در رابطه با وکلا داشتین ؟

6 پسندیده

من هر دو مورد خوب و بدش رو دیدم ، از طریق دوستان و آشنایانی که درگیر مشکلات قضایی بودن و وکیل نیاز داشتند ؛ ولی با نظر حسام موافقم که تعداد وکلای پول‌دوستی که توانایی استفاده از قانون ضد عدالت رو دارند بیشتره.

منم من تا الان با 4تا وکیل از نزدیک آشنا شدم که یک نفر خیلی مبالغ کلانی میگیره اما ادعا میکنه به راحتی حق و باطل رو میتونه عوض کنه (از این وکلای باسابقه بود). 2 نفر دیگه هم مثل همین بودند و براشون مهم نبود که طرف کارش درست بوده یا غلط. پول و تلاش برای ماست مالی کردن پرونده.

اما از این 4تا فقط یه وکیل دیدم که واقعا کارش درست بود. هدفش کمک کردن به فردی بود که حقش ضایع شده و خوب هم کمکش میکرد و در کارش هم از حقه‌های کثیف استفاده نمیکرد.

آخرای فیلم وکیل مدافع شیطان ، آل‌پاچینو که نقش شیطان رو بازی میکنه ، یکی از استراتژی‌های خودش رو در توسعه پلیدی و سیاهی ، پرورش انبوه وکلا میدونه و با افتخار از تعداد زیاد دانشجویان حقوق یاد میکنه و اونها رو پیشتازانی میدونه که قراره سیاهی رو بر سفیدی مسلط کنند :grin: (البته به دانشجویان حقوق برنخوره ، مضمون دیالوگهایی از یک فیلم با بازی درخشان آل‌پاجینو بود)

3 پسندیده

من چند بار تو سعی کردم وکیل ایرانی بگیرم
بیشترش سعی میکنن بگن خونسرد باش و کمترین کار ممکن رو بکنن
نتیجه هر چی شد بهت میگن چیزی نیست اعتراض میذاریم

اگه اتقاقی افتاده بیشتر شانس بوده !