تو برخورد با دیگران، منفعلی، پرخاش‌گری یا جرات مند؟

این روزها به دلیل مشکلات زیادی که در روابطم با انسانها داشتم پیش یه مشاور رفتم و با سه کلمه ایی که در بالا عنوان کردم روبرو شدم. هنوزم در مورد چگونگی اونها و اینکه چطور اونها ربط پیدا میکنن باخبر نشدم. بنابراین خواستم تا این موضوع رو به اشتراک بذارم و بپرسم که به نطرتون کدوم رفتار درسته و چطور باید به نوع درست رفتار رسید؟
لطفا اگر اطلاعی در این زمینه دارید با من به اشتراک بذارید و مثالهایی شخصی خودتونم بهم بگید. اینکه کجا رفتارتون اشتباه بوده و درست اون رفتار چی هست؟

4 پسندیده

اولش انفعال بعد اگر فرد رو مناسب دیدم ارتباط عادی و بعد از اون صمیمیت… تا وقتی سپر دفاعی یا شمشیر پرخاشگری داریم ارتباط درستی شکل نمی گیره .

2 پسندیده

باید دید منظور از هرکدوم چیه؟

  • منفعل با کی؟ با یه فرد آشنا یا یه غریبه؟ من بستگی به مودی که دارم رفتار میکنم. اکثراً هم با آشناها هم غریبه‌ها نمیتونم منفعل برخورد کنم(اکثراً فاعلم :sweat_smile:). ولی مثلاً مواقعی که برمیگردم به شهر زادگاهم و پیش دوستان قدیمی، نمیتونم به راحتی ارتباط بگیرم و منفعل برخورد میکنم(بروزش به صورت کسیه که خودشو میگیره)
  • پرخاشگر: خیلی به ندرت پیش میاد که پرخاشگر باشم. مگه مورد بی احترامی قرار بگیرم.
  • جرات مند؟؟ واقعاً معنی این یکی رو درک نمیکنم. یعنی در ارتباط برقرار کردن جسارت به خرج بدم؟یا نه، اینکه به خودم جرات بدم و با کسی که جذبش شدم ارتباط بگیرم؟ من در اولی خوب ولی در دومی افتضاحم :laughing: مثلاً اگه یه آدم مشهور که از طرفداراش هستم رو ببینم، جراتش رو ندارم که بهش ابراز علاقه و طرفداری بکنم.

اگه اشتباه برداشت کردم، ممنون میشم توضیح بیشتری بدی.

2 پسندیده